Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

На відміну від багатьох туристичних напрямків, які прийнято вважати масовими, Таїланд під таке ви­значення не підпадає. Вже хоча б тому, що відстань між Україною та цією державою складає близько 7500 км, завдяки чому таїландський туристичний напрямок є класичним зразком далекомагістрального. Тим не менше, попит на відпочинок у Таїланді серед українських туристів стабільно високий, тож туристичні оператори намага­ються задовольнити його усіма можливими способами. Утім, протягом 2013 року турпотік із України суттєво скоротився через банкрутство та припинен­ня польотів авіакомпанії «АероСвіт» єдиного вітчизняного перевізника, що здійснював пряме сполучення з Таїландом, оскільки тільки він мав у своєму

парку далекомагістральні повітряні судна. Деякі туристичні оператори намагалися здійсню­вати чартерні перевезення на таїландському напрямку за до­помогою середньомагістральних літаків з проміжною посадкою з метою дозаправлення повітря­ного судна, які, утім, не користу­вались великим попитом серед туристів: адже провести 9-10
годин у салоні не призначеного для далеких перельотів повітряного судна — це випробування не для кожного.
Проте восени нинішнього року ситуація кардинально змінилася: одразу 3 авіакомпанії (Windrose, МАУ та «Авіалінії Харкова») проголосили наміри запустити прямі рейси до Таїланду. Це, у свою чергу, створює (принаймні, на перший погляд) на цьому напрямку конкурентне середовище, а відтак ставить вітчизняних туроператорів у зовсім нові умови.
 
Авіапропозиція: оптимальна чи надмірна?
До початку 2013 року, коли збанкрутував та припинив по­льоти «АероСвіт» — єдиний в Україні авіаперевізник, який оперував далекомагістральними рейсами, на авіамаршруті Київ — Бангкок— єдиному, що сполучав наші держави, напрямку, — в середньому нараховувалось 800 крісел щотижня. Сьогодні, враховуючи оголошені чартерні програми наAirbusA330, що на­лежить авіакомпаніїWindrose, таBoeing 767 від «Авіаліній Харкова», законтрактованому PegasTouristik, кількість крісел у напрямку Таїланду складе близько 2300 на тиждень. Чи витримає український ринок таке різке збільшення політної пропозиції— питання відкрите. Врешті-решт, усе залежить від вартості крісел у блоках, які запропонують туроператорам авіакомпанії та, відповідно, вартості того ж таки крісла у роздрібному продажу, тобто в агентів. Враховуючи, що середня вартість квитка до Таїланду на регулярних лініях складає $1000, для стійкого збільшення турпо-токів до цієї країни ціна крісла в жорсткому блоці мала б не пере­вищувати $600-650, а в роздріб­ному продажу — $800. В такому випадку турпотоки до Таїланду стабільно зростатимуть, туропе-ратори разом з агентами отри­муватимуть законні прибутки, а МЗС України матиме ґрунтовні підстави для перемовин зі своїми тайськими колегами про вста­новлення між нашими держава­ми безвізового режиму.
 
Для чого Сіам українцям
Колись Таїланд називався Сіамом, та й сьогодні цю назвувикористовують як синонім офіційної. Територія цієї країни розташована в тропічному кліма­тичному поясі. Відтак більшість туристів відправляються сюди з метою пляжного туризму, який в Таїланді доведено майже до ідеального стану. Завдяки видо­вженій береговій лінії, значній кількості островів та наявності
двох відокремлених одне від одного морів (Андаманське на за­ході та Сіамське на сході країни), а також величезній кількіості готелів та інших об'єктів розміщення (наприклад, на сайтіBooking. com у Таїланді доступними для бронювання є 6686 готелів, хостелів, пансіонів та інших об'єктів розміщення), туристи можутьобирати відпочинок відповідно до своїх смаків, потреб та можливостей. Також варто зауважити, що ціни на готельні послуги в Таїланді порівняно невисокі, відтак доступність відпочинку в цій країні майже напряму визначається вартістю далекомагістрального авіаперельо-ту. Це яскраво ілюструють дані у відповідних таблицях.
З огляду на високу популярність Таїланду та «накатаність» цього напрямку туроператорами, у тому числі й українськими, в цій статті ми не надаватимемо опис турис­тичних регіонів країни, обмежи­мось лише традиційним для УТ порівнянням мінімальної вартості готельних послуг різної категорії у найпопулярніших туристичних зонах та курортах.
 
