Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

 

Чехія привертає увагу туристів зі Східної Європи


04.04.2012
Восени 2011 р. Національне туристичне управління CzechTourism провело моніторинг інтересу до Чеської Республіки серед громадян України, Росії, Литви, Латвії та Естонії. Туристи з цих країн сприймають Чехію перш за все, як дестинацію, цікаву своїми пам’ятками історії й архітектури. Один раз побувавши в ЧР, вони із задоволенням сюди повертаються і рекомендують відвідати країну своїм знайомим. Крім цього, неабиякий інтерес становить лікування і велнес на чеських курортах.
Непересічне бажання відвідати Чехію (у порівнянні з Західною та Південною Європою), моніторинг зафіксував у всіх п'яти східноєвропейських країнах. З-поміж стихійно згадуваних улюблених місць відпочинку ЧР опинилася на п'ятій позиції в українців, на дев’ятій – в росіян, і на тринадцятій – в естонців.
Серед населення згаданих країн доволі високий відсоток мешканців, які вже мають особистий досвід поїздок до Чехії (У Латвії та Литві – це половина респондентів, в Естонії – третина). Здебільшого саме вони збираються відвідати країну знову і рекомендують її іншим. Найчастіше таке переконання звучало з уст українців і литовців, майже так само інтенсивно висловлювали інтерес латиші й росіяни. Естонці з-поміж досліджуваних країн виявили найменшу зацікавленість, але порівняно з іншими європейськими та неєвропейськими країнами її все одно можна назвати дуже високою.
"Росія й Україна – дуже важливі для нас ринки, і тут ми не можемо допустити втрати своїх позицій. Зростання інтересу ми спостерігаємо і в східних країнах, у яких дослідження не проводилося, – Казахстані, Азербайджані і Узбекистані", – зазначив генеральний директор CzechTourism Ростислав Вондрушка. Економічний потенціал російського ринку, за словами пана Водрушки, величезний. Проблемою залишається візовий режим, який російські туристи вважають найбільшою перешкодою на шляху до відвідання ЧР.
Чеську Республіку у п’яти досліджуваних країнах зазвичай сприймають як певний міст до Європи. Водночас було зафіксовано неочікувано високий інтерес до непразьких регіонів. Респонденти підкреслювали свою зацікавленість у відвіданні «провінції» (не дуже популярних серед туристів міст і головне - сіл) та пізнанні автентичного чеського середовища («як живуть звичайні люди»). Росіяни захоплюються у Чехії чистотою міст, пунктуальністю міського транспорту, столицею без біганини, напруги й агресії. Українські туристи схвально відгукуються про чеську кухню, вважаючи її багатою та смачною.
Чеські експерти оцінили обізнаність українців (наприклад, 82% наших співвітчизників знають назву столиці Чехії, у той час, як в росіян цей показник 74%, а в естонців 72%). Загалом Чеська Республіка у свідомості українців перебуває у шорт-листку європейських туристичних дестинацій.
Окреслені у ході дослідження плюси (мовна близькість, транспортна доступність, безпека та стабільність, загальне позитивне ставлення до чехів, ідеальні можливості для екскурсійного туризму тощо) та мінуси (відсутність моря, візовий режим, мало розваг для молоді) в асоціаціях українців дозволили сформулювати деякі перспективні напрямки просування Чехії як туристично привабливої країни. Зокрема рекомендовано позиціонувати ЧР як дестинацію, що чудово підходить для нетривалих візитів (романтичні вікенди, святкові тури), для автоподорожей на орендованому авто, подієвого та розважального туризму (концерти, паби, дискотеки).
Дослідження проходило з вересня до грудня 2011 р. у формі телефонного опитування (CATI) із вибіркою 11 000 респондентів, а також у 25 містах шляхом дискусій із фокус-групами.
За інф. CzechTourism