На відміну від багатьох туристичних напрямків, які прийнято вважати масовими, Таїланд під таке визначення не підпадає. Вже хоча б тому, що відстань між Україною та цією державою складає близько 7500 км, завдяки чому таїландський туристичний напрямок є класичним зразком далекомагістрального. Тим не менше, попит на відпочинок у Таїланді серед українських туристів стабільно високий, тож туристичні оператори намагаються задовольнити його усіма можливими способами. Утім, протягом 2013 року турпотік із України суттєво скоротився через банкрутство та припинення польотів авіакомпанії «АероСвіт» — єдиного вітчизняного перевізника, що здійснював пряме сполучення з Таїландом, оскільки тільки він мав у своєму парку далекомагістральні повітряні судна. Деякі туристичні оператори намагалися здійснювати чартерні перевезення на таїландському напрямку за допомогою середньомагістральних літаків з проміжною посадкою з метою дозаправлення повітряного судна, які, утім, не користувались великим попитом серед туристів: адже провести 9-10 годин у салоні не призначеного для далеких перельотів повітряного судна — це випробування не для кожного. Проте восени нинішнього року ситуація кардинально змінилася: одразу 3 авіакомпанії (Windrose, МАУ та «Авіалінії Харкова») проголосили наміри запустити прямі рейси до Таїланду. Це, у свою чергу, створює (принаймні, на перший погляд) на цьому напрямку конкурентне середовище, а відтак ставить вітчизняних туроператорів у зовсім нові умови. Авіапропозиція: оптимальна чи надмірна? До початку 2013 року, коли збанкрутував та припинив польоти «АероСвіт» — єдиний в Україні авіаперевізник, який оперував далекомагістральними рейсами, на авіамаршруті Київ — Бангкок— єдиному, що сполучав наші держави, напрямку, — в середньому нараховувалось 800 крісел щотижня. Сьогодні, враховуючи оголошені чартерні програми наAirbusA330, що належить авіакомпаніїWindrose, таBoeing 767 від «Авіаліній Харкова», законтрактованому PegasTouristik, кількість крісел у напрямку Таїланду складе близько 2300 на тиждень. Чи витримає український ринок таке різке збільшення політної пропозиції— питання відкрите. Врешті-решт, усе залежить від вартості крісел у блоках, які запропонують туроператорам авіакомпанії та, відповідно, вартості того ж таки крісла у роздрібному продажу, тобто в агентів. Враховуючи, що середня вартість квитка до Таїланду на регулярних лініях складає $1000, для стійкого збільшення турпо-токів до цієї країни ціна крісла в жорсткому блоці мала б не перевищувати $600-650, а в роздрібному продажу — $800. В такому випадку турпотоки до Таїланду стабільно зростатимуть, туропе-ратори разом з агентами отримуватимуть законні прибутки, а МЗС України матиме ґрунтовні підстави для перемовин зі своїми тайськими колегами про встановлення між нашими державами безвізового режиму. Для чого Сіам українцям Колись Таїланд називався Сіамом, та й сьогодні цю назвувикористовують як синонім офіційної. Територія цієї країни розташована в тропічному кліматичному поясі. Відтак більшість туристів відправляються сюди з метою пляжного туризму, який в Таїланді доведено майже до ідеального стану. Завдяки видовженій береговій лінії, значній кількості островів та наявності двох відокремлених одне від одного морів (Андаманське на заході та Сіамське на сході країни), а також величезній кількіості готелів та інших об'єктів розміщення (наприклад, на сайтіBooking. com у Таїланді доступними для бронювання є 6686 готелів, хостелів, пансіонів та інших об'єктів розміщення), туристи можутьобирати відпочинок відповідно до своїх смаків, потреб та можливостей. Також варто зауважити, що ціни на готельні послуги в Таїланді порівняно невисокі, відтак доступність відпочинку в