Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Як Укрзалізниця поділятиме пасажирські потяги на класи?


Навесні 2018 року Укрзалізниця подала в Міністерство інфраструктури проект поділу потягів на три класи: комфорт, стандарт та економ. Вони відрізнятимуться якістю послуг та швидкістю руху, тобто пасажир платитиме більшу ціну за комфортнішу подорож.
«Ідея в тому, що якщо пасажир купує квиток на поїзд класу комфорт, він отримає новий вагон (термін служби до 10 років), біотуалети, кондиціонер тощо. Це буде повний пакет послуг. Ми припускаємо, що в поїздах класу комфорт будуть тільки купе та СВ-вагони», – пояснив начальник департаменту пасажирських перевезень далекого прямування Укрзалізниці Олександр Красноштан.
Серед переваг «комфортних» потягів буде, наприклад, індивідуальне регулювання температури у купе. Також гаряче харчування, яке з літа тестується у чотирьох нічних потягах.
За словами Красноштана, швидкість комфортних поїздів буде не менше 70 км/год, і вони матимуть зручніший графік відправлення-прибуття.
Тим часом потяги класу «стандарт» складатимуться із вагонів віком 10-20 років. Вони теж матимуть кондиціонери і біотуалети, але рухатимуться повільніше ніж 70 км/год. Усі старіші вагони УЗ сформують економ-клас: переважно це будуть плацкартні вагони без кондиціонерів і біотуалетів.
В Укрзалізниці наголошують, що зміни покликані зрівноважити якість та ціну послуг. Втім, гарантують, що подорожі залізницею будуть доступні всім. Якщо за маршрутом курсує лише один потяг, то він буде класу «економ». При цьому ціну на економ-клас, як і раніше, визначатиме уряд, а ось тарифи на «комфорт» та «стандарт» регулюватиме вже сама Укрзалізниця. За словами Олександра Красноштана, квиток «комфортного» потяга буде приблизно у 2,5 раза вищий, ніж економ-класу. Наприклад, зараз місце у купе нічного потяга до Львова коштує близько 500 грн, а в денному плацкарті – 125 грн.
За даними Укрзалізниці, сьогодні для пасажирських перевезень вона використовує близько 3 тисяч вагонів. Середній вік парку – 29 років. Усі пасажирські вагони обладнані системою вентиляції, а 42% – мають кондиціонери. Також 15% вагонів мають систему відеоспостереження. Частка вагонів комфорт-класу, тобто молодше 10 років, наразі складає 5%. Однак УЗ має амбітні плани із модернізації. За наступні 5 років підприємство збирається оновити 45% парку пасажирських вагонів.