Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Грамотно здійснена маркетингова кампанія держави як туристичного напрямку призводить до збільшення в'їзних турпотоків, а доходи від них перекривають витрати на промоцію
 
Україна намагається розвивати в'їзний туризм, по мірі можливостей заявляючи про себе на світовому ринку як про цікавий та неординарний туристичний напрямок. Я й сама двічі брала участь у промоційних турах до вашої держави, організованих різними структурами у різних регіонах України. Сподіваюся, що матиму змогу відвідати вашу країну ще.
Наскільки мені відомо, в державному бюджеті України вперше за багато років передбачені витрати на туристичну промоцію за кордоном, проте це рішення зустріло неоднозначну реакцію в суспільстві: дехто вважає, що такі витрати навряд чи будуть ефективними та в перспективі повертатимуться. У зв'язку із цим я хотіла б поділитися з читачами «Українського туризму» ізраїльською статистикою інкамингових туристичних потоків за 11 місяців 2016 року, яку нещодавно опублікувало Міністерство туризму Ізраїлю.
Як відомо, наше Мінтуризму проводить масовану рекламну кампанію на закордонних ринках, у тому числі й на території України. У результаті маємо відчутне зростання туристичних потоків у листопаді - місяці, коли, власне кажучи, й почалася рекламна кампанія. Так, протягом листопаду 2016 року в нашій країні побувало 287900 іноземних туристів, що на 38% більше, ніж в передостанньому місяці минулого року. Якщо порівнювати з листопадом 2015 року, то зростання склало 31%. Повітряним шляхом в Ізраїль прибуло в листопаді близько 254 тисяч туристів. Це на 38% більше, ніж в листопаді 2015 року, в порівнянні ж з листопадом 2014-го показники не змінилися.
Сухопутним шляхом до нашої країни прибуло близько 34 тисяч туристів, з яких близько 28 тисяч з Йорданії і 6 тисяч перетнули кордон з Єгиптом. Ці цифри відображають зростання в'їзного туризму на 38% порівняно з листопадом 2015 року та 10 відсотків - з листопадом 2014-го. Середня кількість іноземних гостей на день в листопаді склала близько 20 тисяч. При цьому я б хотіла зауважити, що листопад - це далеко не піковий період в Ізраїлі (хоча й ще не «низький сезон» - найнижчі показники туристичних потоків до цієї країни спостерігаються у другій та третій декадах січня - Ред.).
На думку міністра туризму Яріва Левіна, «рекордне зростання туристичних потоків у листопаді цього року обумовлене інтенсивними маркетинговими кампаніями на китайському та індійському туристичних ринках поряд із проведенням цільових зимових кампаній. Відтак міністерство продовжить проведення цільових маркетингових заходів, що сприяють постійному зростанню туристичних потоків та здійснюють істотний внесок в економіку Ізраїлю. Тільки за минулий місяць доходи від туризму склали понад мільярд з половиною шекелів, що на 400 мільйонів більше, ніж у листопаді минулого року, тобто на суму, рівну річному бюджету на маркетинг туризму».
Слід зауважити, що інтегральні показники в'їзних туристичних потоків за період із січня по листопад 2016 року, виглядають значно скромніше. Хоча й демонструють певне зростання: 2651400 осіб проти 2,602,300 туристів за січень - листопад 2015 року (зростання складає 2%). Природно, переважна більшість туристів прибули до нашої країни через повітряні ворота - 2,401,600 осіб, що приблизно на три відсотки більше в порівнянні з ана-логічним періодом в 2015 році (на 2% більше, ніж у 2014 році). Сподіваюся, що за результатами 2016 року кількість іноземних туристів, які оберуть для свого відпочинку Ізраїль, перевищить 3 мільйони осіб - завдяки Різдвяним і Новорічним святам та, звичайно ж, всесвітній рекламній кампанії, яка вже показала свою ефективність.
Отже, міністр туризму Ізраїлю визнав, що промоційна кампанія на зовнішніх ринках є успішною, а витрачені на неї кошти так чи інакше повертаються.
Мені, утім, можуть заперечити, що Ізраїль та Україна знаходяться в нерівних умовах: маючи на своїй території унікальні історичні, архітектурні та культурні пам'ятки, святі місця для багатьох релігій світу, а також унікальні природні об'єкти на кшталт того ж таки Мертвого моря, Ізраїль за визначенням є привабливим для іноземного туриста: Україна ж має з боєм пробиватися на світовий ринок туристичних послуг, та ще й в умовах несприятливого для неї інформаційного тла. Насправді це не зовсім так: проти Ізраїлю у світі здійснюється ворожа пропагандистська кампанія (один рух BDS чого вартий), а світові ЗМІ із задоволенням смакують окремі подробиці протистояння держави Ізраїль з різноманітними терористичними угрупуваннями, такими, як ХАМАС, «Хезболла» та подібних. Це, відповідно, жодним чином не збільшує туристичну привабливість моєї країни на світових ринках. Україна сьогодні перебуває у подібному стані. Та, сподіваюсь, досвід Ізраїлю допоможе й вам розвивати в'їзний туризм до своєї держави - адже він свідчить, що негативні тенденції можна й треба долати.
 
