Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

 

Проїзд у громадському транспорті Люксембургу з 1 березня стане безкоштовним


У березні 2020 року Люксембург стане першою країною в світі, у якій весь громадський транспорт буде безкоштовним. Експериментують із цим і в Німеччині. Мета - змусити людей пересісти з авто на автобус, трамвай і метро.
У Люксембурзі з 1 березня 2020 року запровадять безкоштовний проїзд у громадському транспорті по всій країні. Таким чином, друга найменша країна Євросоюзу стане першою в світі державою, де непотрібно буде купувати квиток, аби проїхатися на поїзді, автобусі чи трамваї. Платним залишиться лише проїзд на місцях першого класу потягів. Пункти продажу квитків будуть зачинені, нинішні контролери отримають нові функції.
У такий спосіб уряд країни на чолі з прем'єром-лібералом Ксав'є Беттелем намагається суттєво змінити транспортну ситуацію у країні, яка буквально тріщить по швах. До 600 тисяч власного населення, яке проживає на близько двох з половиною тисячах квадратних кілометрів, додаються близько 200 тисяч людей, які щодня їздять на роботу до Люксембургу з сусідніх Німеччини, Франції та Бельгії. Вранці та ввечері вся країна стоїть у величезних заторах. Річні державні інвестиції у транспортну сферу мають зрости до 806 мільйонів євро в 2021 році - ще 2018-го цей показник становив 501 мільйон.
У столиці країни Люксембурзі активно розбудовується сучасна трамвайна мережа, для гостьових працівників з сусідніх країн будуються великі парковки біля залізничних станцій та в'їзді в місто - до 2025 року таких паркомісць має стати вдвічі більше, ніж було торік. Поодинокі експерименти з безкоштовним проїздом у громадському транспорті поступово з'являються і в Німеччині, щоправда, поки що лише на рівні окремих міст і регіонів. Одна з головних цілей запровадження безкоштовного проїзду в громадському транспорті і в Німеччині, і в Люксембурзі, і в інших країнах Європи - це зменшення шкідливих викидів в атмосферу. 2018 року Єврокомісія подала до Європейського Суду одразу на кілька країн ЄС, серед яких і Німеччина, і Люксембург, через те, що в багатьох містах граничний вміст двоокису азоту перевищується в рази, а країни, мовляв, жодним чином не карають за це головних винуватців - транспорт. За даними Єврокомісії, по всьому ЄС щороку помирає 400 тисяч людей через вплив шкідливих вихлопних газів.