Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Василіс ПАПАДОПУЛОС, Надзвичайний і Повноважний Посол Греції в Україні

Туристична галузь для нашої держави є одним із стовпів національної економіки. Перш за все, щоб показати, наскільки важливою є туристична галузь для нашої країни в економічному та соціальному плані, я хотів би навести такі статистичні дані. 2013 року Греція отримала від туризму 11,5 млрд. євро (це 6,5% у загальному обсязі ВВП), тоді як у 2014 році ми очікуємо зростання цього показника на 3%. У довгостроковій перспективі, за оцінками експертів Всесвітньої Ради Подорожей та Туризму, частка грецького туризму у ВВП країни щороку зростатиме на 3,7%, таким чином до 2024 року ми вийдемо на обсяг 42 млрд. євро (або 19% у загальному обсязі ВВП).
До того ж, стосовно соціальної значущості туризму для Греції, я хотів би зазначити, що 2013 року ця галузь забезпечила 320 тис. робочих місць (9% у загальній структурі зайнятості). Нинішнього року ми очікуємо зростання на 2,5%, а далі до 2024 року щорічне збільшення на 1,7%, тобто в підсумку матимемо 850 000 робочих місць (або 22% у загальній структурі зайнятості населення за галузями).
Щодо інвестицій у туризм, то в минулому році вони склали 2,9 млрд. євро або 13,7% від загального обсягу інвестицій. У 2014 році очікується зростання на 0,9%, у наступне десятиліття очікуємо щорічне зростання на 5,4%. Греція займає 27-е місце поміж 184 країн за значенням туризму та його часткою у ВВП в абсолютних показниках.
У туристичній галузі Греції працюють 9500 готельних підприємств (близько 2 млн. спальних місць в основних та додаткових закладах), діють 4500 туристичних фірм, 30000 закладів громадського харчування та розважальних закладів. У 2015 році матимемо збільшення прибутків підприємців на 0,6% у зв'язку зі зменшенням страхових внесків у середині 2014 року.
Ці цифри є надзвичайно показовими. Беручи до уваги наявну несприятливу економічну ситуацію, очевидно, що туризм є флагманом розвитку грецької економіки, який пов'язаний з різноманітним спектром діяльності, сприяє збільшенню доходів країни, реалізації нових інвестицій та створенню нових робочих місць.
Дійсно, надзвичайно багата культурна спадщина нашої країни, довга берегова лінія та й незрівнянно красива природа є важливими природними атракціями Греції, які роблять нашу державу одним із головних світових туристичних напрямків високого рівня.
Я говорю про високий рівень, оскільки наразі грецький уряд (зокрема, Міністерство охорони довколишнього середовища) розробляє Нову Спеціальну Програму Територіального Планування та Сталого Розвитку в Туризмі, з метою переорієнтації нашої країни з масового та низькопродуктивного туризму на якісний, тематичний та аль-тернативний туризм на основі величезних природних та культурних ресурсів країни.
Нова модель має на меті виведення з експлуатації старих об'єктів туристичного призначення, заохочення до реалізації проектів щодо створення нових туристичних об'єктів 4-5 зірок та інших організованих туристичних комплексів, територіальну реконструкцію на островах, у прибережних районах, довкола великих міст країни, загалом освоєння усіх порівняльних переваг, які, як я вже казав, можуть зробити Грецію унікальним світовим туристичним напрямком.
Крім того, я хотів би відзначити, що у зв'язку з територіальним та містобудівним реформуванням вперше впроваджується як інститут Банк Землі на рівні муніципалітетів та периферій, який виконуватиме роль «резервуару» для операцій з правами власності, щоб ефективно вирішувати проблеми будівельних кооперативів у зв'язку з забудовою.
Якщо говорити про відносини між Грецією та Україною в туристичній галузі, то тут слід зазначити, що минулого року Греція прийняла близько 205 000 українських туристів. Незважаючи на складну ситуацію в Україні, ми постійно працюємо над покращенням наших стосунків у туристичній галузі і робимо все можливе задля утримання ринку. Так, нещодавно Грецька Організація Туризму підтримала проведення конкурсу краси «Королева України» на о. Родос, забезпечивши підтримку авіакомпанії «Егейські авіалінії» (Aegean), Спілки власників готелів о. Родос та інших спонсорів, які сприяли успішному проведенню цього високобюджетного заходу у 2014 році ГОТ виступає партнером у рекламних кампаніях основних українських туроператорів, які працюють за грецьким напрямком, а саме: «Музенідіс», News Travel, Join UP і TPG, бюджет цих рекламних кампаній складає близько 60 тис. євро.
Отже, ми сподіваємось на подальше посилення співпраці між грецьким та українським туристичним сектором, та чекаємо українських туристів на відпочинок у Греції.

назад >>>