Русский   English
RSS

 


Сроки подачи документов в посольства

 

 
 
 
Подписка на рассылку:

 

Міністр інфраструктури України, очільник Укравтодору та керівники областей обговорили підготовку до Всеукраїнської дорожньої реформи, яка запрацює з 1 січня 2018 року


В Міністерстві інфраструктури під головуванням Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна триває Круглий стіл на тему: «Реалізація інфраструктурних проектів при формуванні ефективних територіально-виробничих зв’язків та забезпечення поступового соціально-економічного розвитку: регіональний аспект».
У заході бере участь Державний секретар Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Максим Малашкін, Голова Закарпатської ОДА Генадій Москаль, Голова Житомирської ОДА Ігор Гундич, Голова Сумської ОДА Микола Клочко, Керівник програм допомоги ЄС в Україні Даніель Жак, Виконуючий обов’язки Голови Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак, заступник керівника АМПУ з розвитку портової інфраструктури Дмитро Роменський, керівник Офісу  підтримки реформ при Міністерстві інфраструктури Олександра Клітіна, представники органів місцевої влади, державних підприємств, міжнародних організацій, міжнародних фінансових інституцій, міжнародних компаній тощо.
Круглий стіл розділено на три панельні дискусії: передання доріг місцевого значення на баланси областей з 1 січня 2018 року: розв’язання управлінських, юридичних та фінансових питань; Розвинута транспортна інфраструктура: передумова ефективного використання наявного ресурсного, економічного та соціального потенціалу регіону. Міжрегіональний та міжнародний рівні; Збалансований підхід до планування залучення інвестицій та використання переваг регіонів при максимальному використанні можливостей всіх видів транспорту.
Під час брифінгу Міністр інфраструктури України наголосив, що в центрі уваги Міністерства, Укравтодору та областей – децентралізація доріг та дорожнього господарства: «В першу чергу, сьогодні ми закцентували увагу на дорогах, адже з 1 січня 2018 року запускається Дорожній фонд, і 120 тис км доріг буде передано на місцевий рівень. Ступінь готовності областей, в першу чергу - ресурсна готовність, пріоритетність при вибудовуванні роботи як щодо передачі доріг, так і щодо імплементації цих новацій, сьогодні теж було розглянуто».
«Дуже дякую за присутність всім очільникам і представникам областей, представникам Міністерства регіонального розвитку і Міністерства економіки. Нам є, про що говорити, і це не тільки ті  реформи, які вже запроваджені парламентом і урядом, але і ті реформи, які ми маємо здійснити.  Одна з першочергових – реформа залізничного транспорту. Сподіваюсь, з тим пакетом законодавства, яке вже внесено до парламенту, або буде внесено незабаром, ми досягнемо якісних змін», - наголосив Володимир Омелян.
Окремо очільник міністерства зупинився на реформуванні портової галузі: «Міністерство інфраструктури вже підготувало більше 10 повноцінних проектів, які можуть бути реалізовані в портах, і які ми вже презентуємо іноземним інвесторам. Сподіваюсь, ті плани, які ми собі окреслили ще в 2016 році, будуть здійснені в 2017-2018 роках, і ми будемо мати топові світові компанії в усіх галузях: в залізниці, морі, авіації, на річці, в автодорожній сфері».
Очільник Закарпатської ОДА Генадій Москаль підкреслив: «Створення Дорожнього Фонду – це перше, що я бачу на шляху проведення децентралізації. Перший крок – це дороги, це створення Дорожнього фонду. На Закарпатті цього року була рекордна кількість відпочиваючих. Тому, в першу чергу, ми робимо дороги до туристичних місць. Як приклад, до озера Синевир зробили дорогу, і кількість відпочиваючих збільшилась в 10 разів. Ще б Міністерство інфраструктури і Укрзалізниця допомогли б нам з поїздами, бо не вистачає квитків. Друге питання – в Укрзалізниці немає вагонів, не вистачає електровозів. Задовольняється тільки близько 10% заявок, які ми давали по перевезенню щебню, по розхідним матеріалам, які потрібні для будівництва доріг. Доходить до того, що возиться щебінь з Румунії. Закарпаття має дуже великий туристичний потенціал, і потрібно, щоб в регіон була зроблена гарна дорога. Ще одне питання – мости. На Закарпатті дуже багато річок, відповідно дуже багато мостів. Кожен 2-3 міст сьогодні знаходиться в аварійному стані. Ще раз вітаю з реальним початком децентралізації в Україні!»
Державний секретар Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Максим Малашкін зазначив: «Управління дорогами на рівні обласних адміністрацій – це один зі шляхів наближення влади на місцях, можливості реагувати на ті потреби, які є у регіону. І обласні влада, і місцева повинні спільно працювати».
Очільник Сумської області Микола Клочко подякував Міністерству інфраструктури за ефективну співпрацю між центральними і регіональними органами державної влади: «Дякуємо Міністерству інфраструктури за співпрацю, що запрошуєте нас, представників регіонів, що прислуховуєтесь до нас. Хочу звернути увагу, що в Сумській області, яка має найдовший кордон з Російською Федерацією, більше уваги має приділятись дорогам, які з’єднують районні центри. Також ми просимо, щоб митний  експеримент, який було розпочато, був продовжений на наступний рік. Це буде додатковим надходженням коштів для реалізації інфраструктурних проектів».
Очільник «Укравтодору» Славомір Новак зазначив: «Ми спільно працюємо з Міністерством інфраструктури, з обласними державними адміністраціями. Хочу наголосити, що для масштабного ремонту доріг нам потрібна нова «Конституція доріг», і зараз ми її пишемо. Вона передбачає розділення відповідальності за дороги місцевого значення та за дороги державного значення. Децентралізація – це масштабна реформа, яка необхідна для реформування країни. Я сподіваюсь, що спільно з губернаторами, Міністерством, ми зробимо все, що можливо».
Голова Житомирської ОДА наголосив на важливості децентралізації доріг: «Попередній владі не вистачало політичної волі, щоб передати  дороги на місця, в регіони. З січня передаються не тільки дороги, а і фінансовий ресурс. Це своєрідний подарунок нам на Новий Рік. Так, будуть проблеми, але ми готові нести відповідальність. Кому, як не нам, мешканцям області, краще видно, які дороги ремонтувати. Це правильний крок, який дасть можливість втілити в життя всі задуми».
У заході також взяв участь керівник програм допомоги ЄС в Україні Даніель Жак: «ЄС підтримує ініціативи міністерства щодо розвитку інфраструктури і здійснення реформ. Ми вважаємо, що пріоритетом є транспортне та інфраструктурне поєднання України з країнами ЄС, розвиток транспортної мережі, імплементація Угоди про Асоціацію з ЄС та посилення безпеки на дорогах. Ми підтримуємо розвиток української транспортної системи як мультимодальної та безпечної».