ДО РЕЧІ
Як повідомила редакції УТ представник Міністерства туризму Ізраїлю пані Лариса Самойлович, рекламна кампанія цієї країни почалася в листопаді 2016 року та тривала до січня 2017-го. Основна мета кампанії - стимулювати українських туристів відвідати Єрусалим та Тель-Авів на термін від 4 до 7 ночей у рамках акції «Дві столиці - одна відпустка».
Статистика туристичних потоків із України до Ізраїлю свідчать, що ця середземноморська країна користується у громадян України дедалі більшою популярністю як туристичний напрямок. За показниками 11 місяців 2016 року на ізраїльському напрямку спостерігався рекордний потік - понад 150 тисяч туристів.
 
Олег МАКСИМОВ, генеральний представник в Україні El Al Israel Airlines:
Цього року туристичний потік як з боку України до Ізраїлю, так і із Ізраїлю до України показує суттєве зростання і, на мою думку, темпи такого зростання будуть збережені і наступного року. Цьому сприяє багато факторів, зокрема стабілізація економічного становища в Україні та популяризація України як туристичного напрямку для іноземних туристів. Врешті-решт потенціал розвитку ринку ще дуже далекий від того щоб бути вичерпаним. Взагалі вважається, що авіакомпанії розвивають ринок, але ж і ринок спонукає авіакомпанії до розвитку. Авіаперевізники повинні це робити хоча б для того, щоб одного дня не залишитися не при справах. Наявна динаміка розвитку ринку в Україні є чудовим підґрунтям для подальшого роз¬витку бізнесу. Тож найближчим часом я матиму змогу оголосити чудові сюрпризи, що ми підготували на наступний рік.
Якщо говорити про хабові перевезення через аеропорт імені Бен-Гуріона, то варто зазначити, що рейси між Україною та Ізраїлем виконуються авіакомпанією EL AL під брендом UP. UP є брендом знижених тарифів, що за змістом є моделлю авіадіскаунтерів з модульним ціноутворенням. Тобто пасажир сам вибирає, які послуги йому необхідні, а на яких можна заощадити. При цьому UP успадковує високі стандарти авіабезпеки та якості, що є візитною карткою авіакомпанії EL AL Israel Airlines. Наразі головним фокусом UP є перевезення з Києва до Тель-Авіва та у зворотному напрямку. Утім, тарифи, що застосовуються на рейсах між Україною та Ізраїлем, цілком можуть бути скомбіновані з тарифами авіакомпанії EL AL на всіх інших маршрутах з Тель-Авіва, включаючи далекомагістральні Нью-Йорк, Лос-Анджелес, Бангкок, Пекін, Гонконг та інші.

