Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Серед споживачів послуг туристичних компаній та інфраструктурних об'єктів зиму та міжсезоння традиційно прийнято вважати «низьким» сезоном - на противагу «високому», тобто літньому. З точки зору турбізнесу це не зовсім так - адже професіонали галузі цілком спроможні організувати для своїх клієнтів набір послуг під їхнє замовлення. Вже хоча б тому, що коли в Європі (та й узагалі у Північній півкулі) зима, в Південній - літо. Та й тропічна зона (Єгипет, південні регіони Ізраїлю та Йорданії, ОАЕ) цілком придатні для пляжного відпочинку навіть у січні. До того ж вказані дестинації доступні для безпосадочних перельотів середньомагістральними літаками. Відтак туристичні агенти можуть успішно продавати продукт на цих напрямках. Що, власне, й роблять. Ну й про гірськолижні курорти не забуваємо - для цього виду відпочинку зима якраз є «високим» туристичним сезоном.

Однак туристична галузь має рахуватися з настроями своїх клієнтів. А вони ще багато в чому є патріархальними. Тому взимку продавати туристичний продукт середньому споживачеві (якщо не йдеться про любителів суто зимових видів відпочинку, як-от гірськолижний) об'єктивно важче.

У цій ситуації, крім традиційних продуктів «зимового» спрямування, на допомогу туристичному агентові приходять і нестандартні рішення. Наприклад, круїзи, які холодної пори року проводяться далеко не тільки на Карибах чи в Перській затоці.

 

«Теплі» зимові круїзи

З «теплих» круїзних напрямків традиційно виділяють карибські круїзні маршрути, а також усі, траси яких проходять в екваторіальній зоні та Південній півкулі. Найпопулярнішими з них є. зрозуміло, карибські круїзні лінії, й в Україні теж є любителі таких круїзів, проте їх дуже небагато. Й конкуренція за туриста на цьому ринку є надзвичайно високою. А от на круїзи Перською затокою та північно-західною акваторією Індійського океану охочих у нашій державі знайдеться значно більше - в основному через невелику географічну відстань між Україною та регіоном Перської затоки, а також необтяжливій процедурі оформлення віз ОАЕ (більшість круїзів у тому регіоні починаються саме з портів цієї держави - Ред.). Крім того, такий круїзний продукт можна поєднати з відпочинком на одному з еміратських курортів: адже у розпал зими у північній частині Аравійського півострова зазвичай спостерігаються приємні для європейців погодні умови, які роблять можливим відпочинок на морі.

Однак є в зимових круїзних програм Перською затокою й певний мінус: європейська зима для цього регіону - це «високий сезон». Відтак і ціни на туристичний, у тому числі й круїзний, продукт, далекі від оптимальних.

 

Середземноморські морські подорожі

Морські круїзні програми в регіоні Середземномор'я не припиняються й узимку: незважаючи на те, що значна кількість круїзних лайнерів відправляється на цей час до тепліших країв - наприклад, на ті ж таки Кариби - дехто й залишається у своєму регіоні, тобто в акваторії Середземного моря. Інша річ, що попит на круїзний продукт узимку в цьому регіоні різко знижується, відтак круїзні компанії зазвичай надають значні знижки на свої послуги. Додатковим плюсом може служити те, що навіть узимку в портах Південної Європи часто стоїть хоч і прохолодна, але сонячна погода без хурделиць, снігопадів та дощів. Що, у свою чергу, сприяє проведенням екскурсійних програм, у яких туристи можуть почувати себе невимушено: адже взимку й традиційні туристичні потоки до Європи суттєво зменшуються.

Що ж до мінусів зимового Середземномор'я, то в першу чергу це - знову ж таки погода. Так, цієї пори року тут досить часто буває сонячно, а температура досягає +15-17 градусів, але й штормова погода теж трапляється, й не можна сказати, що дуже рідко. Незважаючи на те, що сучасні круїзні лайнери обладнані системами компенсації як кильової, так і бортової качки, потрапити у шторм, особливо сильний - навряд чи буде задоволенням. Не кажучи вже про те, що у штормову погоду сильно обмежуються, а в деяких випадках і скасовуються, наземні екскурсійні програми.

 

Круїзи Північною Європою

Не припиняється узимку круїзний рух й акваторіями Балтійського та Північного морей. Щоправда, ці програми носять певний наліт екстриму - особливо ті, які заходять у високі широти. Тим не менше, серед певного контингенту й полярні круїзи у зимовий період є досить-таки популярними.

З іншого боку, на сучасних високотехнологічних суднах ризики потерпати від негоди та штормів зводяться до мінімуму: адже насолоджуватися пів-нічним сяйвом чи величчю полярної ночі можна й на спеціальних оглядових майданчиках, захищених від негоди - для цього зовсім необов'язково виходити на відкриті палуби.


Річкові круїзні програми

Уявлення про зиму як пору року, коли річки покриваються кригою та будь-яка навігація на них є неможливою, протягом останніх 50 років суттєво застаріло. Сьогодні європейські ріки, такі, як Дунай чи Рейн, замерзають дуже рідко, в особливо холодні зими, яких не було вже давно. Відтак і зимова навігація, в тому числі й круїзне судноплавство, практично не припиняється.

Зимові круїзи європейськими річками особливо популярні в різдвяно-новорічний період: ціни на такі програми досягають «пікових» у розпал літнього сезону. Однак буквально з початку січня ці послуги різко дешевшають, тож у клієнтів туристичних агентів є можливість провести відпустку за цілком розумні гроші. Це, до речі, непоганий аргумент у спілкуванні з потенційними клієнтами: відвідати 3-4 європейські держави за ціною середнього туру до Єгипту. Тим більше, без віз за наявності біометричного паспорта та з можливістю долетіти до порту відправлення лоукостером чи доїхати потягом або автобусом.

