Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Наприкінці зими 20-літній ювілей святкує один з найдосвідченіших та найавторитетніших учасників ринку туристичних послуг України. Напередодні ювілею знаної та шанованої серед колег туристичної компанії кореспондент «Українського туризму» поспілкувався з генеральним директором ТО «Імпала Тревел» Мариною КОЧЕРЖЕНКО.
 
- Пані Марино, Ви 20 років працюєте на українському ринку туристичних послуг. Як Ви оцінюєте його нинішнє становище? Що змінилося за ці два десятиліття? Що ще мало б змінитися, щоб ринок став більш цивілізованим?
- Ринок туристичних послуг змінюється щорічно, тож наша галузь є далекою від стабільності. Відтак ми - професіонали галузі - переживаємо злети й падіння через цілу низку факторів. Наприклад, на становище ринку впливають зміна попиту на туристичні послуги, скасування чартерних і регулярних рейсів, проблеми з курсовою різницею, демпінг серед конкурентів в галузі та багато іншого, що не дає нам розслаблятися.
Деякі туристи вибрали формат «сам собі туроператор», оскільки інтернет ресурси надають можливість бронювати всі необхідні сегменти для подорожі. Багато хто «йде в інтернет», однак заради справедливості треба зауважити, що багато хто повертається до тур-агентів та туроператорів: адже процедура створення повноцінного й оптимального туристичного продукту є зовсім не такою простою, як це здається на перший погляд. Особливо на далеких та екзотичних напрямках. Тож у багатьох випадках краще доручити таку роботу професіоналам.
За 20 років змінилося все: сьогодні ми добре поінформовані про всі напрямки в туризмі, маємо доступ до більшості систем онлайн-бронювання, можливості оперативного зв'язку з партнерами за кордоном і готелями. Тим більше, ми постійно беремо участь в ознайомчих турах та семінарах, виступаємо у якості експонентів на виставках, регулярно здійснюємо візити до офісів готельєрів, які мають партнерів за кордоном, проводимо зустрічі з представниками авіакомпаній - усе це розвиває працівників туристичної сфери.
Нас часто питають: що треба змінити, щоб ринок став цивілізованим? На мою думку, в державі має бути сформована чітка й адекватна нормативно-правова база, яка не дозволить безкарно йти з ринку великим гравцям. А це у нас в Україні трапляється, в результаті авіакомпанії й туроператори, оголосивши про банкрутство, не відповівши за свої зобов'язання, трансформуються в нові юридичні особи. Також має діяти жорсткіша система ліцензування агентів й операторів, що дозволяла б регулювати кількість компаній на ринку.
 
- Напрямки, на яких Ви спеціалізуєтесь, прийнято вважати екзотичними. Чи можливо, з Вашої точки зору, налагодити на цих напрямках стабільний потік українських туристів? Якщо так, що для цього потрібно?
- Екзотика - це наша спеціалізація. Найчастіше так називають далекі напрямки, які вимагають тривалих авіаподорожей. Для того, щоб їх успішно розвивати, необхідно, перш за все, правильно прокласти маршрут: авіапереліт до місця призначення має бути в ідеалі прямим, як максимум, з однією пересадкою. Напрямок «живий», якщо є зручний спосіб досягнення.
Прямі рейси до штату Гоа, Таїланду, Пекіну - ось і формується потік туристів, блоки місць на авіарейсах від туроператорів до Шрі Ланки, на Занзібар, в ОАЕ. Та тільки-но зростає потік туристів, напрямок перестає бути екзотичним, втрачаючи індивідуальність та унікальність. А ось, наприклад, М'янма (must visit для мандрівників), Бутан, Нова Каледонія, Папуа-Нова Гвінея, Палау, Австралія, Нова Зеландія і багато подібних - навряд чи зможуть стати масовими напрямками. Та саме на таких напрямках цікаво працювати, прокладаючи нові маршрути й розробляючи авторські програми.
 
- Які Ваші плани на ювілейний рік та на подальший час Вашої діяльності? Чи плануєте Ви розширювати мережу своїх напрямків? Якщо так, то чого саме в найближчому майбутньому чекати Вашим клієнтам?
- Для досвідчених туристів «Імпала Тревел» відкриває нові напрямки, які насправді можна назвати екзотичними. Наприклад, за останній рік це Північна Корея, Острови Зеленого Мису, Сенегал + Габон, Аляска, Нова Каледонія, Бангладеш, острови Кука.
Що буде далі? Ми переконані, що знайдемо ще не до кінця досліджені, цікаві місця і зможемо здивувати любителів подорожей
 
- Як Ви ставитесь до поширення нових технологій (віддалених продажів на сайтах або через мобільні додатки, спілкування за допомогою онлайн-ботів, моніторинг проходження етапів туру для користувача і т.д.) у туристичному бізнесі? Чи застосовуєте Ви такі технології у форматі взаємодії зі своїми клієнтами?
- Використання нових технологій якісно змінює роботу туроператорів і турагентів: співпраця з «Імпала Тревел» - це ексклюзив, незалежно від того, туристи обирають проживання в готелі 3* або 5* deluxe, летять до місця призначення лоукостерами чи бізнес-класом. Нові технології вітаємо, запроваджуємо й активно користуємося.
Але практично всі онлайн-системи є зручними для масових напрямків та простих маршрутів. Ми ж пропонуємо індивідуальний підхід до кожного туриста, починаючи від підбору напрямку та готелів, і закінчуючи детальними рекомендаціями щодо особливостей країни. Спочатку ми прагнемо більше дізнатися про вподобання туриста, щоб запропонувати той туристичний продукт, який максимально задовольняє його потребам. Наш продукт можна порівняти з ексклюзивним ювелірним виробом, який виготовляється в одному екземплярі - технології штампування тут неприпустимі. 

назад >>>