Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

За три години автомобілем від українсько-польського кордону до Кракова – невдовзі такі поїздки стануть реальністю. 333 км зі Львова до Кракова можна буде подолати значно швидше, ніж це відбувається зараз – зі значними обмеженнями швидкості у польських населених пунктах, що забира¬ють до 6 годин їзди від кордону до Кракова. Наприкінці жовтня в Польщі здано в експлуатацію чергові 35 км дороги – ділянку від Тарнова до Дембіци, а до кінця 2015 року планують завершити ще одну, останню ділянку, – 41 км автомагістралі А4.
Таким чином, автобан від західного кордону Польщі до Жешува повністю готовий. Залишилось збудувати ділянку, яка ще мала бути готова до Євро-2012: Жешув-Ярослав. 41 км цієї ділянки мають завершити в кінці 2015 – на початку 2016 року. Якщо врахувати, що наприкінці 2015 року (за оптимістичним сценарієм) очікується надання Україні безвізового режиму з державами Євросоюзу, завершення цього масштабного будівництва стало б непоганим подарунком для українських мандрівників Європою: як самостійних автотуристів, так й для операторів, що спеціалізуються на автобусних турах: адже пункт пропуску «Краковець/Корчова» є одним з найсучасніших та най-потужніших на всьому периметрі Держкордону України.
Автобан A4 – найдовша польська автомагістраль, розташована в південній частині країни. Він є польською ділянкою міжнародного автошляху E40, є продовженням німецької автомагістралі A4 (напрям Дрезден). На території Польщі розпочинається в Єндриховіцах (ґміна Згоже-лець), проходить через Легницю, Вроцлав, Ополе, Глівіце, Катовіце, Краків, Тарнув, Ряшів і закінчується у пункті пропуску Корчова/Краковець на кордоні з Україною. Загальна довжина готової автомагістралі має становити понад 670 км. Станом на листопад 2014 року недобудовано відрізок від розв'язки Жешув (Ряшів) Схід до розв'язки Ярослав Захід (41,2 км).
Роботи на ділянці Жешув-Ярослав обійдуться в понад 719 млн злотих. Відповідну угоду за результатом конкурсних торгів підписали у вересні цього
року з компанією-виконавцем, яка матиме перерву в роботі з 15 грудня до 15 березня, відтак за 12 місяців дорога має бути завершена. Підкарпатський фрагмент траси А4 є частиною ІІІ Трансєвропейського транспортного коридору.
Цю ділянку дороги почали 2010 року і вона мала бути готова перед Євро-2012, аби європейські вболівальники легко могли добратися в Україну на перегляд матчів. Утім, цього не сталося – роботи значно затримувалися. В свою чергу, Україна мала збудувати до польського кордону нову трасу Львів-Краковець. Розглядалися різноманітні механізми фінансування цього проекту, в тому числі й концесійний. Проте наразі з 84 км тут прокладено тільки 4 км, після цього роботи припинились через відсутність фінансування. Таким чином, Україні варто суттєво пришвидшити будівництво вказаної автотраси – інакше польський автобан виявиться «дорогою в нікуди»...

назад >>>