До речі, про Єгипет. Українські агенти часто забувають, що ця держава, крім пляжного відпочинку на курортах Червоного моря, пропонує своїм гостям ще й круїзні програми по річці Ніл. Оскільки погода на Нілі мало відрізняється від погоди на Синаї, нільські круїзи користуються досить-таки великою популярністю серед європейців. Тим більше, що під час таких круїзів можна відвідати практично всі пам'ятки давньоєгипетської цивілізації.

 

Дмитро ГЛУШЕНОК, директор туристичної компанії «Магазин круїзів та подорожей»:

Круїзний продукт на українському ринку туристичних послуг досі займає надзвичайно малу долю, хоча міг би - значно більшу. Вже хоча б тому, що морський круїз - це для туриста унікальна можливість відвідати декілька країн без жодних надзусиль за порівняно невеликі гроші, скористатися сервісом високого рівня та, відповідно, отримати незабутні враження від свого відпочинку. Судіть самі: за певних умов клієнт, який обрав подорож на морському лайнері, може за 350 євро ознайомитися з 5-6 туристичними центрами Італії, Франції та Іспанії, при цьому тиждень жити, харчуватися й розважатися в 5-зіркових умовах. Жодна наземна програма не надає подібного комплексу послуг за такою ціною! Наші агенти, які реалізують круїзний продукт кінцевому споживачу, окрім комісійної винагороди отримують вдячного клієнта, який із надзвичайно високою вірогідністю стане постійним!

Зрозуміло, що цій туристичній сфері притаманна своя специфіка, й успішні продажі можливі лише в тому випадку, якщо агент її розуміє та кваліфіковано доносить до відома туриста деталі та нюанси цього, поки що досить екзотичного для нашого ринку, турпродукту.

По-перше, будь-який агент, який береться продавати круїзи, має усвідомлювати: у переважній більшості випадків такий продукт не продається «сьогодні на завтра». Так, наприклад, на трьох лайнерах судноплавних компаній Celebrity, Costa та MSC, які оперують у Перській затоці та виходять у рейси з портів ОАЕ у перед - та післяноворічні дати, місця на 90% були зарезервовані ще у вересні. Тож турист, який прийде до агента з проханням підібрати круїз «на завтра», швидше за все, піде ні з чим. А якщо трапиться диво і для нього знайдеться вільна каюта, зрозуміло, що йому за неї доведеться сильно переплатити. У той же час, при бронюванні за кілька місяців (а то й за рік!) такого відпочинку, людина витрачає цілком адекватні гроші. Тим більше, практично у всіх круїзних операторів умови бронювання та оплати їхніх продуктів є досить ліберальними, так само, як і правила зміни дат, категорії каюти чи повного скасування подорожі. Тож завдання туристичного агента полягає в тому, щоб переконати свого клієнта планувати подорож завчасно - це допоможе йому не тільки отримати максимальний вибір умов бронювання, а й зекономить (іноді у рази!) кошти, оскільки окрім власне круїзу, дешеві ранні тарифи пропонують й авіакомпанії, та й отелі.

Українцям украй важливо якомога швидше зрозуміти та прийняти такі «правила гри», сформовані світовим круїзним ринком туристичних послуг. Тому круїзні оператори з метою часткового задоволення запитів наших співгромадян змушені вкладати власні гроші у резервацію кают на пікові періоди, наприклад, на новорічні чи травневі свята. Для наших складних економічних умов це нетипова діяльність туристичних компаній, яка зменшує їхню прибутковість, виводячи частину грошей з обігу.

Друга тенденція на ринку морських круїзів: останнім часом практично вийшли з обігу поняття «акція» та «знижка» у властивому їм сенсі зниження ціни. Їх замінили «бонуси» у вигляді невеликих подарунків: бортовий кредит (який можна витратити виключно у подорожі, наприклад, у SPA чи магазинах duty-free на лайнері), вітальні компліменти від круїзної компанії (шампанське і фрукти), знижка при бронюванні наступної подорожі, безкоштовні екскурсії тощо. Так, наші співгромадяни люблять акційні пропозиції та охоче на них пристають, однак реальність сьогодення змушує змінити підхід до планування відпочинку з огляду на шалену популярність круїзів у світі. Застосування ж того, що серед українських туристів носить назву «знижка», відбивається виключно на агентах, які віддають клієнтові частину своєї комісійної винагороди та просто знецінюють свою працю.

Підсумок з усього наведеного можна зробити такий: нам украй важливо оперативно відслідковувати тенденції та доносити зміни й новини світового круїзного ринку - як агентам в Україні, так і кінцевому споживачу, адже пасти задніх і задовольнятись рештками навіть у сфері відпочинку в наш час глобалізації це просто не логічно - це на межі злочину! І відкриті безвізові напрямки у різні кінці світу вже не просто пропонують, а активно підштовхують здійснити круїзну подорож - чи то навколо Південної Америки, чи Перською затокою по Еміратах, чи островами Середземного моря, чи фіордами Норвегії.

 

МАГАЗИН КРУЇЗІВ ТА ПОДОРОЖЕЙ

для закоханих у море

+38 044 500 1397

+38 050 500 1397

+38 096 513 9797

скайп CruiseShop Kiev

cruise@cruiseshop.com.ua

www.cruise.com.ua

 

назад >>>