Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

 

Bees airline нове слово авіаринку


Євгеній Хайнацький, представник інвестора в компанії Bees Airline
НОВА КОМПАНІЯ НА РИНКУ
На початку грудня я офіційно повідомив, що в компанії Bees Airline є представником акціонерів. Після переговорів з головним акціонером, ми знайшли компромісний варіант, і я підтвердив свою участь в цьому проекті, і з жовтня місяця я включився до роботи.
Сьогодні я є куратором між акціонером і авіакомпанією. Ми підготували бізнес-план, затвердили бюджет. Зараз моє завдання полягає в тому, щоб компанія отримала літаки, почала їх експлуатацію і комерційну діяльність. Що буде далі з моєю участю, залишуся там представником акціонера, або буду входити вже як топ-менеджер в компанію, це покаже час.
Щодо штату співробітників компанії, можна сказати, що сьогодні у Bees Airline є генеральний директор — Савостьянов Микола Володимирович, є пост-холдер, його заступники. Є і фінансовий, і комерційний директор, є керівники служб, зараз офіс налічує вже понад 60 осіб. Компанія повністю готова як до вироб¬ництва, так і комерційно-фінансової діяльності.
Як тільки Bees Airline починає польоти, відразу дода¬ється ще частина льотного складу і бортпровідників: компанія з двома літаками з колективом в 100 спів¬робітників починає свою діяльність.
КОМАНДНА РОБОТА
Незалежно від зовнішніх чинників, команда повинна бути колективом. З особистого досвіду, а я працював у багатьох компаніях, знаю, що помилка у багатьох авіакомпаній — це коли співробітники працюють самі по собі. Кожен в комплексі працює відмінно, всі професіонали, вертикаль побудована. А ось між собою у них спалахують конфлікти, буває нерозуміння. Я вважаю, що всі ці притирання потрібно прибирати. Для цього потрібно об'єднувати всю компанію, щоб вона працювала в унісон. Це як годинниковий механізм: усі шестерінки працюють, тільки якщо їх об'єднати в один механізм.
Насправді фахівців авіаційних небагато. Але є безліч людей недооцінених, які працюють в маленьких ком¬паніях і які готові до професійного росту. Їх потрібно просто взяти і правильно в них вкластися, щоб вони були шикарними фахівцями.
ПІДБІР СПІВРОБІТНИКІВ
Ми живемо в демократичній країні, а не при рабовласницькому ладі. Кожну людину цікавлять, в першу чергу, умови в яких вона буде працювати. Людина сама приймає рішення, хоче вона чи не хоче переходити з однієї компанії в іншу. Були два великих перевізника: Аеросвіт і МАУ, і було перетікання людей. Були Донбасаеро і Дніпроаеро — і були переміщення між авіакомпаніями. Людина шукає, де йому комфортніше або шукає те місце, де він себе більше проявить, де його побачать.
Створюючи підприємства, нами було запропоновано всім на ринку взяти участь в його роботі. Ми дивилися кандидатури, хто нам підходить, хто не підходить. І люди дивилися на компанію - кому ми підходимо, кому — ні. Це нормальна практика в усьому цивілізованому світі. Тому ніякого переманювання і перетягування не було.
Генеральний директор авіакомпанії — Микола Савостьянов, людина з великим досвідом, починаючи з Аеросвіту, колишній генеральний директор Dream Wind Airlines. За 20+ років роботи у нього є дуже багато друзів, з якими він пройшов вогонь, воду і мідні труби. У колективі Bees Airline зараз, напевно, 80% співробітників, які працювали в далекому Аеросвіті. Але у нас є люди і з інших компаній. Зібрали команду і зараз будемо розширюватися не за рахунок якогось іншого перевізника, а шукати нових цінних людей, які були невідомі до цього дня.
СПІВПРАЦЯ З ТУРБИЗНЕСОМ
Коли ми заявили, що створюється компанія Bees Airline, то ніколи не говорили, що прив'язуємося до якогось конкретного туроператору. На той момент була узгоджена програма на зимовий період з компанією Tez Tour. На сьогоднішній день ми вже знаємо другого туроператора, з яким підписано контракт — це Travel Professional Group, яка з нами буде здійснювати польоти до Кенії'. Про це інформація на ринок вже пішла. Є ще два великих туроператорів які хочуть з нами працювати. І це тільки початок шляху. Я думаю, що на літній період вони будуть з нами співпрацювати. Тобто, ми дійсно не створювалися, це я відпові¬дально заявляю, тільки для одного туроператора.
Tez Tour — партнер компанії і замовник. У той же час, він не буде розривати відносини з Розою Вітрів або з іншими перевізниками. Я називаю це диверсифікації ризиків, коли один туроператор розклав в різних авіакомпаніях свій бізнес. Це дуже зручно, на місці Tez Tour я робив би так само.