Олена ШАПОВАЛОВА, голова Наглядової ради туроператора Pan Ukraine:
Проведення заходів, подібних до Днів Києва в Тель-Авіві, є надзвичайно корисним з точки зору розвитку туристичної галузі - це однозначно, й іншої думки бути не може. Судіть самі: я не знаю, як це вдалося організаторам, однак на зустрічі з українською делегацією випадкових людей не було - на кросворкінг прийшли саме ті, кого реально цікавило співробітництво з нашою державою. Більше того, мене вразило майже безмежне розмаїття можливостей, які відкриваються для українсько-ізраїльського співробітництва при безпосередніх контактах у такому форматі. Наприклад, в ізраїльських родинах існує традиція відправляти молодого чоловіка чи дівчину у мандри після закінчення служби в армії. Багато хто для таких подорожей із задоволенням обирає Україну - як через походження їхніх родин, так і завдяки можливостям, які надає наша держава в різних підгалузях туризму. Хтось, наприклад, організовує джип-сафарі в Карпатах, інші відправляються на Тернопілля або Волинь... Інша компанія, з представниками якої мені вдалося поспілкуватися, спеціалізується на турах для туристів похилого віку. Цікаво, що кожну з таких груп в обов'язковому порядку супроводжує ізраїльський лікар - ізраїльтяни у своїй більшості довіряють своїм медикам, а рівень їхніх доходів дозволяє оплачувати подібні послуги. Чим гріх не скористатися українським туристичним дестинаціям.
При цьому слід зауважити, що ізраїльтян, на відміну від мешканців інших розвинених держав світу, не лякає конфлікт у Донбасі: адже вони десятки років живуть у стані перманентного конфлікту, тож чудово розуміють, що в Києві, Львові чи Одесі їм нічого не загрожує.

ВІД РЕДАКЦІЇ
Ізраїлю потрібний високотехнологічний туризм. А Україні?
Оглядач ізраїльського російськомовного тижневика «Новости недели», тревел-блогер Шошана Бродська опублікувала на порталі Isrageo.com статтю під назвою «Який туризм потрібний Ізраїлю?». В цій публікації вона відстоює думку, що суттєвим доповненням до релігійно-паломницького та екскурсійно-розважальних підгалузей можуть стати іноваційно-науковий та науково-технічний туризм. Адже Ізраїль є світовим лідером серед науково-технічних розробок у галузі високих технологій, до того ж у найрізноманітніших галузях економіки - від військової до сільськогосподарської та екологічної. Під останнім, перш за все, мається на увазі водоочисні технології та способи отримання електроенергії з відновлюваних джерел (сонце, вітер, морські хвилі, геотермальні води і т.д.). На думку пані Бродської, поєднання конгресового туризму з традиційним екскурсійним та релаксаційним продуктом може суттєво підживити ізраїльську туристичну та готельну галузь, у тому числі й шляхом «вирівнювання» її завантаження шляхом зменшення параметру сезонності.
Чи могла б спрацювати така модель в Україні? На нашу думку, це цілком можливо. Більше того, подібна модель могла б суттєво пожвавити, а подекуди й започаткувати, туристичну галузь у містах та регіонах, які не прийнято вважати туристичними. Зрозуміло, перш за все йдеться про такі потужні промислові й наукові центри, як Харків та Дніпро, але й інші регіони та міста теж цілком можуть брати участь у таких програмах - вже хоча б як пункти на маршрутах.
Звичайно, для того, щоб розвивати такі програми, необхідно як слід попрацювати - передусім, місцевій владі у співпраці з регіональним та, знову ж таки, місцевим бізнесом. Необхідно брати участь у програмах міжнародного співробітництва, намагатися отримувати гранти, виділяти з місцевих бюджетів кошти на адресну промоцію своїх дестинацій. Про те, що подібні зусилля можуть увінчуватися успіхом, свідчить світовий, у тому числі й ізраїльський, досвід: наприклад, «Заводи Мертвого моря», крім своєї прямої функції - виробництва мінеральних добрив - є ще й привабливою туристичною дестинацією... 

назад >>>