Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Куди летимо?
Практика показує, що на українському ринку протягом цілого року існує стабільний попит на морський пляжний відпочинок. Якщо у літньо-осінній період (у Північній півкулі, зрозуміло) вибір місць для такого відпочинку сьогодні є надзвичайно широким, то з настанням холодної пори року він суттєво звужується. Ще кілька років тому основну частину зимового пляжного турпотоку поглинав Єгипет, проте сьогодні, у зв'язку з політичною нестабільністю в цій країні, тамтешня туристична галузь потерпає від стагнації, а відтак про якийсь розвиток турпотоків, на думку багатьох експертів галузі, можна забути.
Отже, серед вітчизняної туристичної громадськості остан¬нім часом різко посилився інте¬рес до альтернативних напрям-ків зимового пляжного відпочинку. Звідси й різке пожвавлення на таїландському напрямку, про яке ми розповідали в минулому номері УТ. Однак переважна більшість доступних у зимовий період пляжних дестинацій розташована у тропічній зоні, яка є досить-таки віддаленою від України. В силу специфіки вітчизняної авіаційної галузі, яка на момент написання матеріалу (кінець вересня) має лише 3 далекомагістральних повітряних судна, цілком зрозуміло, що можливість формування турів, заснованих на перельотах середньомагістральними літаками (на кшталт Boeing-737 чи Airbus A320), є для галузі пріоритетною.
В минулому номері УТ ми показали, що таких дестинацій є лише 3: країни Перської затоки, південні регіони Ізраїлю та Йорданії, а також острови Східної Атлантики. Сьогодні ми детально зупини¬мось на одному з представників останнього напрямку, а саме — на Канарах.

Чому Канари?
Юридично Канарські острови є віддаленою територією Іспанії (а точніше — двома провінціями), яка протягом останніх років демонструє якнайприхильніше ставлення до іноземних туристів, у тому числі й українських. Шенгенська віза в іспанському консульстві сьогодні оформлюється без жодних проблем, відмов майже немає, тож зростання туристичного потоку із України до Іспанії є дуже й дуже помітним.
Друга причина, чому туроператорам та авіакомпаніям варто якнайприскіпливіше придивитися до Канарів — це відстань від України: так, від Києва до Тенерифе — близько 4500 км, відповідно, від Львова до Тенерифе — близько 4000 км, а це входить до радіусу більшості середньома-гістральних літаків, які експлуа¬тують вітчизняні авіакомпанії. Нарешті, крім вітчизняних перевізників, існують й іспан¬ські — хоча б той самий Vueling, який протягом літньої пори року здійснював рейси з Барселони до Києва, і немає жодних підстав вважати, що цей лоукостер не спокуситься виконувати прямі рейси на Канари, якщо побачить у тому для себе вигоду.
Однак немає жодного сумні¬ву, що як для кінцевих спожива¬чів, так і для туристичних ком¬паній, значно зручнішим була б організація чартерних авіа-рейсів на Канарські острови. За умов розумної цінової політики такий підхід суттєво здешевив би відпочинок у цьому регіоні, а відтак з'явився б стимул прогресивного зростання турпотоків у цьому напрямку.
Нарешті, третій аргумент «за» Канари полагає в дивовижному поєднанні різноманітних кліматичних та природних зон на порівняно невеликій території архіпелагу із великою кількістю різноманітних об'єктів розміщення: так, міжнародна система бронювання готельних послуг booking.com станом на 25 вересня 2013 р. дає 1660 доступних для індивідуального резервування об'єктів розміщення. Зрозумі¬ло, що в реальності їх більше, оскільки деякі готелі, пансіони, вілли та інші подібні об'єкти повністю законтрактовано туроператорами: відповідно, їхній контент не є доступним для резервування «зі сторони».
Якщо говорити про розподіл канарських об'єктів розміщення за категоріями, то, відповідно до даних того ж таки ресурсу booking.com, він виглядає у такий спосіб:
Отже, Канари є яскравим прикладом європейського підходу до відпочинку, відповідно до якого наймасовішим вважається сегмент від 2 до 4 зірок, а 5-зірковий відпочинок відноситься до категорії розкішного. При цьому на¬явна значна кількість некатего-ризованих об'єктів розміщення, які, вочевидь, сильно відрізня¬ються один від одного за сукупністю параметрів: якість послуг, відстань до моря, наявність/відсутність басейну та інших зручностей і т.п. Отже, європейський підхід дає можливість туроператорам та агентам охопити найширший сегмент клієнтури, представники якої, зокрема, не мусять доплачувати за уявну «зірковість» відпочинку.

