Артур ВІНЮКОВ-ПРОЩЕНКО Відповідь на це питання, яке початково має надзвичайно широкий зміст, напряму залежить від критеріїв. Іншими словами, від початкових умов: «кращий серед...». Ми ж у серії статей в УТ зазвичай аналізуємо дані європейської авіаційної галузі, які викладаються у професійних виданнях. Зокрема, у британському тижневику The Anker Report, який у співпраці з дослідницькою агенцією Flight Global подає результати діяльності галузі у максимально концентрованому вигляді. У своєму випуску від 17 грудня 2018 р. «Анкер» навів цікаві дані, що стосуються деяких аеропортів та напрямків, які найдинамічніше розвивалися в році, що минає. Як завжди, видання оперує точними даними, які не складають комерційної таємниці та висвітлються заздалегідь - тобто провізними ємностями авіакомпаній на різноманітних напрямках. Звичайно, аналізують британські експерти і реальні пасажиропотоки, але, на відміну від провізних ємностей, ці показники стають відомими, по-перше, із суттєвим запізненням (їх ще треба отримати з різних джерел та систематизувати), по-друге, з доброї волі декларантів. Отже, якщо оперувати провізними ємностями на різноманітних ринках, можна отримати досить-таки точну картину їхнього стану та перспектив розвитку: адже повітря не возитиме ніхто - це прямі збитки для авіакомпаній. У випадку ж підвищеного попиту на крісла в тих чи інших напрямках більшість авіаперевізників мають змогу збільшити або частотність, або ємність своїх повітряних суден, або те й інше одночасно. Нас, як українське ділове видання, у першу чергу цікавить становище нашої держави на європейській авіаційній карті. Слід зазначити, що Україна на ній, по-перше, присутня, по-друге, не пасе задніх, що теж не може не тішити. Хоча й не перебуває у лідерах, що теж можна зрозуміти. Які висновки можна зробити із наведених даних? За відносними темпами розвитку авіаційної галузі, вираженої у зростанні пасажирських крісел на рейсах авіакомпаній, Україна посідає друге місце після Греції з показником +14.7% порівняно з результатами 2017 року. Упритул до України наблизилась Польща, в якої цей показник складає +14,5%. В абсолютних величинах зростання показники зовсім інші: Україна в цьому рейтингу опинилася на 13 місці з 15, показавши +1,66 млн. додаткових пасажиромісць, у той час як сусідня Польща зросла удвічі більше - на 3,265 млн. крісел, а лідер за показником відносного зростання - Греція - збільшила 2018 року свої провізні ємності на 4,83 млн. крісел. Утім, усе це означає, що Україні є куди нарощувати свої провізні ємності, а відтак і розвивати свою авіаційну галузь. назад >>>
|