Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Один із найуспішніших та найвидатніших політичних та державних діячів усіх часів та народів — римський імператор Гай Юлій Цезар Октавіан Август — в основу своєї діяльності поклав кілька принципів, яким слідував протягом усього життя. Один з таких принципів звучить так: festina lente, або «поспішай повільно». Схоже, саме цей давній принцип взяло за основу керівництво Посольства Італії в Україні щодо підвищення привабливості італійського туристичного напрямку та поліпшення співпраці з українськими туристичними компаніями.
Нинішній посол Італійської Республіки в Україні Фабріціо Романо, який неодноразово наголошував (у тому числі й на сторінках «Українського туризму») на пріоритетності розвитку міждержавних відносин у галузі туризму, а відтак і спрощенні доступу українських громадян до туристичних атракцій Італії, виступив ініціатором цілої низки заходів, спрямованих, у першу чергу, на спрощення оформлення шенгенських віз в італійському консульстві для громадян України та посиленню співпраці з туристичними компаніями, які працюють (чи виявляють бажання працювати) на італійському напрямку.
Немає жодного сумніву, що такі заходи мали результат: кількість оформлених в консульстві Італії віз, число акредитованих туристичних компаній, а відтак і туристичні потоки українців до Апеннінського півострова, відчутно збільшились. Туристичні ЗМІ, в тому числі й УТ, вже неодноразово про це повідомляли. Та наголосимо на іншому: з метою отримання відгуків від своїх партнерів — акредитованих туристичних компаній, які безпосередньо формують туристичні потоки до Італії — керівництво італійського посольства та візового центру VMS влаштувало зустріч з їхніми представниками у форматі відвертої розмови, так би мовити, віч на віч.
Те, що це рішення було напрочуд вдалим, свідчать хоча б кількість гостей: на момент початку зустрічі їхня кількість перевищувала 85 чоловік з 66 туристичних компаній, а всього захід, який відбувся 21 жовтня у київському готелі Radisson Blu Ярославів Вал, відвідали представники понад 100 туристичних компаній, у тому числі й неакредитованих в італійському консульстві.
На початку зустрічі коротку, проте змістовну промову виголо¬сив Надзвичайний і Повноважний Посол Італії в Україні пан Фабріціо Романо. У своїй промові Посол підтвердив незмінність курсу на лібералізацію відносин з Україною в галузі туризму, зо¬крема, на спрощення процедури оформлення віз у межах чин¬ного законодавства. За словами голови дипломатичної місії Італії, протягом відносно нетривалого часу було здійснено кілька кроків у цьому напрямку: напри¬клад. завдяки додатковій акредитації туристичних компаній їхня кількість перевищила 80, через що італійська місія в Україні уві¬йшла до числа світових лідерів із цього показника. Крім того, було суттєво скорочено термін оформлення віз — у міжсезоння він складає 4-5 днів, а в пік сезо¬ну не перевищує 10-ти. Також було суттєво спрощено проце¬дуру оформлення багаторазових віз, зокрема, з метою подорожі «бізнес»: для аплікантів на такі візи у компанії VMS — італійському візовому центрі — було відкрито спеціальне віконце.
У результаті всіх цих заходів, за словами пана Посла, з початку 2013 року сумарна кількість віз, оформлених в італійському консульстві, збільшилась на 27% порівняно з минулим, тобто 2012 роком. Що ж до віз, які видаються з метою подорожі «туризм», то зростання кількості таких віз склало 36%. При цьому, за інформацією Дженнаро Бертолі, директора компанії VMS Україна — італійського візового центру — в поточному році не спостерігалося жодного випадку затримання візових документів: усі візи, навіть у найнапруженіші періоди, оформлювались вчасно.
Важливим індикатором роботи будь-якого консульства є відсоток відмов у візах. Пан Фабріціо Романо торкнувся і цього питання. Зазначивши, що сьогодні він є одним з найнижчих в Україні та відповідає середньому по державах Європейського Союзу.
Тим не менше, керівництво Посольства Італії та компанії VMS запросили представників туристичних компаній на відверту розмову, з метою налагодження зворотного зв'язку та можливого коригування курсу на подальшу лібералізацію процесу взаємодії з професіоналами туристичного бізнесу. Перед запрошеними виступили начальник консульського відділу Посольства Італії Маттео Крістофаро та начальник візової секції консульства Антоніо ді Романо, які детально розповіли про деякі аспекти процедури оформлення віз, а також повідомили про чергові етапи спрощення процедури. Так, на момент проведення зустрічі вже було скасовано обов'язкову вимогу апостилювання дозволу батьків на виїзд неповно¬літнього громадянина — тепер для оформлення візи вистачає дозволу, завіреного нотаріусом. Це, у свою чергу, суттєво спростило оформлення віз для дитячих груп, а відтак і збільшило привабливість Італії для дитячого туризму.
Важливою новиною також стала й можливість підтвердження повернення громадянина з Італії не безпосередньо у консульстві в Києві, а в регіональних візових центрах — таке рішення керівництва консульського відділу Посольства було оголошене на зустрічі та набуло чинності з того ж самого моменту.
Варто зазначити, що спілкування керівників Консульського відділу та візового центру з представниками туристичних компаній було двостороннім — професіонали туристичної індустрії мали можливість ставити дипломатам питання, отримувати на них відповіді та, що найголовніше, брати участь у дискусії, з'ясовуючи у такий спосіб найбільш суперечливі питання. Так, саме в ході такої дискусії було з'ясовано, що надання фінансової гарантії у випадку, коли подорожує родина (або група осіб), вимагається лише від однієї особи, а не у всіх повнолітніх її членів. Зрозуміло, що це діє лише в тому випадку, коли родина подорожує разом, а не окремо — в такому випадку гарантію (наприклад. у вигляді банківського рахунку) мають надавати ті, хто фактично подорожує. Інша річ, що нинішній стан ринку банківських послуг дає можливість надавати подібні гарантії різними способами, на¬приклад, оформлюючи додатко¬ву банківську картку для дружини, «підв'язану» до основного рахунку чоловіка — це значно швидше та простіше, ніж оформлення основного рахунку.
Які висновки зробить керівництво італійської дипломатичної місії в Україні за результатами цієї зустрічі — покаже час. Проте можна передбачити, що ці висно¬вки будуть позитивними щодо подальшого розвитку туризму — такі висновки можна зробити вже хоча б із публічного зізна¬ння керівників консульського відділу щодо зацікавленості у подальшому зростанні туристичного потоку із України до Італії та заклику до туристичних компаній відправляти до Італії більше ту¬ристів. Останні кроки Посольства назустріч туристичним компані¬ям однозначно свідчать про те, що ці заклики не є порожніми, та підкріплюються розумінням необхідності створення комфортних умов для акредитованих туристичних компаній, які є основними постачальниками туристів до Італії. Отже, будемо сподіватися, що думка про італійське консульство як про «проблемне» та «важке» назавжди залишиться в минулому, а оформити візу в ньому невдовзі стане так само просто, як і в багатьох його коле¬гах по Шенгенській угоді.


