Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Прихід на український ринок одного зі світових грандів авіаційних перевезень здатне суттєво вплинути на стан українського ринку туристичних послуг
На початку 2014 року сталася подія, на яку давно вже чекала вітчизняна туристична галузь: до Києва розпочала регулярні рейси дубайська авіакомпанія Emirates, яка багато років поспіль обіймає перші місця у світових рейтингах безпеки, якості обслуговування, пунктуальності і т.д. Іншими словами, вперше в історії вітчизняної авіаіндустрії та туристичної галузі до України прийшла системна авіакомпанія класу «Люкс» або «Преміум», щорічна кількість пасажирів якої обчислюється десятками мільйонів, число дестинацій якої досягає півтори сотні аеропортів усього світу, а сузір'я призів та нагород, мабуть, перевищує кількість видимих неозброєним оком зірок на небі. Подібних авіакомпаній у світі зовсім небагато, й досі жодна з них не розглядала Україну як привабливий напрямок. Отже, Emirates стала першою з них, і за резуль¬татами діяльності дубайського перевізника досить швидко стане зрозумілим, чи має шанс Україна вітати у себе літаки таких компаній, як, скажімо, Singapore Airlines, Cathay Pacific чи той-таки Etihad.

Що пропонують Emirates
Починаючи з 16 січня, з Дубая до Києва щоденно виконується рейс авіакомпанії Emirates. Рейси ЕК171/172 здійснюються 258-місним широкофюзеляжним літаком Airbus A340, обладнаним, крім усього іншого, 12 індивідуальними кабінами-купе Першого класу, 42-ма кріслами, що розкладаються у повноцінне ліжко, у бізнес-класі, а також вантажним відсіком місткістю 15 тонн. Першим рейсом до Києва прибула ціла низка еміратських високопосадовців та топ-менеджерів авіакомпанії на чолі з виконавчим віце-президентом та комерційним директором Emirates Тьєррі Анті-норі. На презентації авіакомпанії, що відбулась наступного дня у столичному гранд-готелі Fairmont для представників українських ЗМІ та туристичних компаній, пан Антінорі підкреслив, що місія авіакомпанії Emirates як глобального авіаперевізника — з'єднувати людей в усьому світі.
Що ж, еміратському авіаційному грандові це вдається зовсім непогано. Авіакомпанія, яка заснована 1985 року і парк якої нараховував тоді усього 2 повітряних судна, тепер оперує 212 літаками, з яких 44 є найновішими та найсучаснішими пасажирськими літаками у світі — Airbus A380. На світовій карті польотів Emirates Київ став 141-м пунктом призначення, а в Європі — 35-м. Крім власної маршрутної мережі, дубайський перевізник надає своїм клієнтам можливість користуватися послугами своїх партнерів, наприклад, австралійської авіакомпанії Qantas на маршрутах до Австралії. Або ж відпочивати у Дубаю та інших еміратах ОАЕ з провідними туроператорами, екскурсійними бюро та готельними мережами країни. У такий спосіб, до речі, здійснюється й надання послуги stop-оверу в Дубаї, про що мова попереду.
Отже, пан Антінорі мав рацію, коли заявив, що Emirates принесли в Україну ексклюзивний продукт першого класу.

Чи не забагато Дубаю?
Зауважимо, однак, що сьогодні пропозиція перельотів на Дубай із України є перенасиченою, і з приходом Emirates лише збільшилась. Так, тільки зі столиці щодоби в цьому напрямку відтепер відправлятиметься 5 рейсів (2 МАУ + 2 flydubai + 1 Emirates). Крім того, тричі на тиждень до дубайського аеропорту «Аль-Мактум» літає компанія Wizz Air Ukraine. Таким чином, усього здійснюється 35 + 3 = 38 частот на тиждень. Отже, сумарна кількість крісел перевищує 7000 на тиждень, і це без урахування 2-х щоденних рейсів авіакомпанії airarabia до територіально близької до Дубаю столиці сусіднього емірату Шарджа (приблизно 2500 крісел на тиждень).
Чи є в Україні стільки пасажирів на Дубай та на стикувальні рейси через столицю цього емірату? Судячи з усього, немає, оскільки ринок вже відреагував на надлишок пропозиції відповідним зменшенням цін: так, станом на 20 січня при спробі забронювати на сайтах перевізників RT-квиток до Дубаю системи бронювання видавали результати від 1458 грн. (детальніше у таблиці 1).
Отже, перенасичення ринку є цілком очевидним, через що перевізникам доведеться або скорочувати частоти, або комусь із них узагалі доведеться залишити напрямок. Або, як варіант — переорієнтуватися на сусідні емірати, наприклад, Абу-Дабі, або й інші держави регіону, такі, як Катар, Бахрейн, Оман
чи Кувейт. Щоправда, для цього необхідно як слід розробляти ці напрямки з точки зору туристичного маркетингу. Втім, деякі з них (йдеться про Абу-Дабі) вже почали досить-таки активну промоцію своїх туристичних можливостей на українському ринку, відтак не виключено, що переорієнтація когось із авіаперевізників на цей напрямок пройде безболісно.