Без віз у перспективі
В Україні Таїланд вважаєть­ся безвізовим напрямком, хоча насправді це не так: для в'їзду громадян України до Королівства Таїланд вони мають оформлювати візи, які видаються або в зарубіжних дипломатичних установах (на­приклад, у Почесному консульстві Королівства Таїланд в Україні),або ж за фактом перетину таїландського кордону на спеціально визначених прикордон­них переходах. У той же час, наприклад, для громадян Росії діє повноцінний безвізовий режим на термін до 30 днів.
Процедура отримання візи по факту прибуття є досить простою, тому більшість громадян України, що відвідують Таїланд, користуються саме цим способом. Зауважимо, однак, що такі візи мають певні обмеження. А саме: видані у такий спосіб візи є одноразовими, термін їхньої дії складає 15 днів та не підлягає продовженню. Тобто, такі візи придатні лише для короткочасного відпочинку в самому Таїланді, проте у випадку комплексних турів (у першу чергу, до сусідніх Малайзії та Камбоджі, а також до Лаосу) туристам або доведеться оформлювати нову візу при поверненні до Таїланду, або звертатися до тайської закордонної дипломатичної установи. З урахуванням стрімкого збільшен­ня пропозицій перевезення у бік Таїланду в сезоні 2013/14 років, а також непоганого знайомства українців із туристичними можли­востями Таїланду, можна спрогнозувати, що попит на комбіновані тури з базою в Королівстві Таїланд тільки зростатиме. З іншого боку, самі туроператори в умовах конкуренції, що з'явилась на вітчизняному ринку, зацікавлені у розробці та виведенні на ринок подібних турів. З цього витікає, що невдовзі постане питання про міждержавні переговори із запровадження між нашими країнами безвізового режиму, в яких туроператори, за­цікавлені у подальшому розвитку напрямку Південно-Східної Азії, мають виступити лобістами.
 
 
Євгеній ЩАНКІН, керівник департаменту авіапродажів туроператора TPG:
Після припинення польотів авіакомпанії «АероСвіт», зокрема, скасування прямих перельотів до Таїланду, попит на цей напрямок помітно знизився. Тож сьогодні доводиться докладати максимум зусиль для відновлення цього по­пулярного напрямку. Та з моменту оголошення про відновлення прямих перельотів до цієї країни — спочаткуWindrose, а потім і МАУ — вже реаль­но помітне збільшення кількості заявок, зросла й актив­ність агентів та клієнтів. Однак наявність на цьому на­прямку двох або трьох перевізників зі своїми тарифами й умовами роботи може створити надлишок необхідного числа рейсів на ринку, який ще тільки відновлюється. Це
може призвести до демпінгу та нездорової конкуренції між авіакомпаніями й великими замовниками гаран­тованих блоків місць, а отже, й потенційних збитків на початку діяльності прибуткового маршруту.
Наша компанія одним зі шляхів зниження вартос­ті квитка в Таїланд вважає збільшення нальоту годин авіакомпаніями й конкуренцію між перевізниками, зокрема, з тими авіакомпаніями, які виконують рейси з пересадками.
Що ж до комплексних турів з базою в Таїланді, то в на­шій компанії такі напрямки, як Камбоджа, Лаос, меншою мірою Малайзія, традиційно йшли «у зв'язці» з Таїландом й користувалися попитом. Сподіваємось відновлення прямих авіарейсів до Таїланду збільшить як розмаїття таких турів, так і їхню доступність.
 
