Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Яким подорожам віддають перевагу українці? Зазвичай на першому місці в списку уподобань наших співгромадян перебуває пакетний тур на популярні курорти світу, де обслуговування здійснюється за принципом «все включено». Далі йдуть автобусні тури, поїздки вихідного дня і т.п. І десь лише наприкінці цього переліку розташуватвся відпочинок у кемпінгах. Скажемо більше – до цього часу цей вид відпочинку у багатьох асоціюється з відпочинком «дикуном», коли на своєму автомобілі мандрівники зупиняються в диких місцях і ночують у наметі без усяких зручностей. Однак зауважимо, що ці уявлення мають мало спільного з реальністю сьогодення.

Що таке сучасний кемпінг?
Почнемо з термінології. Кемпінг – це обладнаний табір для авто, мото- і велотуристів c місцями для установки наме¬тів або легкими будиночками, паркінгом та іншою необхідною інфраструктурою. Незважаючи на низьку популярність такого відпочинку на пострадянському просторі, в Європі та США практичні туристи давно засвоїли переваги такого виду подорожей, серед яких незвичність, користь та ощадливість. Коли говорять про кемпінги, перш
за все, мають на увазі свободу переміщення, відпочинок на свіжому повітрі, при цьому не¬поганий комфорт.
Річ у тім, що в багатьох країнах Європи «дикий» кемпінг – встановлення намету в посадці або ночівля у горах – катего¬рично заборонений. Особливо жорсткі заборони діють на розведення багать. Інша справа, якщо для ночівлі використовуються обладнані кемпінги.
Сучасний кемпінг являє собою спеціально відведену територію, яка обгороджена й охороняється, а розташований поблизу паркінг дає можливість припаркувати свій транспортний засіб. Як правило, навіть у найскромнішому кемпінгу турист може скористатися загальною кухнею, доступом до електрики й води, альтанкою або обіднім столом. Розвиненіші кемпінги пропонують серйозну інфраструктуру для кемперів або караванів – кемпінгової автомобільної техніки. Зокрема, обладнуються спеціальні майданчики для зливу стоків та обладнання для заправки водою й газом.
У багатьох кемпінгах є літні будиночки, щось на кшталт бунгало. У серйозніших наявні капітальні споруди, де можна зупинятися цілий рік, незалежно від погодних умов. Іноді кемпінги пропонують туристам сервіс у вигляді ресторанів, магазинів і т.п.
Крім того, європейська практика руйнує стереотип, що кемпінг має обов'язково знаходитися за межами міста. Приклад тому – Варшава, де кемпінг розташований майже в самісінькому центрі міста, або ж Париж, де в межах міста також обладнаний чималенький кемпінг. В європейських країнах їх можна знайти буквально скрізь: на Лазурному березі, в Альпах і т.д. Найбільше кемпінгів розташовано уздовж морського узбережжя. Трапляються вони також на берегах великих і не дуже озер, чистих річок, в горах, навіть в національних парках та й просто в гарних, відвідуваних туристами місцях.

Ціна питання
При подорожі з наметом бронювання місця в кемпінгу не потрібно: майданчик під намет, як правило, завжди знаходиться. А ось бунгало або місце під авто-будинок краще забронювати заздалегідь. Може знадобитися підтвердження про бронювання житла ще й для консульства – для оформлення Шенгенської візи. У такому випадку необхід¬но зв'язуватися з кемпінгом напряму і домовлятися про можливість забронювати місце.
Ціна проживання в кемпінгу зазвичай залежить від того, з наметом мандрівник або з причепом. Розміри намета теж можуть відігравати роль у ціноутворенні. У вартість проживання може входити користування гарячою водою, кухнею, басейном, дитячим майданчиком. Вартість бунгало в кемпінгах складає зазвичай 30-50 євро на добу.
Вартість двокімнатного бунгало з водопроводом, туалетом, душем, кухонним обладнанням – у межах 50-70 євро на добу. В кемпінгах з низькою загальною платою необхідно бути готовим до того, що доведеться доплачувати за низку додаткових послуг: за душ (близько 1 євро), за включення в мережу електрокип'ятильника, за користування газовою плитою тощо.
«Бюджет поїздки залежить від того, де стояти і як стояти. Є кемпінг на узбережжі Болгарії, який обходиться у 18 євро на добу. Є набагато дорожчі. З мого досвіду, тижневий відпочинок на 4-х людей може обійтися від 1000 до 1500 євро», – каже Олександр Семенець, учасник Української федерації кемпінгу, караванінгу й автотуризму.

