Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Лакшері-шопінг, або бутік-туризм, є досить популярною підгалуззю серед певної категорії клієнтів в усьому світі (представники ділової еліти та вищої підгрупи серед¬нього класу, селебрітіз, а також члени їхніх родин). Зрозуміло, що такий вид туризму в жодному разі не можна кваліфікувати як масовий — адже речі, виробле¬ні відомими брендами, у своїй більшості аж ніяк не призначені для масового споживача. Тим не менше. Всюди у світі, а відтак і в Україні, існують люди, для яких володіння подібними речами та процес регулярного їх оновлення є своєрідним must have.
Попит на брендові вироби намагаються задовольняти вітчизняні luxury-магазини. Однак у силу низки причин — таких, як відсутність гарантії справжності виробу, оновлення колекцій зі значним запізненням, завищення цін та елементарної відсут¬ності тих чи інших брендів на українському ринку, призводять стійкого попиту на послуги лакшері-шопінгу за межами України.
Загальновизнаними центрами бу-тік-туризму для більшості європей¬ців є Париж та Мілан. Відповідно, й українці категорії «селебрітіз» у більшості випадків віддають перева¬гу саме цим напрямкам лакшері-шо-пінгу. Проте останнім часом перед ними відкриваються й інші мож¬ливості задоволення своїх потреб. Наприклад, у Варшаві та Кракові.

Польща в стилі luxury
Для індустрії лакшері-послуг, у тому числі й шопінгу, необхідними передумовами зацікавленості відповідних категорій споживачів, перш за все, є інформація про можливість здійснення бутік-туру. Слід у слід за інфор-маційним забезпеченням іде можливість переконати клієн¬та у відповідній якості послуг на звичному для нього рівні. Іншими словами, клієнт, який приїжджає на лакшері-шопінг, має отримати інформацію про номенклатуру пропонованого товару та гарантію його автен¬тичності. Останнє є вельми важливим фактором, оскільки під¬робки час від часу потрапляють і до елітних бутіків, особливо на теренах колишнього СРСР. Так, кілька місяців тому вибухнув скандал навколо мережі бутіків, які спеціалізуються на продажу годинників елітних виробників. Клієнт, придбавши в одному з московських бутіків цієї мережі годинник вартістю кілька десят¬ків тисяч євро, з'ясував, що йому дісталася підробка. Цей скандал сильно «підмочив» репутацію мережі та суттєво підвищив по¬пит на «чистий», тобто сертифікований, брендовий товар.
Варто зауважити, що усім цим вимогам відповідає Польща. А точніше, її сучасна столиця Варшава та історична — Краків. Річ у тім, що в цих містах діє модний дім Vitkac, що належить братам Лікус — представникам відомої династії польських підприємців. Саме Vitkac, що об'єднав під одним дахом салони та бутіки понад 40 найвідоміших світо¬вих брендів, таких, як Gucci, Louis Vitton, Saint Laurent Paris (колишній Yves Saint Laurent), Giorgio Armani, Lanvin та бага¬тьох інших славетних торговель¬них марок, чиї товари корис¬туються неабияким попитом серед світових селебрітіз. Треба зауважити, що Vitkac уклав прямі угоди з брендами на постачання їхніх виробів, відтак кожна придбана річ супроводжується сертифікатом автентичності саме від торговельної марки.

Супутні послуги: європейський рівень
Крім власне лакшері-шопінгу, заходи бутік-туризму містять у собі цілу низку супутніх послуг, таких, як проживання клієнтів відповідної категорії, трансфер лімузинами представницького класу, розважальні та релаксаційні програми, охорона, а також по¬слуги з доставки, митного оформ¬лення куплених речей та, зрозуміло, конфіденційність трансакцій. Більшість із цих послуг надає сам модний дім Vitkac: так, усі придбані тут речі проходять процедуру митного оформлення, також надаються послуги з міжнародного експедування та інсталяції (наприклад, у випадку придбання меблів елітних брендів). Що ж до розміщення, то у власності братів Лікус також перебуває кілька елітних бутік-готелів у Кракові, де представники світових селебрітіз із задоволенням зупиня¬ються у тому числі з метою бутік-туризму.
Серед цих об'єктів розміщення хотілося б відзначити «Під Розою» — найстаріший готель у Кракові, який діє з початку ХІХ століття, «Старий», назва якого говорить сама за себе (розташований у будівлі ХІІ століття) чи «Копернікус», на стінах номерів якого зберігся оригінальний фресковий розпис XV століття. Усі перераховані готелі знаходяться у межах Старого міста: два перших — у кількох десятках метрів від площі Ринек Ґлувни та Мар'яцького собору, а «Копернікус» знаходиться безпосередньо на Королівському тракті, що веде до Вавелю. У Варшаві ж Vitkac веде спорудження готелю аналогічного класу в безпосередній близькості до приміщення модного дому (який, у свою чергу, знаходиться у самісінькому центрі польської столиці, на проспекті Aleje Jerozolimskie). Сьогодні ж клієнти Vitkac можуть оби¬рати розміщення як у сучасних готелях високого класу (напри¬клад, в Intercontinental Warszawa, що знаходиться в зоні прямої видимості від модного дому), так і, наприклад, у бутік-отелі Bristol мережі Luxury collection hotel. Він знаходиться на вулиці Краковське передмістя в кількох сотнях метрів від Старого міста та Королівського палацу.
В усіх перерахованих готелях, а також у приміщенні самого модного дому Vitkac, діють ви-сокорозрядні ресторани автор¬ської кухні, здатні забезпечити клієнтів усіма необхідними послугами з харчування та ви¬їзного обслуговування, такими, як вітальні коктейлі чи святкові прийоми, надати «бокал шам¬панського» на честь підписання угоди й т.п. Зауважимо, що координацією усіх послуг бутік-туризму здійснює краківська
компанія Polandevents, яка спеці¬алізується на послугах лакшері- та бізнес-туризму. Ця компанія за¬безпечує повний комплекс надан¬ня послуг для селебрітіз-клієнтів, включаючи підбір та резервацію авіаквитків, трансфери, броню¬вання готелів, організацію дозвілля (наприклад, відвідання елітного нічного клубу «Атріум» у поль¬ській столиці), а також дотримання конфіденційності та послуг з охорони своїх клієнтів

