Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Війна та політична нестабільність – далеко не найкращий час для туристичної галузі. Тим не менше, цей час туристичні компанії, їхні партнери, а також великі туристичні центри України, такі, як Одеса, можуть використати для оновлення продукту, для переорієнтації свого бізнесу до сучасних потреб. У цьому переконаний Іван Ліптуга, віце-президент АТ «ПЛАСКЕ», голова Асоціації туризму Одеси.

– Наскільки в'їзні туристичні потоки до Одеси цього року відповідають очікуваним? Чи можливо говорити про поступове відновлення турпотоку після політичних пертурбацій і трагічних подій початку травня?
– Вже в лютому і на початку березня було очевидно, що туристичний сезон в Одесі під загрозою. У період низького сезону брак туристів відчувався, проте ще не так гостро. Травневі події, звичайно, послужили найпотужнішим демотиватором приїзду до Одеси для традиційних туристів з Росії та Білорусі. Весь травень і половину червня туристів практично не було. Але до кінця червня, особливо після проведення в Одесі концерту гурту «Океан Ельзи» та Міського Фестивалю фестивалів «Хочу до Одеси» потік почав рости. В основному за рахунок українських туристів. Що ж до кількості гостей міста, то нинішній рік поступається минулому не так вже й сильно, але за рівнем цін з урахуванням інфляції, а також за розмірами витрат туристів із різних регіонів України різниця є суттєвою.

– Чи можлива, на Ваш погляд, в нинішніх умовах переорієнтація Одеси як напрямку для в'їзного туризму? Мається на увазі – з громадян Росії та держав СНД на інші категорії? Якщо так, то хто, на Ваш погляд, в Одесі може замінити росіян?
– Революційні події в Києві, захоплення Криму, загальний інформаційний фон із України давали всі підстави для побоювань іноземних громадян, відтак для розгортання маркетингових інструментів, орієнтованих на внутрішній туризм, в першу чергу на закордонний туризм з Європи, Близького Сходу, країн Азії тощо. Для внутрішнього туризму у нас є все необхідне, однак рівень цін у готелях для більшості українців є зависоким. Так, в Одесі наявна велика
кількість нових якісних готелів, які з'явилися в останні пару років. Продавати номери рівня чотирьох-п'яти зірок за ціною 50 доларів, що намагаються робити деякі недалекоглядні готельєри, неправильно. Адже демпінг веде до зниження цін конкурентів до нескінченності, відтак зведення рентабельності бізнесу до нуля. Що ж до туристів з Європи та інших цивілізованих країн світу, то нам не вистачає поки для їх повноцінного й масового прийому ані інфраструктури, ані рівня сервісу.
Однак це зовсім не означає, що ці категорії туристів не приїдуть до Одеси ніколи. Використовуючи нинішній спад, нам необхідно готуватися та якісно змінювати свої туристичні ресурси для залучення таких туристів у найближчому майбутньому. Для цього нам необхідно вибрати туризм пріоритетним вектором розвитку регіону, щоб можна було залучати в цю сферу іноземні інвестиції та займатися професійною підготовкою трудових ресурсів.

– Будь-ласка, поділіться своєю думкою щодо стану та перспектив розвитку галузі екскурсійного туризму в Одесі. Наскільки, на Ваш погляд, вона близька (далека) до європейської? Які, на Вашу думку, необхідно зробити кроки, щоб істотно підвищити привабливість Одеси для екскурсійного туризму? Хто має робити ці кроки?
– Екскурсії в Одесі досить розвинені й популярні. Власне – це головний й основний вид денних розваг туристів та гостей міста. Одеса знаменита завдяки своїй мультикультур-ній природі, поєднанню без¬лічі релігій, історії літератури, бандитським розповідям та багато чому іншому. Всі ці теми розкрито в екскурсійних марш¬рутах багатьох туристичних та екскурсійних бюро міста. Є унікальні й неповторні екскурсії, які, крім як в Одесі, ніде більше не зустрінеш. Наприклад, історії виробництва «контрабанди» на Малій Арнаутській та спекуляції, або історії одеських пляжів, спортивна Одеса. Популярні екскурсії з дегустацією вин та коньяків у музеях і культурних центрах відомих одеських заводів «Шустов», «Шабо», «Колоніст», «Французький бульвар». Особливою популярністю користуються гастрономічні екскурсії з відвідуванням кращих ресторанів Одеської кухні, яких з кожним роком стає все більше і більше. Проблема в цьому напрямку є одна і вона спільна для всієї України: це відсутність законодавчої бази для контролю за здійсненням екскурсійної діяльності. Дуже часто туристів привозять екскурсоводи з інших міст або передмістя і замість цікавої та пізнавальної екскурсії, несуть повну нісенітницю з невідомо звідки взятими фактами й цифрами. Місто намагається з ними боротися, але через законодавчий вакуум важелів впливу на таких псевдоекскурсоводів практично немає.

– Чи є перспективним для Одеси такий підвид туризму, як MICE?
– MICE є дуже перспективним в усьому світі. Тому, зрозуміло, він цікавий і для Одеси, як вектор розвитку туристичної галузі, що має перейти від сезонної форми до цілорічної. У рамках Асоціації туризму Одеси сформовано комітет MICE, головним завданням якого є формування бази даних усіх засобів проведення заходів у місті, готелів, конференц-за¬лів, івент-агенцій і т.п., а також об'єднання всіх організаторів заходів для формування календаря міських подій і залучення нових. В Одесі вистачає залів для проведення малих та середніх заходів, але немає виставкового комплексу й конгрес-центру для великих івентів. Ми очікували на будівництво арени під Євро-баскет-2015, але поки цей проект заморожений.

– Чи буде, на Ваш погляд, 2014 року виконано план суднозаходів круїзних теплоходів в Одеський порт? Що, на Ваш погляд, необхідно, щоб круїзні компанії після корекції своїх маршрутів шляхом виключення з них портів Криму залишали (або включали) в них Одесу?
– Цього року кількість судно-заходів в одеський порт скоротилося з запланованих 154-х до 63-х. Це погано, але зрозуміло. Безпека пасажирів – основний пріоритет для будь-якої серйозної круїзної компанії. Захід у порти країн ризику збільшує витрати з безпеки, страховки і т.д., що збільшує загальну вартість круїзів і впливає на репутацію та імідж компанії. У зв'язку з цим компанії змушені відмовлятися від заходів до українських портів до стабілізації ситуа-ції й підтвердження безпеки своїх пасажирів.

– Як сьогодні виглядає ситуація з туристичним логотипом Одеси? Чи досягнено правове врегулювання суперечок про його використання? Просимо коротко висвітлити ситуацію.
– Туристичний логотип Одеси, розроблений на замовлення міської Асоціації туризму Студією Артемія Лебедєва, ніколи не був предметом суперечок про його використання. Крім кількох скандальних публікацій, більше ні в кого не виникало питань про використання знака за призначенням. Логотип є зареєстрованим торговим знаком, але використовувати його в цілях популяризації туризму Одеси може кожен бажаючий, що всі успішно і роблять. За два роки свого існування туристичний логотип Одеси довів свою життєздатність і став використовуватися повсюдно, чого і вимагає територіальний брендинг, в першу чергу. Основну роботу з розвитку і просуванню туристичного логотипу проводять Асоціація туризму Одеси та КП «Туристичний інформаційний центр», які є замовниками та правовласниками логотипу.
 

назад >>>