Як подорожують кемпери?
Найпоширеніший вид транспорту для кемпінгу – автомобіль. В цьому випадку достатньо в багажник кинути намет, трохи кухонного приладдя і можна вирушати в мандри. Часто байкери й мототуристи використовують кемпінги як зручний майданчик для відпочинку. Є й новий європейський «тренд» у кемпінгах – це велотуризм. У продажу навіть є спеціальні причепи з наметом, які дозволяють подорожувати на велосипеді з максимальним комфортом.
Але класикою кемпінгового жанру залишаються будинки на колесах, або кемпери (авто-хаузи, зроблені на базі мікро-автобусів) і каравани (автохаузи, зроблені у вигляді причепа до автомобіля). Якщо говорити про кемпер, то він дозволяє з непоганим комфортом подорожувати компанії з 4-6 осіб. Усередині нього є спальні місця, кухня, умивальник і душ. Сучасні авто-будинки й каравани обладнані автономною системою газового опалення, «маркізою» – спе¬ціальним навісом, який пристібається до кузова й дозволяє утворити щось на кшталт тераси.
Іноді компанії кемперів подорожують комбінованою групою. Наприклад, їде один обладнаний кемпер, а разом з ним пару звичайних автомобілів.
На стоянці пасажири звичайних автомобілів ночують в наметах, але готують їжу та приймають душ в кемпері.

Українські реалії та перспективи
В Україні обладнаних за європейськими стандартами кемпінгів можна нарахувати не більше десятка. Хоча майданчи-ків, які називають себе кемпінгами, більш ніж достатньо.
Щоправда, на цих майданчиках іноді немає навіть найнеобхіднішого (того ж туалету). При цьому табличка сповіщає, що це «кемпінг». Деякі власники чесно називають такі майданчики «наметовими містечками», при цьому вартість помешкання в них є украй низькою. В цілому ж доба перебування в українському кемпінгу обійдеться в діапазоні від 80 до 200 грн на добу, залежно від рівня пропонованого сервісу.
«Раніше кемпінг-сервіс не був популярним: ще кілька років тому власники баз відпочинку відкрито говорили, що кемпінги їх не цікавлять. Тепер же намагаються зробити невеликий майданчик для кемпера або каравану. Відтак попит на такі послуги зростає», – говорить Олександр Семенець, учасник Української федерації кемпінгу, караванінга і автотуризму.
Почасти його слова підтверджуються новим проектом Представництва Європейського Союзу в Україні, який реалізується громадською організацією «Одеське обласне агентство реконструкції та розвитку» (ООАРР). В рамках цього проекту в Одеській області з'являться два кемпінги: в Біляївському та Роздільнянському районах. Кожен із таких майданчиків буде обладнаний авто- і велопаркінгами, альтанками, водо- й електропостачанням, та місцями для наметів.
«Україну поки не можна назвати «Меккою» для туристів, але кожен крок у розвиток нашої туристичної інфраструктури робить досягнення цього статусу все ближчим», – зазначає Сергій Калабин, президент ООАРР.
В цілому, всі учасники українського туристичного ринку говорять про численні перепони, пов'язані з розвитком кемпінгів у нашій країні. Але з погіршенням економічної ситуації й різкими валютними скачками все актуальнішими стають пропозиції бюджетного виду відпочинку. Серед них – поїздки на своєму авто за місто у вихідні та святкові дні. І тут на перше місце виходять ті самі кемпінги, які пропонують відносно комфортний відпочинок за дуже доступними цінами. Таким чином, цілком можливо, що європейські традиції відпочинку в найближчому майбутньому стануть невід'ємною частиною українських подорожей.

назад >>>