Русский   English
RSS

 

Катерина Тарханова, директор компанії «Карлсон Вагонліт»


Сроки подачи документов в посольства

 

 
 
 
Подписка на рассылку:

 

«Відкрите небо»: плюси без мінусів


Протягом тривалого часу Україна веде переговори з Європейським Союзом про лібералізацію авіасполучення, іншими словами, про підписання договору «Відкрите небо». У той же час, Ізраїль живе в умовах «Відкритого неба» з ЄС вже п'ятий рік: підписана в 2013 р. Угода стала ще одним кроком уперед до реалізації зовнішньополітичної концепції розширення авіасполучення з ЄС, яку було ухвалено 2012 року. Наприкінці ж поточного року буде знято всі обмеження перехідного періоду. Незважаючи на те, що економічна ситуація в Україні та Ізраїлі сильно відрізняються, та й можливості переміщатися по світу у громадян наших країн різні (українці поки що не можуть вільно в'їжджати на територію країн - членів ЄС, тоді як ізраїльтяни вже багато років не зобов'язані оформляти візи для таких поїздок), авіаційна галузь діє, керуючись одними законами. Тому не сумніваюся: читачам «Українського туризму» буде цікаво дізнатися, що ж змінилося на ізраїльському ринку авіаційних послуг за 4 роки дії договору про «Відкрите небо» з ЄС.

Платимо менше, літаємо більше
Якщо говорити коротко, то «Відкрите небо» істотно розширило конкуренцію у сфері авіасполучення. Змінилася й цінова політика авіакомпаній, що дало можливість ізраїльтянам літати за кордон частіше, а платити за авіаквитки менше.
На брифінгу для журналістів, який відбувся напередодні ювілею програми «Відкрите небо», міністр транспорту й розвідки Ісраель Кац розповів про плани посилення конкуренції у сфері авіасполучення. Зокрема, в рамках угоди розглядається можливість надати дозволи іноземним авіакомпаніям здійснювати авіарейси по одному з внутрішніх маршрутів, а саме, з аеропорту імені Бен-Гуріона в Ейлат, поряд з ізраїльськими компаніями.
Крім того, найближчим часом очікується ухвалення рішення щодо прохання компанії Ryanair про створення бази в новому аеропорту «Рамон» на півдні країни, неподалік від курортного міста Ейлат, який буде запущено найближчим часом. З цієї бази в Ізраїлі авіа-перевізник має намір здійснювати рейси до будь-яких європейських пунктів призначення.
Планується також звільнити від сплати мита авіакомпанії, що працюють на базі Хайфського аеропорту, подібно до того, як це працює в аеропорту «Увда». Очікується, що це стимулює присутність міжнародних авіаліній в Хайфському аеропорту та, відповідно, збільшить міжнародний трафік з цієї повітряної гавані.
 
«Відкрите небо» як споживча революція
Міністр Кац назвав «Відкрите небо» найзначнішою споживчою революцією за останні роки: «Угода призвела до значного зниження цін на авіаквитки на багатьох напрямках. «Відкрите небо» - одна з найбільш соціальних програм за останні роки. Мета підписаної мною однойменної угоди - також сприяти глибшій інтеграції Ізраїлю на міжнародному ринку авіаперевезень. Ми всі пам'ятаємо ті часи, коли ізраїльські авіакомпанії стверджували, що реалізація програми обернеться для них колапсом. Але сьогодні ми бачимо, що вони не тільки не збанкрутували, а й отримують прибуток. Та й наші громадяни більше подорожують за кордон, платячи пари цьому менше. 2016 року пасажиропотік на міжнародних авіарейсах в аеропорту імені Бен-Гуріона склав понад 17,3 мільйонів чоловік. У порівнянні з 2015 роком, ми говоримо про збільшення числа паса¬жирів на 1,6 мільйона. Згідно з нашими прогнозами і з огляду на здійснювані нами в цьому напрямку кроки, ця тенденція продовжить розвиватися», - резюмував він.
Варто зауважити, що 2016 року зростання пасажиропотоку з ізраїльських аеропортів сталося завдяки громадянам нашої країни: співвідношення ізраїльтян й іноземних туристів на міжнародних рейсах склало 70 і 30 відсотків відповідно.
Тому навряд чи представників туристичного бізнесу здивує інформація про нові іноземні рейси з Хайфського аеропорту. Прямі польоти в 4 грецьких пункти призначення - Афіни, Родос, Пафос і Кос -виконуватиме кіпрська авіакомпанія TUS Airways. До цього моменту TUS Airways перевозила пасажирів з Хайфи та аеропорту ім. Бен-Гуріона в Ларнаку. Вже цього літа прямі польоти, що здійснюються згаданою компанією з Хайфи, здійснюватимуться за п'ятьма закордонними напрямками, із сумарною частотою 26 рейсів на тиждень. Плануються також рейси в різні європейські міста з пересадкою на Кіпрі за зниженими цінами. Наприклад, ціни на польоти з Хайфи в Афіни (по неділях і четвергах) складуть 49 євро на квиток з Хайфи, а з Афін - 79 євро. У березні, квітні і травні квиток RT, включаючи податки, обійдеться пасажиру в 135 євро.
 
