Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Літо закінчилося, туристичні компанії підби¬вають перші підсумки «високого» сезону, проте деякі події на ринку зберігають, так би мовити, літню температуру, час від часу її навіть підвищуючи до «червоної» позначки. Інтри¬га навколо діяльності великих українських туроператорів, зокрема, компанії Join Up!, як і кілька місяців тому, тримає в напруженні як партнерів цього туроператора, так і туристичну громадськість.
Утім, подібні чутки циркулюють завжди. Проте черговий виток скандалу спалахнув 8 вересня. Того дня частині туристів, які мали вилетіти з Києва, Харкова та Запоріжжя чартерними рейсами до чорногорського аеропорту Тіват, було відмовлено у посадці в літак. У той же час означені чартери все ж таки до місця призначення вилетіли.
Цей болючий факт громад¬ськість на початку пов'язувала із туристичною компанією «Турфірма «САМ», ваучери якої були на руках у туристів, що не змогли вилетіти. Більше того, почалися розповсюджуватися й чутки, що деяким туристам, яким все ж таки вдалося дістати¬ся до Адріатичного узбережжя, приймаюча сторона відмовила у наданні наземних послуг (по¬селення у готелі, трансферу і т.д.). Однак за кілька годин стало зрозумілим, що замовником та консолідатором означених чартерів виступила інша турис¬тична компанія. А саме — добре знайомий громадськості Join Up! Що ж до компанії Турфірма «САМ», то вона хоч і продавала тури під ці чартери, виписуючи туристам ваучери на своїх блан¬ках, проте лише як консолідова¬ний туроператор, що мало чим відрізняється від агента. Що ж до компанії «Турфірма «САМ», то вона продавала свої власні тури під ці чартери та виписувала туристам ваучери на своїх бланках, уклавши договір з ком¬панією Join Up! на блок місць на рейсах до Тівату.
З метою прояснення ситуації прояснити ситуацію навколо не¬однократно згадуваних чартер¬них авіарейсів та овербукінга, що виникнув 8 вересня, редакція «Українського туризму» надіслала листи із запитаннями до керів-ництва обох туроператорів — як Join Up!, так і компанії «Турфірма «САМ», гарантувавши публікацію відповідей від обох сторін у межах, що не перевищують тематику цієї публікації (тобто без самопіару, по¬гроз та звинувачень).
Нижче ми наводимо уніфіковані питання, що надсилалися керівни¬кам обох туроператорів (уніфікація полягала, зокрема, у тому, що з тек¬сту питань було видалено персо¬нальні звернення, назви компаній і т.ін.), та відповіді генерального директора компанії «Турфірма «САМ» Олександра Ваховського.
УТ: Хто є замовником авіачарте-рів на Тіват із Жулян, Харкова та Запоріжжя, що вилетіли 8 вересня?
Олександр Ваховський: Протягом останнього місяця в турис¬тичних колах активно обгово¬рюється діяльність туристичної компанії «Турфірма «САМ», а точніше, питання, пов'язані з вильотами туристів до Чорногорії з Києва, Харкова та Запоріжжя. Дійсно, 8 вересня наші туристи не вилетіли до Тівату, оскільки наш партнер, замовник рейсів компанія Join Up! зменшила обсяг перевезень на цьому на¬прямку, скоротивши 2 вильоти на тиждень.
УТ: Коли менеджери туропе¬ратора отримали інформацію про факти овербукінга на вказа¬ні рейси?
О.В.: Інформацію щодо скорочення нашої гарантованої квоти ми отримали за день до вильотів.
УТ: Яких заходів було вжито туроператорами для мінімізації збитків туристам, які не від¬летіли у результаті ситуації, що склалася?
О.В.: Співробітники туристичної компанії «Турфірма «САМ» одразу після отримання інформації, протягом усього дня в суботу, тобто 7 вересня, по¬переджали усіх клієнтів про те, що їхні вильоти скасовуються. Ми пропонували здійснити виліт 8 вересня з Одеси, або перенести виліт з тих самих міст на інші дати. Ми за власні кошти купували квитки та відправляли туристів іншими рейсами.
Усім клієнтам, яких не влаштовувало перенесення дати чи місця вильоту, ми вже з поне¬ділка, тобто 9 вересня, почали повертати 100% вартості турів, що не відбулися. З кожним з клієнтів ми працювали індиві¬дуально: ми пропонували або альтернативні варіанти відпочинку, або ж відповідно до заяв туристів повертали гроші.
УТ: Чи були якісь підстави, крім описаних, для збоїв на чор¬ногорській стороні? Чи існують підстави для тверджень коментаторів на одному з інтернет ресурсів, які звинувачують туроператорів у відсутності проплати зарезервованих наземних послуг у Чорногорії?
О.В.: Жодних підстав для звинувачень компанії «Турфірма «САМ» у відсутності проплати зарезервованих у Чорногорії послуг немає. Оскільки інформацію про овербукінг ми отримали безпосередньо перед вильотом рейсів, то проінфор¬мували партнера, тобто приймаючу компанію в Чорногорії, про ануляцію готельних номерів. У метушні, що виникла, партнер анулював усі заявки, проте після того, як усі списки було сформовано, резервацію відновили та туристів розселили.
УТ: Якою є ситуація по відношен¬ню до туристів та агентів цих рейсів сьогодні (17 вересня — Ред.)? Які кроки плануються для остаточного врегулювання ситуації?
О.В.: Усі питання, що виникли, ми вирішуємо цивілізованим та мирним шляхом. Ми виконаємо усі свої зобов'язання та зробимо все можливе для врегулювання ситуації, що склалася.

У день здачі чергового номера журналу до друкарні редакція отримала коментар стосовно подій, що відбулися 8 вересня, від генерального директора туроператора Join Up! Юрія Альби, який ми подаємо з мінімальними редакційними правками.
Туристична компанія «САМ», яка є блочником JoinUP! та замовляє авіаквитки на чартери туроператора, протягом останніх кількох місяців не оплачувала послуги з авіаперевезень. У той же час з боку туроператора JoinUP! усі послуги компанії «САМ» здійснювалися вчасно та у повному обсязі. JoinUP! тривалий час із розумінням ставився до фактів затримки платежів, проте коли сума заборгованості зросла непомірно, попередив компанію «САМ» про те, що у разі відмови від оплати, туроператор буде змушений вжити відповідних заходів. Не оплачений компанією «САМ» блок місць на Тіват з Києва, Харкова та Запоріжжя зберігався за нею до 6 вересня, при вильоті 8-го. Проте до цього дня оплата так і не надійшла, і це змусило JoinUP! виставити ці квитки на продаж.
JoinUP! є замовником чартерного рейсу, тож не¬залежно від кількості туристів несе повну фінансову відповідальність перед авіакомпанією. Ми неодноразово повідомляли компанію «САМ» про необхідність оплати¬ти надані послуги та про заходи, яких буде вжито у разі відмови від погашення боргу. Відтак із заброньованого для компанії «САМ» блоку за день до вильоту було про¬дано частину місць. Туроператор JoinUP! виконав свої зобов'язання перед компанією «САМ» відповідно внесеної ними оплати. Зауважу, що на даному етапі далеко не вся заборгованість компанії «САМ» перед туроператором JoinUP! є погашеною. Та ми, зі свого боку, готові до діалогу, проте виступаємо проти спотворення фактів, які мали місце.
 

назад >>>