Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Відомо, що народна ініціатива може робити дива у тих випадках, коли для цих див настав час. Схоже, що в Україні настав час єднатися для представників туристичної галузі – принаймні, таке враження складається, коли спостерігаєш за активністю різноманітних ініціативних груп щодо утворення Туристичної ради. Зрозуміло, що в цієї активності є певна спрямовуюча сила, а точніше – підтримка потужної державної організації (сфера діяльності якої хоч і не відноситься напря¬му до туризму, проте має з ним дещо спільне). Якщо конкретніше, то підтримку туристично-об'єднавчим ініціативам «знизу» надає один з керівників цієї державної організації.
Йдеться, зрозуміло, про Національну телерадіокомпанію та її першого віце-президента Олександра Лієва, який до російської окупації був міністром туризму Автономної Республіки Крим. Саме за його сприяння у приміщенні НТРКУ відбулося близько десятка круглих столів, конференцій та дискусійних зустрічей за участю представників різних секторів туристичної та суміжних з нею галузей. Наприклад, 12 листопада відбулась зустріч учасників ринку ділового туризму та МІСЕ, на якій було обговорено проблематику діяльності сектору. А проблематика у
вітчизняному МІСЕ таки існує, й досить серйозна: так, виявляється, українські чиновники взагалі не розуміють, що таке «діловий туризм». Про це розповів присутнім директор Асоціації ділового туризму Анатолій Бородинець. Відповідно, нема й спеціалізованої нормативної бази, особливих підходів до оподаткування сегменту МІСЕ і т.п. Проте виконавчий директор Асоціації гостинності України Анна Петрова, яка, до речі, є ініціатором більшості з таких зустрічей та обговорень, розповіла що така ситуація невдовзі може змінитися, оскільки до Верховної Ради прийшли адекватні люди, налаштовані на розуміння та співпрацю з бізнесом, у тому числі й з туристичною галуззю.
Присутні розуміли, що поки на сході України триває війна, помітні в'їзні потоки ділового туризму навряд чи можливі. Проте війна не триватиме вічно, а МІСЕ-сегмент, відповідно до результатів досліджень найрізноманітніших організацій, у тому числі UNWTO, не демонструє жодних підстав для рецесії чи навіть сповільнення. Більше того, бізнес-туризм мало залежить від політичної ситуації – адже бізнес існує за будь-якого режиму: він намагається виживати, отримувати прибутки та впливати на навколишнє бізнес-середовище. Отже, завданням туристичної громадськості є зробити Україну привабливою та популярною, у тому числі й для ділових туристів, бо вони не при-їдуть сьогодні, чи за пару місяців, проте за пару років обов'язково приїдуть – якщо для них будуть створені відповідні умови.
На зустрічі був присутній президент Асоціації туризму Одеси Іван Ліптуга, який познайомив присутніх із досвідом співпраці як із місцевою владою, так і з міжнародними установами, які, крім усього іншого, фінансують проекти в туристичній галузі. Не в останню чергу завдяки такій співпраці, наразі Одеса суттєво випереджає інші туристичні центри України (за винятком хіба що Львова) у сфері брендування та підвищення впізнаваності бренду серед потенційних туристів. А представник польського видавничо-інформаційного концерну KOW Оксана Горобець, розповівши присутнім про польський досвід державно-приватного партнерства в інформаційно-туристичній сфері, зауважила, що в Польщі сьогодні налаштовані на співпрацю з Україною, зокрема, у вигляді фінансування проектів шляхом залучення європейських фондів.
Отже, перефразовуючи Леніна, виявляється, що досягнути можна багато чого, коли «низи захочуть». Громадським ініціативам знайдеться й допомога – в тому числі й з-за кордону, й фінансова. Врешті-решт, саме в такий спосіб – шляхом громадської ініціативи знизу – формувалася сучасна туристична галузь розвинених держав.

назад >>>