Лоукостером до США? Без проблем!
Ще одна європейська авіакомпанія зацікавилася можливістю перевезення пасажирів з Ізраїлю до Ісландії. Йдеться про ісландську бюджетну авіакомпанію WOW Air, яка запросила в ізраїльського Управління аеропортів слоти на шість щотижневих рейсів між аеропортом Бен-Гуріона і столицею Ісландії Рейк'явіком. Ісландський лоукостер планує почати польоти в червні. Пасажири, що прибувають з Тель-Авіва в Рейк'явік, матимуть можливість продовжити політ у дев'ять місць призначення в США і Канаді: Монреаль, Торонто, , Бостон, Нью-Йорк, Вашингтон, Піттсбург, Майамі, Лос-Анджелес і Сан-Франциско. 
 
ДО РЕЧІ
Відповідно до даних, опублікованих європейським осередком Міжнародної Ради аеропортів ACI Europe, сумарний пасажирський трафік головного ізраїльського міжнародного аеропорту ім. Бен-Гуріона за 2016 рік склав 17938230 пасажирів, що означає 10.1% зростання по відношенню до результатів 2015 року. Якщо порівнювати з 2014 роком, то зростання трафіку відбулось на 20.1%. Загальна кількість авіарейсів протягом 2016 року в головній ізраїльській повітряній гавані склала 118250, або на 7.5% більше, ніж за 2015 рік. Дані по інших ізраїльських аеропортах, які обслуговують пасажирські авіарейси, таких, як Сде-Дов (Тель-Авів), Увда, Ейлат та Хайфа, у підсумкових даних ACI Europe не відображені.
Як повідомляє портал Ізраїльського географічного товариства isrageo.com з посиланням на Управління цивільної авіації цієї близькосхідної країни, в останні роки на міжнародних рейсах спостерігається значне зростання числа пасажирів. Так, в цілому з 2011 року пасажиропотік аеропорту ім. Бен-Гуріона збільшився на 50%. Тільки за 2016 рік кількість пасажирів на міжнародних рейсах в цьому аеропорту збільшилася більш ніж на 1,6 мільйона у порівнянні з 2015 роком.
питома вага приросту авіаперевезень припадає на такі держави, як Україна, Туреччина, Голландія, Кіпр, більшість з них з подальшим транзитом у Європу.
Отже, в 2016 році аеропорт ім. Бен-Гуріона прийняв понад 18 мільйонів пасажирів, з них - 17 387 971 на міжнародних напрямках.
На думку міністра транспорту і розвідки Ісраеля Каца, «Відкрите небо» з ЄС пішло на користь ізраїльським пасажирам, тому що польоти за кордон стали тепер по кишені для всіх громадян, крім того, доступними для ізраїльтян стали багато аеропортів світу. Що ж до ізраїльських авіакомпаній, то вони не тільки не постраждали, але й розширили свою діяльність, ввівши нові рейси на багато напрямків в Європі.
Цікавим є той факт, що значно зросла кількість стикувальних рейсів в аеропорту ім. Бен-Гуріона. Провідними компаніями в цьому напрямку є Аегот, Turkish Airlines і Pegasus Airlines. З Ізраїлю вони здійснюють польоти в Європу.
В аеропорту «Увда» пасажиропотік зріс на 97,8% в порівнянні з минулим роком. Він склав 128595 осіб, 65006 осіб - в 2015 році).
Наразі через аеропорт ім. Бен-Гуріона здійснюються рейси понад 100 авіакомпаній у 135 напрямках у світі. Це можна назвати унікальною ситуацією для аеропорту такого масштабу. При такому зростанні пасажиро-потоку необхідно розширення аеропорту, на додаток до тих поліпшень, які були здійснені за останні роки.
У зв'язку з цим вже влітку 2017 року термінал №1 почне роботу в повномасштабному режимі. Сьогодні цей термінал обслуговує 160 міжнародних авіарейсів (компанії easyJet, Wizz Air, Arkia, Israir і Up), що становить 13% від загального числа рейсів в аеропорту ім. Бен-Гуріона.