Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Конкуренція на глобальному ринку пасажирських авіаперевезень щороку зростає. Тож світові авіаперевізники запроваджують дедалі більше нова¬цій та проводять гучні PR-акції для переорієнтації пасажиропотоків на свої лінії. Тішить, що Україна в цих новаціях обіймає далеко не останнє місце: авіаперевізники досить чутливі як до сучасного стану національної економіки, так і до її перспектив, а також до висновків та прогнозів світових рейтингових агенцій. Останні, до речі, прогнозують нашій державі економічне зростання, хоч і не таке швидке, як хотілося б нам - громадянам України. Тим не менше, багато в чому завдяки саме цим висновкам іноземні перевізники збільшують частотність польотів в Україну, відкривають нові маршрути -принаймні, ті, хто може це робити. Ті ж з авіакомпаній, які з тих чи інших причин не можуть розширювати свою присутність у небі нашої держави, намагаються залучати українських пасажирів до себе іншими способами.
Усе це є справедливим для авіакомпанії Turkish Airlines - одного з найбільших та найавторитетніших авіаперевізників світу. Призначені відповідно до українсько-турецької міжурядової угоди про авіасполучення квоти вже вичерпано - навіть з урахуванням нещодавньої лібералізації, тож нарощувати частоти THY не може. Відтак, починаючи з і липня, турецький флагман пропонує українським пасажирам досить-таки привабливу можливість - безкоштовний стоповер у Стамбулі при перельоті через хабовий аеропорт ім. Ататюрка. Пасажири економ-класу отримують ніч у 4-зірковому готелі в історичному районі Султанахмет, мандрівники, що подорожують бізнес-класом, отримують у подарунок 2 ночі у 5-зірковому готелі Hilton на площі Таксім. Умови отримання цієї послуги такі: час стикування має бути не менше 20 годин, рейс повинен бути міжнародним, а квитки - в обидва боки. Ваучер на поселення в готелі виписується під час оформлення квитка - в агенції, представництві Turkish Airlines або ж на сайті авіакомпанії. Подарунок можна використати на шляху туди або назад. Але при цьому розірвати послугу (наприклад, при перельоті бізнес-класом провести одну ніч у Стамбулі при перельоті туди, а другу - назад) не можна.
Власне кажучи, Turkish Airlines вже давно надає своїм пасажирам готель у випадку вимушеного тривалого стикування. Проте пропонований українцям Stopover принципово відрізняється від традиційної послуги: адже замовити зупинку в Стамбулі пасажир може за будь-яких умов, навіть тоді, коли за його марш¬рутом існує нетривале стикування. Відтак виведений на український ринок Stopover - це ні що інше, як марке¬тинговий хід, спрямований на збільшення туристич¬ного потоку до Стамбула та розширення контингенту іноземних туристів.
14 липня 2017 року для професіоналів туристичної галузі та профільних ЗМІ Turkish Airlines презентувала послугу Stopover. Захід відбувся у столичному готелі Hilton Kyiv. Урочисту церемонію відвідали Надзвичайний і Повноважний Посол Туреччини в Україні пан Йонет Джан Тезель, директор з маркетингу авіакомпанії Turkish Airlines у Східній Європі Мохаммед Фатіх Дурмаз, а також заступник директора Департаменту туризму й курортів МЕРТ України Віталіна Мартиновська.
Пан посол виступив з програмною промовою, тор-кнувшись багатьох аспектів українсько-турецьких від-носин у галузі туризму. Зокрема, він зазначив, що українці в Туреччині почувають себе комфортно, відтак «ми» (скоріш за все, малася на увазі авіаційна індустрія Туреччини -Ред.) «можемо» збільшити кількість авіа-рейсів між Туреччиною та Україною, додавши не тільки нові частоти, але й пункти відправлення. Тут варто зауважити, що чинна міжурядова угода про авіаційне сполучення дозволяє перевізникам обох держав здійснювати регулярні рейси лише до аеропортів Стамбула й Анкари. З формальної точки зору, Turkish Airlines не має жодних перешкод для запуску авіасполучення між Анкарою та Києвом - на цьому маршруті всі обмеження по частотах скасовано. Однак авіакомпанія проводить яскраво виражену політику перевезень через свій хаб у Стамбулі. А відтак зацікавлена у збільшенні квот саме на цьому напрямку.
Цікаву промову виголосила й пані Мартиновська. За її словами, Департамент туризму й курортів МЕРТ, домігшись укладення угоди про взаємні поїздки за ID-картками, суттєво збільшив привабливість України як туристичного напрямку для громадян Туреччини. Тим не менше, диспропорція між потоками із України до Туреччини та з Туреччини в Україну є ще значною: турецьких туристів до нашої держави приїжджає приблизно уп'ятеро менше, ніж українських - до Туреччини. Таким чином, Департамент туризму і курортів МЕРТ спільно з туристичною громадськістю та місцевою владою українських міст та курортів планують широкомасштабне висвітлення туристичних можливостей України на території сусідньої держави, зокрема. організовуючи прес-тури, фам-тріпи. А також беручи участь у турецьких туристичних виставках. Наприклад, в Ізмірі.
Виступ пані Мартиновської трохи дисонував із загальною тематикою заходу: адже послуга Stopover надається пасажирам, що летять рейсами Turkish Airlines із аеропортів України через Стамбул до Австрії, Азербайджану, Аргентини, Бельгії, Бразилії, Венесуели, Греції, Грузії, Данії, Ізраїлю, Іспанії, Італії. Канади, Колумбії, Куби, Мальдівів, Нідерландів, Німеччини, Панами, Сейшельських островів, Великої Британії, США. Таїланду. Франції. Чехії та Швейцарії. (Цікаво, що в цьому списку немає Узбекистану - вельми популярного із України напрямку після закриття прямого сполучення навесні 2015 р. - Ред.). Та цілком можливо, що в рамках програм стимуляції зростання туристичного потоку на курорти Туреччини THY поширить послугу Stopover і на перельоти з аеропортів України до інших міст Туреччини транзитом через Стамбул. Тоді, звичайно, презентована послуга набуде нової якості. Хоча й у нинішньому вигляді Stopover непогано підвищує конкурентоздатність пропонованого продукту на українському ринку.

ДО РЕЧІ
Turkish Airlines - одна з найстаріших авіакомпаній Європи. Заснована 1933 року. наразі вона оперує флотом із 333 літаків, здійснюючи рейси до 49 турецьких та 250 іноземних аеропортів, які розташовані у 120 державах на 5 континентах. Понад 60% пасажирів Турецьких авіаліній є транзитними.
За класифікацією британської дослідницької інституції Skytrax. Є 4-зірковою авіакомпанією. Протягом 6 років поспіль - з 2011 по 2016 рр. - її було визнано кращою авіакомпанією Європи. 2017 року THY удев'яте було визнано найкращою авіакомпанією Південної Європи. З іншого боку, один із найавторитетніших у світі авіаційних рейтингів, що складається за апаратним принципом - австралійський AirlineRatings.com - оцінює безпеку та сервіс Турецьких авіаліній шістьма зірками з 7 можливих.

назад >>>