Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Європа підтримує авіаперевізників


Вже з весни повсякденним завданням Єврокомісії (ЄК) стало затвердження рішень країн — членів ЄС щодо виділення грошей тій чи іншій галузі. Згода ЄК необхідно, щоб переконатися, що рішення країн не підірвуть конкуренцію всередині блоку і що підтримка обгрунтована.
Серед рішень особливо виділяються механізми підтримки авіакомпаній. Через пандемії скоротилося число пасажирів на всіх видах транспорту, але в авіації падіння в другому кварталі цього року склало більше 90%.
Наймасштабнішу підтримку отримали європейські авіаційні гіганти. Франція виділила Air France сім мільярдів євро — це не тільки державна позика самої авіакомпанії, але і гарантії для інших кредитів.
Німеччина в цілому вкладе в рекапіталізацію Lufthansa шість мільярдів євро, куди входить придбання і акцій, і інших фінансових інструментів. Додатково ФРН забезпечить державні гарантії позик Lufthansa на три мільярди євро.
Нідерланди забезпечать авіакомпанії KLM 3,4 мільярда євро, частина з яких буде складати державний позику, а інша частина — гарантії для інших позик підприємства. Найбільша авіакомпанія регіону північних і балтійський країн — SAS — отримає
підтримку Швеції і Данії, які в цілому вкладуть в її рекапіталізацію один мільярд євро.
Без підтримки не залишилися і малі європейські авіакомпанії, в тому числі airBaltic. Підтримку від своїх держав отримають і австрійська Austrian Airlines, і італійська alItalia, і бельгійська Brussels Airlines, і португальська SATA airline.
У країнах Балтії найбільшу державну підтримку отримали латвійська національна авіакомпанія airBaltic і естонська поромна компанія Tallink.
Рішення про підтримку airBaltic Єврокомісія прийняла на початку липня, схваливши намір уряду Латвії вкласти в основний капітал компанії 250 мільйонів євро в якості підтримки в період пандемії.
Естонська авіакомпанія Nordica отримає допомогу від держави в розмірі 30 мільйонів євро - частина вкладуть в основний капітал, частина нададуть у вигляді кредиту. Nordica здійснює рейси на замовлення інших авіакомпаній і під їх брендом. З початком пандемії компанія зіткнулася з великими труднощами, тому що польська LOT відмовилася від її послуг, а SAS значно скоротила число використовуваних літаків. Керівництво Nordica визнало, що без держпідтримки підприємство до кінця року виявилося б банкрутом.