Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Сьогодні мало хто з туристів відправляється у подорож, не озброївшись «розумною» технікою, наприклад, планшетами або смартфонами. Сукупність таких пристроїв прийнято іменувати новомодним слівцем «гаджети». Виходячи з цього, все більше як провайдерів туристичних і транспортних послуг, так і їхніх агентів, надають туристам можливість користуватися своїм контентом, так би мовити, «не відходячи від каси» , тобто безпосередньо у процесі подорожі.

Трепел-задачі: мобільні розв'язання
Будь-яка мандрівка передбачає чимало дій організаційного характеру, таких, як купівля квитків на транспорт, резервація готелів, замовлення екскурсій і т.п. Якщо на базовому рівні (доставка туриста до місця призначення, резервування готелю та трансферу) такі завдання найчастіше вирішують туристичні агенти, то у процесі самої подорожі можуть виникати ситуації, які заздалегідь передбачити неможливо. Наприклад, у туриста, який знаходиться в місці базового відпочинку, з'явилося бажання злітати (з'їздити, сплавати тощо) на сусідній курорт (у сусідню країну, на сусідній острів і т.д.). Або відвідати концерт зірки світового рівня , який проходить саме під час присутності туриста в місці відпочинку. Або, зрештою, скористатися послугами транзитного готелю чи сліпбоксу під час очікування свого рейсу в транзитному аеропорту.
Такі сервіси можна отримати як безпосередньо у місцевих агентів або провайдерів за допомогою наданих ними різноманітних мобіль¬них сервісів, так і в агента, послугами якого турист скористався для організації туру. Огляду найзруч¬ніших для озброєного гаджетами мандрівника мобільних додатків якраз і присвячена ця стаття.

Класифікація мобільного софта
Сьогодні 95 % мобільних додатків можна розділити на дві групи: для пристроїв на базі iOS (йдеться, передусім, про культові iphone та ipad ) та на базі системи android. Саме для цих двох систем ми запропо¬нуємо варіанти різних додатків для туристів. Ще один фільтр, за яким відбиралися додатки — це безкоштовна установка . Будьмо відверті: мало хто з більшості пострадян¬ських громадян ментально готовий платити 10-20євро за додаток. Навіть якщо ці гроші є на платіжній карті, навіть якщо це несуттєві витрати, і навіть якщо є інші «якщо» — все одно складно відкинути стереотип про безоплатне користування про¬грамами та інформацією. Щоправда , абсолютно безкоштовними можуть бути тільки програми для android , в той час як в середовищі iOS будь-який додаток буде коштувати мінімальну суму, але така вже політика дітища Стіва Джобса.

Авіаперельоти
Отже, почнемо з першого етапу — покупки авіаквитків. Тут є великий вибір різних додатків, розроблених як вітчизняними компаніями, так і закордонними. Проте ми радимо зупинити вибір на skyscanner. Цей пошуковик сканує рейси не тільки серед класичних авіаперевізників, але й пропозиції бюджетних авіакомпаній, що робить його особливо корисним для мандрівників.
Також не буде зайвим скористатися сервісом Seatguru, за допомогою якого можна не тільки шукати й купувати недорогі та зручні авіаквитки, але й обирати найкомфортніше місце на борту. У базі програми є близько 700 різноманітних посадочних схем, на яких вказана маса необов'язкової, але корисної інформації: відстань, на яку можна витягнути ноги, швидкість обслуговування стюардами, наявність у спинці крісла телевізора і т. д. Якщо часу вникати в деталі немає, можна просто довіритися колірному кодуванню: зелені місця найкращі, жовті — гірші. Статистику зібрано на основі відгуків 45000 пасажирів зі всього світу.
Ще одне технічне рішення — FlightTrack. Ця програма створена для тих, хто вічно спізнюється на реєстрацію, забуває про рейс, плутає дати й час. Тепер, щоб цього уникнути, не треба ставити 20 нагадувань у телефоні та заводити шість будильників: треба просто ввести номер рейсу, зазначеного у квитку, до програми FlightTrack, і вона відстежуватиме всю інформацію. За пару днів нагадає про рейс , повідомить , коли починається реєстрація та посадка, в якому гейті це відбувається (ця опція поки що діє не для всіх аеропортів) і навіть наскільки затримується виліт. Всього в базі FlightTrack більш ніж 5000 аеропортів і 1400 авіакомпаній.

