Українська   English
RSS

 

Юлія Чебан, директор турфірми «Сан Тревел Плюс»


 
 
 
Підписка на розсилку:

Системою бронювання і продажу квитків на поїзди через мережу Інтернет користується усе більше пасажирів. Лише за серпень поточного року через мережу Інтернет було реалізовано понад 226 тис. квитків, а з початку 2012 року – 1,3 млн квитків.
Тенденція росту популярності послуги спостері-гається з року в рік – протягом 2009 року пасажири придбали через Інтернет близько 83,5 тис. квитків, у 2010 – 132,5 тис., у 2011-му – 693,9 тис. квитків. З початку впровадження послуги 2008 року за допомогою Всесвітньої мережі загалом придбано понад 2,2 млн залізничних квитків. Сьогодні понад 3,8% квитків від загального продажу оформляється через мережу Ін-тернет. Для порівняння, на авіаперевезення в Україні у режимі онлайн оформляється 7-10% квитків.
У Німеччині на залізничний транспорт оформляєть-ся через Інтернет 42% проїзних документів, Росії – 8, Польщі – 5,3, Казахстані – 4,2, Угорщині – 1,09, Чехії – 0,7, Білорусі – 0,5%.
Зауважимо, що для поліпшення обслуговування па-сажирів, які придбали квитки через Інтернет, на вокзалах у спеціально виділених касах, що здійснюють друк проїзних документів, оформлених та оплачених через Інтернет, встановлені сканери штрих-коду (станом на початок вересня було установлено 89 сканерів). Таке нововведення дозволяє значно зменшити час обслуго-вування в квитковій касі пасажира, що оформив проїзд через Інтернет.
Разом із тим, Укрзалізниця, як і раніше, встановлює певні обмеження. Так, максимальна кількість квитків, яку дозволяється оформлювати за одну трансакцію, складає 9 (це ж обмеження діє при купівлі квитків через каси). Крім того, система резервування та оплати за-лізничних квитків через Інтернет не дає змогу броню-вати та викуповувати місця в потягах, які слідують до станцій, що знаходяться поза територією колишнього СРСР. Відсутня також можливість онлайн-повернення оплаченого, проте не оформленого в касі квитка – для здійснення процедури повернення пасажир має роздрукувати в касі квиток, після чого звернутися до спеціальної каси з повернення квитків, підписати акт про повернення, після чого гроші буде повернено на ту ж саму картку.
Жодних пояснень щодо сенсу та часу скасування таких обмежень від керівництва Укрзалізниці отримати не вдалося.

назад >>>