Дубай чи світ?
Як бачимо, пропозиція Emirates, навіть з урахуванням акційних — далеко не найдешевша на ринку. З іншого боку, якість послуг, що надає ця авіакомпанія, не йде у жодне порівняння з іншими перевізниками, що працюють на лінії Київ — Дубай (чи Шарджа). Та й попит на транзитні перевезення через Дубай в Україні зовсім ненульовий.
Отже, цілком логічним є питання: який пасажир переважно заповнюватиме крісла на бортах компанії Emirates із Києва: той, чиїм кінцевим пунктом призначення є власне Дубай або інші регіони ОАЕ, чи все ж таки транзитний? Судячи з перших промоакцій Emirates в Україні, перевізник розраховує на обидва сегменти: пропонуючи досить-таки привабливі тарифи на Дубай (станом на 19 січня вони починалися від $470 в економічному класі), водночас активно просуваються й можливості перельотів
по маршрутній мережі як самих Emirates, так і партнерів, таких, як австралійський Qantas. Це, до речі, для України є досить-таки актуальним: дані BSP Україна свідчать про те, що кожного дня до Австралії відправляються в середньому 10-15 пасажирів. Крім того, на український ринок виведено цілу низку пропозицій, що підвищують привабливість подорожей з Emirates: скажімо, пасажирові, який летить транзитом через Дубай та чиє стикування перевищує 12 годин, надаєть¬ся номер у дубайському готелі,
трансфер з терміналу та готелю, а також екскурсія столицею емірату — усе це входить у вартість квитка та здійснюється в рамках 72-годинного безвізового транзиту. Зрозуміло, що це лише акційні пропозиції, проте зауважимо, що Emirates має значну кількість переваг перед іншими перевізниками, які діють на постійній основі. Наприклад, бездоганний сервіс на борту, або ж підвищені норми провезення багажу (30 кг в економічному класі, 40 — у бізнес-класі та 50 — у Першому). Та й саму наявність на бортах авіакомпанії Першого класу варто відзначити — повторимося, в Україні такого ще не було...
У своєму виступі перед журна¬лістами керівник представництва Emirates в Україні Євген Іванов зауважив, що трохи більше 50% пасажирських перевезень компанії в середньому по мережі є транзитними. В Україні розподіл пасажиропотоків очікується близьким до такого показника. Усього ж за 2014 рік авіакомпанія планує перевезти в своєму українському секторі 130-140 тис. пасажирів.

Чого чекати агентам і туроператорам?
Немає жодних сумнівів, що українські туристичні компанії з ентузіазмом сприйняли прихід Emirates до нашої держави: адже для них він означає розширення можливостей та клієнтури. Подібне ставлення озвучив на зустрічі з українськими журналістами та представниками туристичних компаній і виконавчий віце-президент Emirates Тьєррі Антінорі. За його словами, авіакомпанія охоче співпрацює з туристичними операторами та агентами, оскільки така співпраця призводить до збільшення пасажиропотоку, а відтак і до придбання нових літаків. А представник компанії в Україні Євген Іванов додав, що в середньому кожні 2 тижні для пасажирів Emirates з'являється нова пропозиція від партнерів авіакомпанії.
На прохання кореспондента УТ уточнити, як виглядатиме політика співпраці Emirates в Україні щодо співпраці з турис¬тичним сектором, пан Іванов зауважив, що національні особливості, звичайно, будуть присутніми, проте в цілому політика від загальнокорпоративних стандартів не відрізнятиметься. Так, компанія відкрита для співпраці з агентами, проте угоди автоматично не укладатимуться — перевізник залишає за собою право попередньо зібрати інформацію про діяльність потенціального партнера та на підставі цієї інформації ухвалити рішення про підписання угоди. Крім того, Emirates на нинішньому етапі вважає за потрібне співпрацювати лише з ІАТА-акредитованими агенціями.