 
 
Сергій ЗУБАРЄВ, комерційний директор туристичного оператора NEWS Travel:
Поза всяким сумнівом, попит на будь-який далекомагістральний продукт, у тому числі й на таїландський, залежить від наявності авіаперевезення. Збіль­шення пропозицій збільшує й попит, тож ми очікуємо значне збільшення по­питу у зв'язку з появою прямих авіарейсів. У тому числі й на комплексні тури до сусідніх з Таїландом держав. Власне кажучи, такі програми вже знаходяться у списку пропозицій нашої компанії. Попит на них сьогодні невеликий, та з по­явою прямого авіаперельоту в Таїланд ми сподіваємось, що він зростатиме.
Проте я упевнений, що одразу три політні програми — для українського ринку це неможливо. Гадаю, що залишаться максимум дві з них. Безумовно, жорстка конкуренція приведе до зменшення ціни продукту, та, у свою чергу, збільшення попиту. Утім, сьогодні, на мою думку, ціна на авіапереліт вже є мінімальною. Я не бачу шляхів зниження вартості, за виключенням демпінгу.
 
 
 
Дмитро КАРЯКІН, директор туристичного оператораPegasTouristik:
Починаючи з 22 жовтня, на таїландському напрямку на за­мовлення компаніїPegasTouristikвиконуватимуться два 10-денні лан­цюжки рейсів до Бангкока на літаку Boeing-767-300 ER, що належить авіакомпанії «Авіалінії Харкова». А вже з 19 листопада з Києва здійсню­ватимуться перельоти і на Пхукет.
Як будь-який замовник, ми сподіваємося, що заван­таження наших рейсів складе 100%. Адже у нас дуже хороший продукт по Таїланду. Ми пропонуємо своїм клієнтам гарантований безпосадочний авіапереліт Київ-Бангкок-Київ з трьома класами обслуговування. Крім того,PegasTouristik — один з найбільших туроператорів по Таїланду в цілому світі. Ми маємо великі гарантовані квоти номерів на всіх курортах країни, тож у наших ту­ристів не буде проблем з поселенням. Також, на відміну від продуктів інших туроператорів, наші ціни включають у себе авіапереліт, причому агентства отримують з нього свою винагороду. Тобто їхній заробіток при роботі з нами збільшується. Крім того, побачивши ціну в пошуку туру, агентам більше немає необхідності здійснювати будь-які додаткові розрахунки (додавати вартість пере­льоту і т.п.).
Ніяких обмежень щодо співпраці з агентами у нас немає і не буде:PegasTouristik відкритий до співпраці з усіма!
 
 
 

Мінімальна вартість перельоту за маршрутом Київ Бангкок у системіAmadeus, USD
Перевізник
Аеропорт пересадки
Вартість квитка, USD
Air Astana
Алмати
796
МАУ/Emirates/flydubai
Дубай
1036
Аэрофлот
Москва
1094

Критерії пошуку: повна вартість квитка в економічному класі, виліт «туди» 15 грудня 2013 р. +- 3 дні, «назад» 22 грудня +- 3 дні, 1 дорослий. Пошук здійснювався 1 вересня 2013 р. на сайті компанії Tickets.ua
 

Мінімальна вартість перельоту за маршрутом Київ Бангкок у системіGalileo, USD
Перевізник
Аеропорт пересадки
Вартість квитка, USD
Turkish Airlines
Стамбул
1005
Аэрофлот
Москва
1084
Lufthansa
Франкфурт
1121

Критерії пошуку: повна вартість квитка в економічному класі, виліт «туди» 15 грудня 2013 р., «назад» 22 грудня, 1 дорослий. Пошук здійснювався 1 вересня 2013 р. на сайті компанії anywayanyday.com
 
Вартість проживання в готелях Таїланду,USD/7 ночей/2 особи

Курорт/категорія отелів
2* та нижче
3*
4*
5*
Бангкок
70
120
196
455
Паттая
87
109
270
590
Пхукет
71
87
203
452
О. Самет
118
326
н/д
2558
О. Самуї
76
107
272
731
О. Пханган
65
120
402
4048
Крабі
54
87
228
500
Хуа Хін
98
152
315
523
О. Чанг
65
113
326
н/д

Критерії пошуку: стандартний 2-місний номер з мінімумом додаткових послуг, заїзд 15 грудня 2013 р, виїзд 22 грудня. Пошук здійснювався 1 вересня 2013 р. у системіbooking.com

назад >>>