цій країні майже напряму визначається вартістю далекомагістрального авіаперельо-ту. Це яскраво ілюструють дані у відповідних таблицях. З огляду на високу популярність Таїланду та «накатаність» цього напрямку туроператорами, у тому числі й українськими, в цій статті ми не надаватимемо опис туристичних регіонів країни, обмежимось лише традиційним для УТ порівнянням мінімальної вартості готельних послуг різної категорії у найпопулярніших туристичних зонах та курортах. Без віз у перспективі В Україні Таїланд вважається безвізовим напрямком, хоча насправді це не так: для в'їзду громадян України до Королівства Таїланд вони мають оформлювати візи, які видаються або в зарубіжних дипломатичних установах (наприклад, у Почесному консульстві Королівства Таїланд в Україні),або ж за фактом перетину таїландського кордону на спеціально визначених прикордонних переходах. У той же час, наприклад, для громадян Росії діє повноцінний безвізовий режим на термін до 30 днів. Процедура отримання візи по факту прибуття є досить простою, тому більшість громадян України, що відвідують Таїланд, користуються саме цим способом. Зауважимо, однак, що такі візи мають певні обмеження. А саме: видані у такий спосіб візи є одноразовими, термін їхньої дії складає 15 днів та не підлягає продовженню. Тобто, такі візи придатні лише для короткочасного відпочинку в самому Таїланді, проте у випадку комплексних турів (у першу чергу, до сусідніх Малайзії та Камбоджі, а також до Лаосу) туристам або доведеться оформлювати нову візу при поверненні до Таїланду, або звертатися до тайської закордонної дипломатичної установи. З урахуванням стрімкого збільшення пропозицій перевезення у бік Таїланду в сезоні 2013/14 років, а також непоганого знайомства українців із туристичними можливостями Таїланду, можна спрогнозувати, що попит на комбіновані тури з базою в Королівстві Таїланд тільки зростатиме. З іншого боку, самі туроператори в умовах конкуренції, що з'явилась на вітчизняному ринку, зацікавлені у розробці та виведенні на ринок подібних турів. З цього витікає, що невдовзі постане питання про міждержавні переговори із запровадження між нашими країнами безвізового режиму, в яких туроператори, зацікавлені у подальшому розвитку напрямку Південно-Східної Азії, мають виступити лобістами. Євгеній ЩАНКІН, керівник департаменту авіапродажів туроператора TPG: Після припинення польотів авіакомпанії «АероСвіт», зокрема, скасування прямих перельотів до Таїланду, попит на цей напрямок помітно знизився. Тож сьогодні доводиться докладати максимум зусиль для відновлення цього популярного напрямку. Та з моменту оголошення про відновлення прямих перельотів до цієї країни — спочаткуWindrose, а потім і МАУ — вже реально помітне збільшення кількості заявок, зросла й активність агентів та клієнтів. Однак наявність на цьому напрямку двох або трьох перевізників зі своїми тарифами й умовами роботи може створити надлишок необхідного числа рейсів на ринку, який ще тільки відновлюється. Це може призвести до демпінгу та нездорової конкуренції між авіакомпаніями й великими замовниками гарантованих блоків місць, а отже, й потенційних збитків на початку діяльності прибуткового маршруту. Наша компанія одним зі шляхів зниження вартості квитка в Таїланд вважає збільшення нальоту годин авіакомпаніями й конкуренцію між перевізниками, зокрема, з тими авіакомпаніями, які виконують рейси з пересадками. Що ж до комплексних турів з базою в Таїланді, то в нашій компанії такі напрямки, як Камбоджа, Лаос, меншою мірою Малайзія, традиційно йшли «у зв'язці» з Таїландом й користувалися попитом. Сподіваємось відновлення прямих авіарейсів до Таїланду збільшить як розмаїття таких турів, так і їхню доступність. Сергій