Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

 

Поїздки польською залізницею стануть дешевшими та простішими


Запровадження єдиного квитка, що передбачає єдиний тариф для кількох залізничних перевізників, задекларувало вже 11 з 16 воєводств Польщі - про це заявив віце-міністр інфраструктури Анджей Біттел. За словами чиновника, позитивна відповідь уже надійшла з поморського, підкарпатського, малопольського, шльонського, вєлькопольського, свєнтокшиського, лодзького, мазовецького, подляського, опольського та любуського воєводств. На цей час не дали ще своєї згоди воєводи вармінсько-мазурського, куявсько-поморського, дольношльонського, західнопоморського та любельського. У міністерстві сподіваються, що єдиний квиток, має заохотити пасажирів до користування з польської залізниці, подорож котрою водночас мала б стати “простішою і дешевшою”. Віце-міністр інфраструктури висловив сподівання, що з цього спрощення мешканці усіх 16 воєводств зможуть користуватися вже від грудня.

Ще раніше Польська Залізниця (Polskie Koleje Panstwowe) заявила, що готова до запровадження єдиного квитка водночас із новим розкладом руху, тобто від грудня поточного року. Згідно з задумом, чим далі мандруватиме пасажир, тим менша буде оплата за кілометр, йдеться про так званий дегресивний тариф. У відповідному міністерстві порахували, що запровадження єдиного квитка обійдеться для кожного воєводства в суму до кількох десятків тисяч злотих на рік, а вигода для пасажирів буде вельми відчутною. Тим часом Європарламент розглядає можливість посилити захист пасажирів залізниці. З’явилася пропозиція від європарламентарів, пасажирам, потяг котрих запізнився на понад 2 години, повертати повну вартість квитка. Щоправда, як пише сайт forsal.pl з посиланням на видання Dziennik Gazeta Prawna, для польської залізниці (PKP) таке нововведення могло б коштувати навіть до 200 млн щороку. Європарламентарі, зокрема й польські, мають намір гарантувати пасажирам залізниці права, аналогічні до тих, якими користуються пасажири авіакомпаній.

Комісія транспорту розглядає можливість зміни приписів щодо компенсацій за запізнення потягів і збільшення відповідальності перевізників у випадку, коли через запізнення пасажир не встигає на пересадку. У такий спосіб, серед іншого, мають намір популяризувати залізницю, як вигідний і відносно екологічно чистий вид транспорту. Уже зараз, електропотяги нової генерації надзвичайно дружні до навколишнього середовища, і водночас дозволяють швидко та комфортно долати відстані. Тож, євродепутати вважають, що треба забезпечити пасажирам відповідний рівень захисту, аби вони вибирали залізницю замість автомобіля. Пропозиція, що надійшла на розгляд до комісії транспорту передбачає, що за запізнення у понад дві години пасажир отримає повне повернення вартості квитка. Коли потяг приїде до пункту призначення на 60-90 хвилин пізніше, пасажир міг би отримати половину вартості квитка. А за запізнення від 90 до 120 хвилин пасажиру повернуть три четверті витраченої раніше суми на подорож. Одна з ініціаторок поправок, євродепутат від Польщі Ельжбета Лукацієвська вважає, що запровадження такої фінансової відповідальності змобілізує польських перевізників на боротьбу з запізненнями потягів, які останнім часом просто фатальні.

Противником такої пропозиції є заступник голови Європейського Парламенту, теж депутат від Польщі, Богуслав Лібрадзкі, на думку якого це завдасть шкоди пасажирам, адже перевізники захочуть підвищити ціни на квитки, аби мати з чого платити компенсації в разі запізнення.

До слова, польські перевізники твердять, що таке нововведення могло б коштувати залізниці близько 200 млн злотих щороку. Найбільше збитків зазнав би PKP Intercity, польський перевізник на далекі відстані. Власне ця фірма останнім часом має катастрофічну ситуацію з запізненнями. У першому кварталі поточного року лише 74 відсотки дальніх потягів доїхало вчасно. У другому кварталі ситуація була ще гіршою. Пунктуально до місць призначення доїхало 68 відсотків. До слова, європейські приписи вже зараз примушують виплачувати відшкодування. У випадку запізнень від 60 до 119 хвилин пасажирам мають повернути 25 відсотків вартості квитка. Якщо ж запізнення становить щонайменше 2 години, можна вимагати повернення половини ціни квитка. Щоправда, польські перевізники на відміну від західних колег у разі запізнення не сприяють пасажирам у спробах отримання компенсацій. Якщо у деяких західних перевізників у випадку запізнення кондуктори в самому потягу роздають пасажирам формуляри для повернення частини вартості квитка, то в Польщі цей процес значно складніший.

Треба для початку отримати підтвердження, що потяг реально запізнився. Пізніше на сторінці перевізника знайти формуляр і комплект документів вислати за вказаною адресою. Звісно, що така процедура в багатьох пасажирів відбиває бажання боротися за відшкодування. Варто відзначити, що запровадження нових правил це питання не завтрашнього дня, а радше наступних 5-7 років. Водночас, шанси на те, що такі поправки будуть ухвалені дуже високі, адже їх підтримує значна частина євродепутатів із різних політичних груп. Голосування за проект у комісії транспорту відбудеться 9 жовтня.