Географія та клімат
Усього до Канарів відносять групу з 13 островів у східній частині Атлантичного океану, розташованих у кількох сотнях кілометрів від узбережжя Марокко. Населеними є лише 7 островів. Найбільший з Канар носить назву Тенерифе. Завдяки великій площі (2034 кв. км.) на ньому діють одразу 2 міжнародних аеропорти: Тенерифе-Північний та Південний.
Клімат усіх островів можна охарактеризувати як морський тропічний. Температура повітря та води практично не залежить від пори року, ніколи не опускаючись нижче за 20°С біля узбережжя.
Таким чином курорти Ка-нарських островів придатні для морського відпочинку протягом цілого року, а не тільки узимку. Однак варто звернути увагу на залежність погодних умов від висоти над рівнем моря: Канари мають відчутно гористий рельєф, отже, сніг високо в горах не є дивиною.
Також варто зауважити, що через порівняно невелику від¬стань від узбережжя Північної Африки, де розташована пусте¬ля Сахара, східні острови Канар-ського архіпелагу характеризу¬ються порівняно спекотнішим та посушливішим мікрокліматом (на який, зокрема, впливає сі-рокко — гарячий та сухий вітер з пустелі), у той же час західним островам притаманний прохо-лодніший та вологіший мікроклімат, який формується пасатами, що дмуть з північного заходу.

Сполучення між островами
Між сімома населеними островами Канарського архі¬пелагу протягом цілого року діє поромне сполучення. Його здійснюють кілька компаній-перевізників, наприклад, Acciona Trasmediterranea, Naviera Almas чи Fred Olsen. При бронюванні квитків на рейси цих перевізників необхідно звертати увагу на
«резидентність» пасажира: квитки для мешканців островів коштують дешевше, ніж для туристів. Для останніх вартість проїзду поромом між островами складає від 10 євро.
Цікаво, що до Канарських островів з континентальної Іспанії (порту Кадіс) останній перевізник здійснює рейси і з Тенерифе до континентальної Іспанії (порт Кадіс на південному узбережжі країни) можна дістатися й морем. Компанія Transmediterranea здійснює регулярне сполучення з Кадіса до основних портів на Канарах. Вартість проїзду складає від 142 євро за пасажира в один бік, судна мають можливість пере¬возити й автомобілі. Час у дорозі складає близько півтори доби. Для порівняння: найдешевший квиток з Барселони до Тенеріфе на рейс авіакомпанії Vueling обійдеться у 143 євро в обидві сторони.
Альтернативою поромному сполученню між островами є повітря¬не: рейси між 6-ма островами ар¬хіпелагу здійснюють авіакомпанії Binter Canarias та Islas Airways. На острів Ла Гомера можна потрапити лише водним шляхом — там немає аеропорту.
Зауважимо, що контент усіх цих транспортних компаній присутній у GDS, а тому легко доступний для бронювання агентами.

Транспортне сполучення з Канарами
До міжнародних аеропортів на островах Канарського архі¬пелагу здійснюють регулярні та чартерні рейси як європейські авіаперевізники, так і авіаком¬панії з інших частин світу. Так, із Києва до аеропорту Тенерифе Південний літає авіакомпанія МАУ, яка здійснює 1 рейс на тиждень (по п'ятницях). Час у дорозі — близько 7 годин, вартість квитка на сайті авіакомпанії — близько $750.
Зауважимо, однак, що прямий переліт — найзручніший з логістичної точки зору, проте не найоптимальніший за витратами. Порівняльну вартість авіаквитків на Канари з Києва можна побачити у відповідній таблиці:
Варто також звернути увагу, що до аеропортів на Канарських островах літають й бюджетні авіакомпанії, такі, як easyJet, Ryanair, Air Berlin, Vueling та інші. Щоправда, більшість із них в Україну не літає (за винятком
хіба що Vueling, який відновлює польоти до Києва у квітні 2014 р.), при бажанні, комбінуючи промоційні тарифи класичних авіакомпаній із пропозиціями лоукостерів з європейських аеропортів, наведену вартість можна ще зменшити.
Таким чином, для формування блочних пропозицій оптимальна ціна крісла з Києва до Канарських островів має складати не більше $500 у роздріб — у комбінації з розмаїттям пропозицій розміщення на Канарах консолідаторам чартерних рейсів удасться досягнути стабільного та тривалого зростання попиту українців на відпочинок на Канарах.
 

назад >>>