Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Запуск угорського потяга «Латориця», який наприкінці минулого року поєднав Будапешт із українською станцією Мукачево, цілком зрозуміло привернув увагу європейських залізничних компаній до можливості прямого сполучення з Україною. Адже на деяких прикордонних територіях нашої держави збереглися відрізки колії європейської ширини (1435 мм), використовуючи які, можна уникнути тривалої та вартісної процедури заміни колісних пар.
Власне кажучи, саме так вчинили й MAV (Угорські заліз-ниці), запустивши у співпраці з УЗ згаданий вже потяг «Латориця». Цей потяг йде до Мукачево європейською колією, тож не витрачає час на заміну колісних пар на станції Чоп, як доводиться робити іншим потягам та ва-гонам, наприклад, Київ - Будапешт - Відень. Отже, коли перший європейський потяг таки рушив українською вузькою колією, й показав стабільний пасажиропотік, цілком логічним є зацікавленість й інших залізничних компаній опановувати Україну.
Саме про це й пише польське профільне видання Rynek Kolejowy у статті «Leo Express хоче їздити через Краків до України, навіть 4 рази на день», яка вийшла у світ 21 січня. Її автор Jakub Madrjas, акцентувавши на постійно зростаючому інтересі українців до перевезень у бік Європи, опублікував інформацію про наміри чеського залізничного оператора Leo Express з 11 грудня цього року розпочати регулярне сполучення між Прагою та українською станцією Мостиська ІІ, де закінчується колія європейської ширини. Сполучення має здійснюватися через Краків та Катовіце й може досягати 4 відправлень на день.
Наразі Leo Express здійснює комбіноване, автобусно-залізничне сполучення між Прагою та Львовом. Із Праги пасажири потягом доїжджають до залізничної станці Bohumin, де пересідають на автобуси й слідують через Краків та польсько-український кордон до Львова. Залізничне сполучення між Прагою та Краковом, про яке УТ кілька разів писав у минулому, наразі не здійснюється через ремонт колій у Малопольському та Силезькому воєводствах. Планується, що воно стартує 22 березня.
Автор передбачає, що час у дорозі між Прагою та Мос-тиською ІІ майбутнього потягу складатиме 9 годин 45 хвилин. Рух здійснюватиметься китайськими потягами CRRC, 3 з яких чеський перевізник планує отримати вже цього року.
У польському представництві Leo Express інформацію про плани перевізника підтвердили, зазначивши, що оптимальною стане схема прикордонного та митного контролю під час руху поїздів - така ж сама, яку реалізовано у вельми популярних потягах «Укрзалізниці», що курсують до Перемишля (вочевидь, йдеться про екс¬преси Інтерсіті+, які двічі на день курсують між Києвом та Перемишлем - Ред.). Однак автор статті зазначає, що про це, а також про заїзд чеського потяга на українську територію, треба ще домовитися з відповідними українськими інстанціями.
Зрозуміло, що найкращим варіантом було б безпересадочне сполучення між Прагою та Львовом, однак це, на жаль, наразі неможливо - для того, щоб таке сполучення стало реальністю, необхідно побудувати 83 км європейської (або здвоєної) колії від Мостиськи II до Львова. У нинішніх економічних умовах «Укрзалізниці» це не під силу... Разом із тим, цілком можливим є продовження маршруту потягів Leo Express до Закарпаття від словацького міста Кошице, куди сьогодні курсують потяги чеської компанії з Праги, до того ж самого Мукачево через Чоп. Адже, на відміну від ділянки Чоп - Захонь, транскордонний відрізок євроколії Чоп - Чієрна над Тисою електрифікований, так само, як і колія від Чопа до Мукачева. Тож чеський потяг без особливих технічних проблем міг би перетинати українсько-словацький кордон та прибувати до закарпатської станції, яка із запуском угорського потяга почала перетворюватися на європейський залізничний хаб.
Так само інша залізнична компанія - польська РКР Intercity - цілком могла б продовжити один із потягів, які наразі курсують між Варшавою та Хелмом, до українського Ковеля. Адже до цієї станції доходить колія європейської ширини, яка перебуває в непоганому стані - принаймні, для вантажних перевезень вона використовується. А потужності вокзалу станції Ковель цілком достатні для облаштування тут потужного пасажирського хабу в західному напрямку.
Наразі чеська компанія Leo Express працює на двох маршрутах в Україну: Прага - Кошице - Ужгород - Мукачево та Прага - Краків - Львів. Перевезення на обох маршрутах організовано за комбінованою схемою: із Праги до словацького міста Кошице та чеської станції Богумін можна доїхати потягом, після чого пасажири пересідають на автобуси, за допомогою яких перетинають українсько-словацький або ж українсько-польський кордон. Крім того, зі Львова автобусом Leo Express можна доїхати до Відня. На всіх маршрутах діють наскрізні квитки, а компанія гарантує пересадку з автобуса на поїзд та навпаки.

назад >>>