ЗУБАРЄВ, комерційний директор туристичного оператора NEWS Travel: Поза всяким сумнівом, попит на будь-який далекомагістральний продукт, у тому числі й на таїландський, залежить від наявності авіаперевезення. Збільшення пропозицій збільшує й попит, тож ми очікуємо значне збільшення попиту у зв'язку з появою прямих авіарейсів. У тому числі й на комплексні тури до сусідніх з Таїландом держав. Власне кажучи, такі програми вже знаходяться у списку пропозицій нашої компанії. Попит на них сьогодні невеликий, та з появою прямого авіаперельоту в Таїланд ми сподіваємось, що він зростатиме. Проте я упевнений, що одразу три політні програми — для українського ринку це неможливо. Гадаю, що залишаться максимум дві з них. Безумовно, жорстка конкуренція приведе до зменшення ціни продукту, та, у свою чергу, збільшення попиту. Утім, сьогодні, на мою думку, ціна на авіапереліт вже є мінімальною. Я не бачу шляхів зниження вартості, за виключенням демпінгу. Дмитро КАРЯКІН, директор туристичного оператораPegasTouristik: Починаючи з 22 жовтня, на таїландському напрямку на замовлення компаніїPegasTouristikвиконуватимуться два 10-денні ланцюжки рейсів до Бангкока на літаку Boeing-767-300 ER, що належить авіакомпанії «Авіалінії Харкова». А вже з 19 листопада з Києва здійснюватимуться перельоти і на Пхукет. Як будь-який замовник, ми сподіваємося, що завантаження наших рейсів складе 100%. Адже у нас дуже хороший продукт по Таїланду. Ми пропонуємо своїм клієнтам гарантований безпосадочний авіапереліт Київ-Бангкок-Київ з трьома класами обслуговування. Крім того,PegasTouristik — один з найбільших туроператорів по Таїланду в цілому світі. Ми маємо великі гарантовані квоти номерів на всіх курортах країни, тож у наших туристів не буде проблем з поселенням. Також, на відміну від продуктів інших туроператорів, наші ціни включають у себе авіапереліт, причому агентства отримують з нього свою винагороду. Тобто їхній заробіток при роботі з нами збільшується. Крім того, побачивши ціну в пошуку туру, агентам більше немає необхідності здійснювати будь-які додаткові розрахунки (додавати вартість перельоту і т.п.). Ніяких обмежень щодо співпраці з агентами у нас немає і не буде:PegasTouristik відкритий до співпраці з усіма! Мінімальна вартість перельоту за маршрутом Київ– Бангкок у системіAmadeus, USD | Перевізник | Аеропорт пересадки | Вартість квитка, USD | Air Astana | Алмати | 796 | МАУ/Emirates/flydubai | Дубай | 1036 | Аэрофлот | Москва | 1094 |
Критерії пошуку: повна вартість квитка в економічному класі, виліт «туди» 15 грудня 2013 р. +- 3 дні, «назад» 22 грудня +- 3 дні, 1 дорослий. Пошук здійснювався 1 вересня 2013 р. на сайті компанії Tickets.ua Мінімальна вартість перельоту за маршрутом Київ– Бангкок у системіGalileo, USD | Перевізник | Аеропорт пересадки | Вартість квитка, USD | Turkish Airlines | Стамбул | 1005 | Аэрофлот | Москва | 1084 | Lufthansa | Франкфурт | 1121 |
Критерії пошуку: повна вартість квитка в економічному класі, виліт «туди» 15 грудня 2013 р., «назад» 22 грудня, 1 дорослий. Пошук здійснювався 1 вересня 2013 р. на сайті компанії anywayanyday.com Вартість проживання в готелях Таїланду,USD/7 ночей/2 особи Курорт/категорія отелів | 2* та нижче | 3* | 4* | 5* | Бангкок | 70 | 120 | 196 | 455 | Паттая | 87 | 109 | 270 | 590 | Пхукет | 71 | 87 | 203 | 452 | О. Самет | 118 | 326 | н/д | 2558 | О. Самуї | 76 | 107 | 272 | 731 | О. Пханган | 65 | 120 | 402 | 4048 | Крабі | 54 | 87 | 228 | 500 | Хуа Хін | 98 | 152 | 315 | 523 | О. Чанг | 65 | 113 | 326 | н/д |
Критерії пошуку: стандартний 2-місний номер з мінімумом додаткових послуг, заїзд 15 грудня 2013 р, виїзд 22 грудня. Пошук здійснювався 1 вересня 2013 р. у системіbooking.com назад >>>
|