Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Угода про спрощення візового режиму між Україною та Європейським Союзом діє протягом тривалого часу — її було укладено 18 червня 2007 року, а набула чинності вона навесні 2008-го. З того часу Угоду було посилено — в другій її редакції, що діє сьогодні, розширено перелік пільгових категорій громадян України, які мають право на оформлення європейських віз за спрощенною категорією, та конкретизовано деякі пільги.
Побутує думка, що Угода про спрощення стосується лише певних категорій громадян України. Насправді це не так: будь-хто з нас, хто має паспорт громадянина України та оформлює шенгенську візу, користується одним із пунктів цієї Угоди, відповідно до якого консульський збір для оформлення візи складає не 60 євро (як, наприклад, для наших сусідів-білорусів), а 35.
Проте усі інші спрощення є сьогодні чинними саме для окремих категорій громадян, що викликає нарікання з боку інших візових аплікантів, які не підпадають під ці категорії. Але й з боку «пільговиків» часто з'являються повідомлення про те, що європейські консульства неналежним чином виконують норми Угоди.
Для того, щоб дізнатися, наскільки подібні твердження мають рацію, УТ публікує результати моніторингу шенгенських консульств, здійснених восени 2013 року громадською організацією «Європа без бар'єрів» у співпраці з Міжнародним фондом «Відродження». За результатами моніторингу складено рейтинг акредитованих в Україні шенгенських консульств, який ми й наводимо нижче. За деякими параметрами також досліджувалось виконання Угоди консульством Великої Британії, яка є членом Євросоюзу, проте не входить до Шенгенської угоди.

Виконання країнами-членами ЄС окремих положень Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС
Стаття 4 Угоди про спрощення оформлення віз між Україною та ЄС «Документи, що підтверджують мету подорожі». Отже, ми бачимо, що кожна з держав — членів Євросоюзу — досить-таки своєрідно ставиться до виконання Угоди про спрощен¬ня візового режиму. Хоча варто зазначити, що немає такої держа¬ви, яка б повністю або переваж¬ним чином ігнорувала б її вимоги. Отже, висновок: Угода діє, хоч і не на 100% так, як мала б діяти.
Українська Народна Рево¬люція показала усьому світові, що українці у своїй переважній більшості поділяють європейські цінності, а відтак жодним чином не складають небезпеки для держав — членів Європейського Союзу. Отже, діалог з ЄС про відновлення перего¬ворів із запровадження для громадян України безвізового режиму для короткотермінових поїздок має бути якнайшвидше поновлено. Так само,
як і виконання вимог, необхідних для можливості ухвалення рішення про надання для громадян України можливості в'їжджати до ЄС (наприклад. ухвалення необхідних законів, запровадження біометричних паспортів тощо). Саме цього мали б домагатися від нової влади туристичні компанії, зацікавлені у збільшенні потоків своїх клієнтів до Європи.
 

назад >>>