НАЙБЛИЖЧІ ПЛАНИ
На жаль, на найближчих 3 роки ми не розглядаємо далекомагістральні рейси. У нас флот буде складати¬ся з Boeing 737-800 це NG, ті які знаходяться у інших компаній України. Їх експлуатується зараз три пере¬візника: МАУ, SkyUp і Azur, і ми будемо четвертими.
Це сучасні хороші літаки на 189 пасажирських місць. І ми будемо розширювати наш парк саме в цьому сегменті літаків. Наші літаки будуть базуватися в Жулянах.
Щодо внутрішньоукраїнських рейсів — ми готові до відкриття таких напрямків, до їх розвитку на постійній основі — та на цілий рік. Але цей крок наш концепт бізнес-плану передбачає на наступний період. Зараз — перший період становлення компанії, це чартерні рейси і регулярні рейси в невеликій кількості. При збільшенні парку повітряних суден, ми будемо нарощувати наші обсяги як чартерних, так і регулярних рейсів.
ЛОКАЛЬНІ АЕРОПОРТИ
У нас є плани на аеропорт Херсона в частині чартерних рейсів на 2021 рік. З аеропортом Херсон і його генеральним директором ми прекрасно знайомі. Я хотів би все-таки почути про його плани реконструкції смуги, тому що Херсону виділяються гроші з держбюджету. Хотілося б уточнити, чи буде повне закриття порту, чи буде обмеження регламенту роботи? І після цього ми побудуємо свої плани. Але 2021 рік ми залишимося поки тільки в сегменті чартерних рейсів з Херсону.
ЗА КРОК ДО СТАРТУ
Компанія Bees Airline пройшла вже всі сертифікаційні перевірки. Залишається тільки крайня перевірка: отримання літаків, демонстрація в повітрі своїх навичок і умінь, і отримання сертифіката експлуатанта. Зараз літаки вже готові, йде фінальна підготовка всіх документів по передачі літаків нам. І якби не новорічні свята і обмеження переміщення між Україною і Польщею, де знаходяться наші літаки, то ми б уже отримали б їх і отримали сертифікат.
На сьогоднішній день сертифікація компанії запланована на середину січня за зміненим планом Державної авіаційної служби. Точніше, це десь від середини до 20 січня.
Ми не будемо швидко розвиватися, хочемо придивитися до того, що буде відбуватися на ринку. Тому що, на жаль, ми зараз бачимо багато вільних місць на той же Єгипет в новорічний період в тому числі. Хоча в цей час він був завжди вже закритий. Тобто, люди хочуть подорожувати, але боятися. А страх може пройти, коли не потрібно буде робити щеплення і довідка, тоді — все полетять. Коли цей період настане, тоді і буде сплеск перевезень.
ПІДКЛЮЧЕННЯ ДО GDS
Ми не підключаємося до GDS, але ми будемо присутні як в розкладі, так і в можливості продажу через наших партнерів. Ми вже купили готовий продукт, який автоматично інтегрованого в GDS. Тобто, при натисканні кнопки продажів через цей продукт ми всюди засвічується.
Ми будемо розвивати свою продаж не тільки онлайн, але розвивати і агентську продаж в тому числі. Ми хочемо максимально бути відкритими для всього ринку. Тільки максимальна дистрибуція дозволить нам бути успішними. 
ДО РЕЧІ
Згідно з оприлюдненими даними, Bees Airline буде використовувати тільки три тарифу економ класу. Найдешевший тариф Light включає тільки перевезення ручної поклажі і не дозволяє повернення і зміна квитка. Тариф Smart включає багаж 23 кг і дозволяє змінювати дату вильоту при оплаті штрафу 50 євро і різниці між тарифами. Тариф Flex включає багаж 23 кг, дозволяє змінювати дату перельоту без оплати штрафу і повернення авіаквитка при оплаті збору 50 євро.
Стандартна норма ручної поклажі у Bees Airline становить один предмет з габаритами до 55х40х23 см і вагою до 7 кг. Додатково на борт можна буде брати чоловічу, жіночу сумку або ноутбук, пальто або куртку, харчування для дитини і один пакет з товарами Duty Free. Додатково пасажир зможе провести в салон друге місце ручної поклажі з габаритами до 55х40х23 см і вагою до 7 кг при оплаті збору 25 євро в аеропорту.
Ми в будь-якому випадку дуже виважено і акуратно підходимо в своїх прогнозах на 21 рік. Чотири літаки, які у нас є, на них завантаження вже є. Вони будуть літати в досить-таки великій кількості своїх рейсів.
Перший рейс до Єгипту запланований до 1 лютого. У нас є все необхідне для польоту, починаючи від костюмів і масок. У нас вже підписані всі договори на санобробку літаків. Що наші пасажири побачать? Це буде і онлайн-реєстрація, це буде і вибір місця в салоні. Ми будемо лоу-кост перевізником. Всі норми чітко прописані і всі умови будуть зрозумілі для пасажирів.