Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Артур ВІНЮКОВ-ПРОЩЕНКО

Вибухоподібне зростання пасажиропотоків на авіаційному транспорті в Україні найхарактерніше було помітно у Львові: при порівняно невеликому абсолютному пасажиропотоці за підсумками минулого року аеропорт імені короля Данила Галицького продемонстрував неабиякий показник зростання -на рівні близько 50%. Цікаво, що подібний показник львівська повітряна гавань показала й за результатами 2017 року. Отже, майже 50-відсоткове зростання пасажиропотоку повітряна брама Західної України демонструє другий рік поспіль, що не міг не відзначити британський профільний тижневик The Anker Report, який у своєму випуску за 4 лютого присвятив окремий матеріал Львівському аеропорту.
У статті, присвяченій Львівському аеропорту, автори коротко знайомлять своїх читачів із географічним розташуванням повітряної гавані, наводять статистичні дані пасажиропотоків по роках, починаючи з 2004, та візуалізують помісячний трафік протягом останніх 4 років (2015 - 2018). У матеріалі акцентується, що рекордне зростання пасажиропотоку через Львів забезпечують МАУ, польський флагман LOT, а також європейські лоукостери Wizz Air, який із нетривалою перервою літає сюди з 2008 року, та Ryanair, що почав виконувати польоти до столиці Галичини наприкінці 2018. Також чималий пасажиропотік приносить італійський бюджетний авіаперевізник Ernest Airlines (який має албанське коріння - Ред.), що з'єднує Львів з кількома пунктами в Італії. 
ВІД РЕДАКЦІЇ
Суттєву частину пасажиропотоку львівській повітряній гавані могли б додати трансатлантичні рейси - до США та Канади. Однак наразі жодна з авіакомпаній, не здійснює польоти до Львова, не має наміру або ж можливості оперувати на трансатлантичних маршрутах. Жодна з українських авіакомпаній, крім МАУ, виконувати трансатлантичні перельоти не має можливості, сам же український авіафлагман розвиває далекомагістральні перельоти, в тому числі через Атлантику, виключно зі свого основного хабу - столичного аеропорту «Бориспіль».
Що ж до іноземних авіакомпаній, то теоретично до Львова міг би зайти якийсь американський перевізник - наприклад, та ж таки Delta Air Lines. Адже віднедавна між Україною та США діє угода про «вільне небо», отже, прихід американського перевізника вимагав би мінімуму формальностей. Однак поки що ніхто з американських авіакомпаній не висловлював такого бажання.
Здійснювати трансатлантичні перевезення міг би польський LOT, представники якого вже неодноразово висловлювали бажання літати зі Львова до США та Канади. Тим більше, LOT вже має такий досвід, здійснюючи трансатлантичні перельоти з Кракова, Жешова та Будапешта. Однак, на відміну від Польщі та Угорщини, Україна (сподіваємось, поки що) не є членом Євросоюзу, отже, як національне законодавство, так і українсько-американська угода про «вільне небо» не надають можливості оперувати на трансатлантичних маршрутах авіакомпаніям третіх країн. Утім, українське законодавство, хоч і повільно, та все ж таки гармонізується з європейським. Отже не виключено, що за кілька років ми таки зможемо побачити у Львові LOT-івські Dreamliner-и.

назад >>>