Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

За дорученням редакції кореспондент УТ провів тест-драйв вітчизняного швидкісного поїзда «Тарпан», який сьогодні курсує між Києвом та Одесою. Відразу хотілося б зауважити, що, на відміну від сумновідомого «Хюндаю», в «Тарпанів» пасажирам пропонується придбати квитки у вагони трьох різних класів: Перший, Другий і «Другий туристичний». На жаль, система онлайн-бронювання «Укрзалізниці» чимало заплутує потенційних пасажирів, пропонуючи купити квитки у вагони першого класу та одразу у два других. Логічніше було був ввести просто третій клас і не заплутувати клієнта. Але «Укрзалізниця» цього не робить, тому автор назву «Другий туристичний» придумав сам, через що взяв її в лапки.
Тепер перейдемо до огляду відмінностей усіх цих класів.

Два класи? Чи все ж таки три?
У складі потяга лише два вагони Першого класу, квитки в які коштують найдорожче. Головна відмінність цих вагонів від інших класів – зменшене число посадочних місць (по 4 в ряду) та надзвичайно м'які крісла підвищеної комфортності з подушками на спинках. Між кріслами розташовані розетки для зарядки техніки, а в кожному вагоні
є дві стійки: одна для багажу й одна з вішаками для одягу.
У вагонах Другого класу на пасажира чекають також м'які крісла з подушками на спинках і з розетками між сидіннями, але в більшому числі – по 5 в кожному ряду. Також тут відсутня стійка з вішаками для одягу (куртки й пальта треба вішати на гачки біля крісел), а замість неї розташована ще одна стійка для багажу. У вагоні ж класу «Дру-гий туристичний» для пасажира запланований мінімальний комфорт: по 5 крісел в одному ряду, у яких відсутні подушки на спинках, а підлікотники жорсткі. У такому вагоні немає стійок для багажу, тому його треба розміщувати на полицях над кріслами. Також тут відсутня можливість підзарядити ноутбук або мобільний телефон.
Пасажири будь-якого з класів можуть скористатися послугами ресторану в одному з вагонів поїзда. Тут можна придбати алкогольні напої та закуску до них. Також можна замовити комплексний обід, вартістю 40 грн.
Чи просто випити чашечку кави ціною в 15 грн.

Розклад
Сьогодні «Тарпан» кожен день курсує між Києвом та Одесою. Причому в Києві у нього стартова точка знаходиться не на звичному для всіх залізничному вокзалі Київ-Пасажирський, а на станції «Дарниця». Таким чином УЗ намагається хоч трохи знизити навантаження на столичні мости через Дніпро. На вокзалі Київ-Пасажирський поїзд зупиняється усього лише на 20 хвилин. По дорозі потяг робить єдину зупинку у Вінниці, буквально на дві хвилини.
На жаль, мале число зупинок зовсім не гарантує високу середню швидкість поїзда. Ще під час презентації «Тарпана» багато експертів зауважували, що буде дуже погано, якщо вітчизняний швидкісний потяг поставлять на непідготовлені маршрути, які не дозволяють скоротити час у дорозі. Це дискредитує поїзд, адже навіть на зручному кріслі у новому потязі сидіти майже 7 годин не так зручно, як лежати. Крім того, по підготовлених до швидкісного руху коліях поїзд іде плавно.
У підсумку, все сталося рівно так, як побоювалися: від Києва до Одеси (і навпаки) потяг доїжджає майже за 7 годин, що дуже довго для швидкісного сполучення. Причина тому – якість рейкового покриття: якщо стан залізничних колій від Києва до Вінниці виглядає відносно нормальним, то від Вінниці до Одеси залишає бажати кращого, відтак поїзду просто небезпечно розвивати високу швидкість.

Перспективи туманні...
Незважаючи на непоганий комфорт і сучасність, можна припустити, що «швидкісне» сполучення між Києвом та Одесою в нинішньому варіанті існуватиме недовго. Причини такого висновку – величезне число вільних місць у вагонах всіх класів, що свідчить про нерентабельність цього способу перевезень. А в умовах жорсткої економії, яку зараз декларує урядом, курсування такого напівпорожнього поїзда від державного підприємства «Укрзалізниця» виглядає недозволеною розкішшю. До речі, якщо їхати з Одеси, то напівпорожнім він стає на відрізку від Вінниці до Києва, а от від Одеси до Вінниці він взагалі заповнений від сили на 30%. Виникає резонне питан¬ня: чому пасажири не купують квитки на «Тарпан»? На наш погляд, причини такі:
1. Більшість з тих, хто регулярно їздить до Києва чи Одеси, бажає приїхати в столицю раніше, о 7-8 ранку. Тому прибуття «Тарпана» на київський вокзал о 12:40, а на одеський о 23:25 зручно дуже небагатьом. Тут значно привабливішим виглядає фірмовий поїзд «Чорноморець», який прибуває і до Києва, і в Одесу рано вранці.
2. Поїзд йде трохи менше 7 годин. Весь цей час пасажира змушують сидіти. Десь з великим комфортом, десь з меншим, але тільки сидіти. Багато знову ж таки віддадуть перевагу поїзд «Чорноморець», який йде на 2 години більше швидкісного, але вночі і в ньому можна поспати на ліжку в купе.

ВІД РЕДАКЦІЇ
Враховуючи сучасний стан вітчизняних колій, говорити про якийсь варіант швидкісного сполучення (в європейському розумінні цього поняття) в Україні є передчасним. На жаль, організація навіть прискореного руху потягів (середня швидкість 100 км/год та вище) вимагає значних інвестицій у відновлення колійного господарства, чого ані держава, ані УЗ сьогодні забезпечити не здатні. Отже, крім наявних маршрутів, «Хюндаї» й «Тарпани» варто пускати в короткому чи середньому сполученні: наприклад, Київ – Житомир, Київ – Чернігів (можливо. з продовженням до Славутича), Львів – Мукачево – Ужгород, Одеса – Миколаїв – Херсон (після електрифікації ділянки Колосівка – Миколаїв – Херсон, яка планується у найближчі роки), Дніпропетровськ – Апостолово – Миколаїв (після електрифікації ділянки Долинська – Миколаїв), а також на міжнародних маршрутах, передовсім Тернопіль – Львів – Перемишль чи Одеса – Кишинів – Унгень (у далекій перспективі, після остаточного розв'язання придністровського конфлікту та електрифікації залізницями Молдови ділянки Кучурган – Бендери – Кишинів – Унгень).
 

назад >>>