Послуги розміщення
З допомогою утиліти Booking від однойменного порталу користувач зможе забронювати практично все, що завгодно — від кімнати в бюджетному хостелі або місця в кемпінгу до апартаментів у фешенебельному готелі або зали в середньовічному замку. Інтерфейс програми так само простий, як і веб-сайт Booking.com, а додаткові фільтри в пошуку дозволяють врахувати інтереси кожного конкретного користувача й рекомендувати саме те, що йому потрібно. Наприклад, наявність безкоштовного WiFi у номері, автомобільного або велосипедного паркінгу біля готелю чи ресторану національної кухні. Додаток доступний 25 мовами (включаючи російську, українська станом на середину жовтня 2013 р. ще не підтримується) та показує ціни в 53 валютах.
Щоправда, не завжди виходить забронювати номер у готелі заздалегідь, трапляється, що плани екстрено змінюються. І ось тут не обійтися без утиліти Hotel Tonight, призначеного для екстреного пошуку готелів. Підбирати номери за тиждень, місяць чи півроку до в'їзду з його допомогою не можна, а от дізнатися, де можна деше¬во або розкішно переночувати прямо сьогодні — легше легкого . Вподобану кімнату можна тут же забронювати. На жаль , поки програма стежить тільки за готелями у великих і туристич¬них містах США і в декількох мегаполісах Канади. Однак база оновлюється досить швидко: цілком імовірно, що вже на¬ступного літа до неї потраплять і європейські міста.

Екскурсії
Після заселення в готель саме час зайняти себе чимось корисним, наприклад , відправитися на екскурсію. Одне з найпопулярніших видань для мандрівників «Навколо світу» торік запустило спеціальний мобільний додаток з однойменною назвою, що дозволяє завантажувати та проводити мультимедійні прогулянки, які включають аудіо-розповіді, фотографії та текстовий опис пам'яток з вибраної частини міста. Вони відсортовані в алфавітному порядку та позначені іконками на інтерактивній карті путівника. На карті можна обрати маршрут. Голосові підказки вкажуть правильний напрямок для вашої подорожі.
Якщо хочеться піти з протоптаних туристичних стежок та побачити щось оригінальне, то тут допоможе серія додатків Spotted by Locals. Таку назву носять путівники по 41 місту Європи, складені місцевими жителями. Головна перевага такої аматорської тревел — журналістики — у відступі від стандартних
туристичних маршрутів. По суті, це інсайдерська інформація, що дозволяє поринути в атмосферу міста на порядок глибше, ніж передбачають стандартні туристичні програми. Місто при цьому, як показує практика, виявиться трохи брутальнішим, але значно більш живим.

Мобайл-тревеллінг на службі у агента
Природно, це далеко не всі програми, які можуть стати в нагоді туристові — скоріше, це базовий набір, який стане у на¬годі в будь-якій ситуації. До речі, є й універсальні програми, за допомогою яких можна і квитки замовити, і готелі забронюва¬ти, та й знайти цікаві місця для екскурсій. Яскравий приклад — всесвітньовідомий сервіс Trip Advisor. Але кожен знає: чим універсальніший товар або послуга, тим нижче якість кожної окремої функції. Тому набагато надійніше освоїти й використовувати вузько-тематичні додатки, тим більше що їх вибір більш ніж широкий.
Напрямок мобайл-тревеллінга є досить перспективним і для агентів. Головним чином тому, що турист під час подорожі значно охочіше замовлятиме додаткові послуги місцевих або транзитних провайдерів через знайомий йому інтерфейс, наприклад, свого агента, через якого він оформлював тур — зрозуміло, у разі, якщо це можливо. Тому розроблення та інсталяція мобільних додатків для агентів є вельми перспективними з точки зору підвищення прибутко¬вості агентства за рахунок комісій від місцевих провайдерів.
Інший, досить-таки важливий аспект застосування мобільних технологій в агентському бізнесі — забезпечення безперебійного зв'язку туриста з агентом. Наприклад, у формі цілодобових онлайн-відеочатів або кнопки «тривожного дзвінка». На жаль, імовірність настання нештатної ситуації існує завжди, і в більшості таких ситу¬ацій турист звертається в першу чергу до агента. Таким чином, від своєчасної реакції агента залежить його репутація, а значить, і стійкість його становища на ринку.
Хоча, зрозуміло, оперативний зв'язок між туристом та його аген¬том може використовуватися не тільки в надзвичайних ситуаціях: знову ж таки, знаючи, що, крім стандартної номенклатури послуг, агент готовий надати клієнтові найрізноманітніший спектр додаткових можливостей, турист значно охочіше звернеться за ними до свого агента, а не стане шукати інформацію у місцевих провайдерів або агентів.
 

назад >>>