Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

 

Як Аерофлот сам себе покарав


 

25 грудня російська державна авіакомпанія “Аерофлот” заборонила українським агентам виписувати авіаквитки на своїх бланках. Для звичайного авіапасажира це означає, що відтепер він може придбати квитки на рейси російського авіаперевізника лише на інтернет-сайті компанії або ж онлай-агенцій, зареєстрованих не в Україні, на кшталт ONETWOTRIP, Expedia та подібних. Для туристичних агентів, які продають авіаквитки різних авіакомпаній, це означає необхідність пошуку інтерлайн-партнерів «Аерофлоту», через які можна буде виписувати квитки на рейси цієї авіакомпанії, а в перспективі кількох найближчих днів – проблеми з оформленням білетів на рейси «Аерофлоту», необхідність використання кредитних карт, що належать пасажиру, чи корпоративних (що автоматично унеможливлює застосування стандартних процедур обліку виписаних у такий спосіб квитків).
Зрозуміло, що деякі туристичні компанії що мають закордонні локації, наприклад, найбільша українська онлайн-агенція Tickets . ua , запропонували своїм колегам можливість оформлення «Аерофлотівських» квитків на партнерських засадах із використанням сучасного інструментарію на кшталт Amadeus Remote Ticketing Service . Таку ініціативу не можна не привітати, однак зауважимо, що такий шлях є досить ризикованим: адже «Аерофлотові» нічого не варто відключити від свого стоку усіх агентів українського походження – що російський авіаперевізник продемонстрував пару місяців тому, до речі, на прикладі тієї ж таки компанії Tickets.ua . Це, звичайно, лише припущення, проте не забуваймо, що «Аерофлот» – це авіакомпанія, що належить державі, яка веде з Україною війну. Отже, в цій ситуації найкращим виходом для українських агентів стане мінімізація потоків на рейсах «Аерофлоту», та й інших російських авіакомпаній, та перенаправлення пасажирів на рейси інших перевізників – у тих випадках, де це можливо.
Чим обумовлене таке рішення «Аерофлоту», наразі невідомо. Учасники ринку туристичних послуг, зокрема, висловлюють припущення, що в такий спосіб російський держперевізник намагається уникнути блокування своїх коштів у BSP Україна, які можуть бути заарештовано в якості забезпечення накладених на перевізника штрафів за польоти до анексованого Криму. З іншого боку, можна висловити припущення, що таке відключення – це просто черговий акт російсько-української економічної війни, подібний до заборони ввезення до Росії українських продуктів харчування. Та у будь-якому разі подібне рішення здається скоріше політичним, ніж економічно обґрунтованим. Відтак з урахуванням ситуації, що склалася на російському ринку авіаперевезень, недружня акція «Аерофлоту» по відношенню до українських ІАТА-агентів нагадує ситуацією з гоголівською унтер-офіцерською вдовицею, яка сама себе висікла...