Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул урочисто відкриває термінал D в аеропорту «Київ»
Ще пару років тому столичний аеропорт «Жуляни», або «Київ» (це його офіційна назва) представники туристичної громадськості називали «Машина часу» або «Привіт від Хрущова». Однак сьогодні столична повітряна гавань виглядає цілком сучасною, майже на рівних конкуруючи з головною повітряною брамою держави — аеропортом «Бориспіль». Більше того, немало авіакомпаній, що раніше літало до «Борисполя», віддають сьогодні перевагу «Жулянам», що викликає цілком зрозуміле роздратування у керівництва «Борисполя». Подейкують навіть, що головним завданням, поставленим перед новим керівництвом останнього, є повернення до «Борисполя» «блудних синів», тобто авіакомпаній, що колись звідти пішли...

«Жуляни» тим часом розвиваються, хоч і дещо повільніше, ніж передбачалося. 4 жовтня у присутності віце-прем'єра Олескандра Вілкула, заступника голови КМДА Михайла Костюка, представників авіакомпаній, які здійснюють рейси в «Жуляни» чи базуються в цьому аеропорті, їхніх агентів та, зрозуміло, журналістів було уро¬чисто відкрито пасажирський тер¬мінал D, призначений для обслуговування внутрішніх рейсів. Площа доступної для пасажирів частини перевищує 3000 кв.м., а прогнозо¬вана пропускна здатність — 400 тисяч пасажирів на рік.
У терміналі передбачено 15 стійок реєстрації (хоча при відкритті було змонтовано лише 3 з них) та 5 гейтів. Експлуатація терміналу в тестовому режимі почалася 23вересня, відкриття — відповідно 4 жовтня, однак і сьогодні він працює лише в одному напрямку — на виліт. Як повідомили УТ у прес-службі аеропорту, в новому терміналі не закінчено монтаж багажного транспортера — це станеться орієнтовно за пару місяців. А поки що пасажири прибуватимуть або до міжнародного терміналу А, або ж до старого терміналу.
Тим часом вирішення однієї з найбільших проблем «Жулян» — продовження закороткої ВПС (її довжина складає усього 2310 метрів, що змушує переві¬зників за певних умов обмежувати злітну масу літаків) поки що не планується: в аеропорту не вистачає грошей для таких масштабних та коштовних робіт. Проте є сподівання, що 2015 року жулянську смугу все ж таки продовжать. Так само переноситься й відкриття нового бізнес-терміналу в а/п «Жуляни».
Ще одна проблема — незручність розташування нових терміналів аеропорту з точки зору громадського транспорту. Так, щоб дістатися до «Жулян», їдучи тролейбусом чи автобусом від Севастопольської площі, необхідно пройти пішки близько півкілометра, при чому частина цієї траси узагалі не містить пішохідних доріжок. На питання кореспондента УТ до заступника голови КМДА Михайла Костю-ка щодо шляхів вирішення цієї проблеми, наприклад, за допомогою обладнання тролейбусних чи автобусних зупинок безпосередньо біля терміналів, пан Костюк відповів, що це велика проблема, яка вимагає вкладення значних коштів. Та й узагалі, спочатку необхідно зрозуміти та вирішити, чи потрібний транспорт у безпосередній близькос¬ті до «Жулянських терміналів»? Чи вистачить пасажиропотоків для завантаження громадського транспорту?
Логіка чиновника здається досить дивною: далеко не кожний пасажир віддає перевагу таксомоторам, тож у багатьох із них є цілком зрозуміле бажання діставатися до терміналів міським транспортом. А тролейбус №22, який сьогодні слідує до старого терміналу, можна було б трохи скоротити та завести до терміналу нового — усе одно старий нібито стає на капітальний ремонт...
Та як би там не було, послуги в «Жулянах» стають для пасажирів усе зручнішими та привабливіши¬ми. Хоча цей процес відбувається досить-таки повільно. Так, вже зга¬дувана нами міська влада прогнозує побудову нової магістралі, яка сполучатиме аеропорт з містом (а точніше, з Червонозоряним проспектом), не раніше 2015 року. А варто було б раніше: пасажиропотік у Жулянах зростає надзвичайно швидко — за перші 8 місяців 2013 року він склав 1.226 млн. чол. та збільшився у 2.4 рази порівняно з аналогічним періодом 2012 року.
 

назад >>>