Олена ДОЛГОВА, старший менеджер відділу туризму туристичної компанії Bytsko:
Вважаю, що Посольство Італії останнім часом здійснює реальну політику спрощення оформлення віз у своєму консульстві для українських громадян, а відтак і збільшує доступність італійських туристичних атракцій та курортів для українських туристів.
Зрозуміло, що туристичній громадськості притаманна певна інертність, тому багато хто з потенційних гостей Італії ще побоюється оби¬рати саме цей напрямок. Тому, на мою думку, гірськолижні курорти Італії в цьому сезоні приймуть менше туристів, ніж українські туристичні компанії здатні туди відправити.
Та я не сумніваюсь, що за умови збереження політики, яку нам демонструє протягом останніх місяців італійське консульство, українські туристи щодалі більше приїжджатимуть до цієї чудової країни. А найголовніше, зможуть відвідати Італію з дітьми, не вдаючись до горезвісного апостилю, та ще деяких обтяжливих вимог щодо фінансових гарантій.

Тетяна КОНДРАТЕНКО, директор roomsXML — ACH в Україні:
Зустріч була для нас дуже цікавою та результативною, оскільки серед наших партнерів — туристичних агенцій України — Італія є дуже популярним напрямком. Тож, зрозуміло, їх цікавлять найсвіжіші новини з консульського «фронту» — адже тільки так можна ефективно працювати з клієнтами, задовольняючи усі їхні запити.
Особисто для нашої компанії, яка тривалий час співпрацює з італійським консульством, украй важливою була інформація щодо спрощення процедури перевірки повернення клієнта. Раніше в нас, як і в інших гравців туристичного ринку, із цим були певні труднощі, проте сьогодні, після того, як консульство поклало цей обов'язок на регіональні візові центри, я не сумніваюсь, що цих проблем значно поменшає. Відтепер туристам, у тому числі й нашим клієнтам, не доведеться витрачати час та гроші для поїздок до столиці — пред'явити паспорт із використаною належним чином візою можна буде у найближчому візовому центрі.
 

назад >>>