Глобальні перспективи Emirates
Цікаво спрогнозувати майбутнє Emirates та подібних авіа¬компаній, які налаштовані на подальшу експансію на ринку авіаційних та супутніх послуг.
Так, за словами віце-президента Emirates Тьєррі Антінорі, зараз інтегральний пасажиропотік по компанії складає 43 млн. за рік, а до 2020 року планується його збільшення до 70 млн. У подібний спосіб передбачається розширити й флот авіакомпанії: наприклад, на Дубайському авіашоу, що відбулось у листопаді минулого року, Emirates уклала контракт на поставку 200 літаків: 150 Boeing 777 та 50 Airbus A380, подвоївши, у такий спосіб, кількісний склад свого флоту. Сума контракту складає $99 мільярдів. Подібно поводять себе й інші авіакомпанії, яких прийнято вважати грандами світової індустрії.
Зрозуміло, що за 8 років потік авіапасажирів навряд чи зросте удвічі. Відтак авіаційні гранди, у тому числі та ж сама Emirates, негласно планує збільшити свій пасажиропотік за рахунок інших авіаперевізників. Яких саме? У першу чергу, на думку спадають європейські компанії — поставлені в нерівні умови з авіаперевізниками з-поза меж ЄС, вони не можуть на рівних конкурувати з авіакомпаніями, власники чи уряди яких можуть надавати як пряму, так і опосередковану, фінансову допомогу. Наприклад, ніщо не завадить шейхові якоїсь
із держав Перської затоки, якому фактично належить національна авіакомпанія, надавати їй знижки на авіаційне пальне чи й просто субсидувати її діяльність, у той час як у Європі подібні дії категорично заборонені (не в останню чергу завдяки забороні надавати авіакомпаніям фінансову допомогу від держави збанкрутувала та пішла з ринку угорська MALEV). Фінансові труднощі сьогодні відчувають усі без ви¬нятку системні європейські переві¬зники, які свої проблеми вирішують в основному завдяки скороченню маршрутної мережі та «оптимізації» персоналу й власності. Дехто з європейських авіакомпаній (наприклад, Czech Airlines) залучає інвесторів з-поза меж Євросоюзу, інші (Alitalia, що вже багато років знаходиться у стані перманентної кризи та балансує на межі банкрутства) намагаються вдаватися до нетрадиційних кроків на кшталт злиття із державним залізничним оператором. Отже, не виключено, що авіагранди, подібні Emirates, розраховують на збільшення пасажиропотоку в тому числі за рахунок європейських авіаперевізників. А також, наприклад, українських та з інших пострадянських держав, чиї авіакомпанії просто не в змозі надавати сервіс на рівні Amirates та їй подібним...

Олексій КОЧАНОВ, генеральний директор ДП «Міжнародний аеропорт «Бориспіль»:
Emirates — це одна з найнадійніших у світі авіаком¬паній з найсучаснішим флотом та найвищою якістю об¬слуговування своїх пасажирів. Прихід Emirates в Укра¬їну підтверджує високий потенціал нашої держави як бізнес-, так і туристичного напрямку.
Я хотів би наголосити на тому, що Emirates — це не тільки можливість перельотів до Дубая, це принципово новий для нас продукт, який відкриває широкі можливості для подорожей по всьому світові. Тому немає сумніву, що прихід цієї авіакомпанії в Україну послужить поштовхом для розвитку як туристичного бізнесу, так й інших галузей економіки нашої держави. Я сподіваюсь на комерційний успіх цього перевізника в Україні. Маю надії, що наступної зими до «Борисполя» при¬літатиме вже 2 рейси Emirates на день, і що ми, нарешті, дочекаємось в Києві рейсів на Airbus A380.

Валерій СИТЮК, директор туристичної компанії «Оберіг»:
На мій погляд, прихід до України авіакомпанії Emirates вирішує одну з актуальних та застарілих задач вітчизняного туристичного бізнесу, а саме — забезпечує зручний доступ до екзотичних напрямків. У першу чергу, островів Індійського океану. Так, сьогодні ми бачимо чудові цінові пропозиції на Маврикій та Сейшели. Оскільки в Україні вже сформувався клас туристів, які віддають перевагу відпочинку на екзотичних курортах, не сумніваюсь, що знайдеться достатня кількість споживачів туристичних послуг, які оцінять нові можливості. Так, «родзинкою» пропозицій Emirates є безвізовий транзит через Дубай, надання можливості відпочинку в готелі за умови тривалого стикування, а також трансферу та екскурсії Дубаєм. Зрозуміло, що усе це лише промоакції, які діють до 1 травня, однак я не сумніваюсь, що українські туристи гідно оцінять рівень сервісу та можливості, що їх надає славнозвісний еміратський перевізник.

Ігор КОРОЛЕНКО, директор туристичної компанії «Загор'є»:
Для пасажирів та агентав прихід на український ринок авіакомпанії Emirates — це чудова й давно очікувана подія! А для авіакомпаній, що літають в Емірати та по Азії та Африці — поява надзвичайно серйозного конкурента. Проте лише конкуренція породжує розвиток — в іншому випадку з'являється щось на кшталт «Аеросвіта».
Гадаю, що Emirates у першу чергу забере увесь преміум-сегмент на свою маршрутну мережу по всьому світу. В нас уже є випадки, коли клієнти — представники цього сегменту — пересаджуються з privat jet у Перший клас Emirates та летять ним навіть до США чи Латинської Америки (хоча, здавалося б, летіти туди через Дубай не зовсім зручно). Також вважаю, що наявність на українському ринку такої авіакомпанії, як Emirates, змусить інших перевізників лояльніше ставитись до своїх пасажирів та агентав . А це, у свою чергу, означає варіацію тарифів, поліпшення сервісу на борту та збільшення поваги з боку перевізників до своїх агентів.

назад >>>