Україна серед польських пріоритетів
Сьогодні Польща не є «розкрученим» напрямком бутік-туризму. Через це представники цієї під-галузі, у тому числі й модний дім Vitkac, докладають певних зусиль для популяризації своїх послуг на території сусідніх держав, у тому числі України та Росії. Так, напри¬кінці липня Vitkac за допомогою свого партнера в галузі лакшері-туризму — компанії Polande-vents — організував рекламний тур до Польщі для українських та російських туристичних компаній та профільних ЗМІ. Утім. російські компанії та медіа з незрозумілих причин проігнорували запрошен¬ня, відтак відчути на собі можли¬вості бутік-туризму випало україн¬ським співробітникам туристичної індустрії та журналістам. Під час рекламного туру гості із України мали змогу ознайомитися з продукцією та принципами діяльності модного дому Vitkac, його бутіків та салонів, скуштувати страви авторської кухні в лакшері-рес-торанах, оглянути бутік-готелі та мешкати в них. А також, зрозуміло, побувати на екскурсіях, помилува¬тися архітектурними щедеврами надзвичайно затишного Кракова та величної Варшави.
Отже, цілком зрозуміло, що польські організації, що надають послуги з лакшері-туризму, в тому числі й шопінгу, такі, як модний дім Vitkac та компа¬нія Polandevents, зацікавлені у партнерстві з українськими туристичними компаніями, які працюють у тому ж секторі. Таке партнерство їм потрібно, передусім, для промоції своїх послуг та «розкрутки» нетра¬диційного для Польщі напрямку бутік-туризму, а також для здійснення допоміжних послуг, таких, як візовий асистанс.
Отже, мотивація польських колег є цілком зрозумілою. Та наскільки реальним є формуван¬ня нового елітного напрямку в Європі на українських теренах?
На наш погляд, розв'язання такої задачі є цілком реальним за дотримання певних умов. Адже на користь Польщі свідчить невелика відстань між Варшавою, Краковом та Києвом й індустріальними центрами України, де в основному мешкають споживачі послуг бутік-туризму, а також добре розвинене транспортне сполучення між нашими державами. Так, усі авіаперевізники, що здійснюють перельоти між Україною та Польщею, надають послуги перевезення в бізнес-класі (крім хіба що Wizz Air). Візовий режим у польських консульствах є для українців чи не найліберальнішим. Крім того, наявність великої мережі польських консульських установ в Україні робить оформлення шенгенських віз для бутік-клі-єнтів безпроблемним, на відміну від консульств Італії чи Франції.
Ще одна позитивна риса польського лакшері-напрямку — гнучка цінова політика постачальників послуг, зокрема, модного дому Vitkac. Звичайній людині у це важко повірити, але селебритіз також вміють
рахувати гроші. Отже, дамська сумочка від Dior чи Louis Vitton за півціни для споживачів послуг бутік-туризму є значно привабливішою, ніж така ж сумочка за повну ціну. Звичайно, за умови наявності сертифіката автентич-ності, тобто гарантії, що ця річ є справжньою та нічим не відрізняється від такої ж, купленої на Єлисейських Полях чи в Мілані. А ця послуга є неодмінною складовою сервісу, що його надають Vitkac та його партнери.
Тим не менше, для «розкрутки» Польщі як повноцінного напрямку для бутік-туризму на території України необхідно до¬класти неабияких зусиль. Тобто, операторам лакшері-туризму з польської сторони варто (зви¬чайно, за допомогою україн¬ських партнерів) розробити стратегію та бізнес-план «завоювання» відповідного сегменту в туристичному середовищі Укра¬їни та ретельно його виконувати. Зокрема. ми вважаємо, що Vitkac-еві та його партнерам не завадила б участь в українських туристичних виставках, проведення семінарів та презентацій як у Києві, так і в українських регіонах, реклама у вітчизняних ЗМІ (передусім глянцевих та профільних туристич-них), а також усебічний розвиток партнерства із зацікавленими осо¬бами в Україні. Врешті-решт, саме агенції елітного туризму, бутіки подорожей, фахівці у сфері MICE та інші компанії, що спеціалізують¬ся на індивідуальному та елітному туризмі, напрацювали у відповід¬ному секторі клієнтську базу, пред¬ставників якої можуть спрямувати в новому для них напрямку.
Автор щиро дякує модному дому Vitkac та компанії Polandevents за можливість взяти участь у рекламному турі до Польщі для українських туристичних компаній та профільних ЗМІ
 

назад >>>