Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Сергій ВАСИЛЮК, лідер рок-гурту «Тінь Сонця»
Немає жодного сумніву, що мистецтво, зокрема, музика, служить потужним фактором впливу на свідомість громадян, надихає їх на нові звершення та стимулює до самовдосконалення. Так було завжди, але особливо вплив мистецтва посилюється у кризові часи.
Сьогодні наша держава перебуває у стадії гострої кризи – ми змушені ламати корупційно-олігархічний устрій, намагаючись побудувати сучасне суспільство, при цьому відбиваючи зовнішню агресію. Отже, ми, як митці, вважаємо своїм громадянським обов'язком впливати на масову свідомість українців, підвищувати градус їхнього патріотизму та спонукати їх протистояти ворожій навалі – як зовнішній, так і внутрішній. Проте це не є єдиною нашою метою – адже на концертах ми обов'язково звертаємось до української історії, до принад тих місць, де відбуваються концерти, і таким чином спонукаємо наших симпатиків дізнаватися про історію та звичаї рідного краю, свого народу.
Це принципова позиція членів нашого гурту: ще 1999 року, коли ми були школярами, а гурт робив свої найперші кроки у світі рок-музики, ми вирішили, що всі тексти пісень будуть україномовними. З того часу цей принцип ми порушуємо лише у випадку, коли виступаємо в інших країнах: в репертуарах наших закордонних концертів обов'язково присутні пісні мовою тих народів, на чиїй території ми влаштовуємо концерти.
Та я хотів би наголосити на іншому. Десь із 2003 року ми почали грати в стилі, який пізніше набув назви «козацький рок». Чому саме «козак»? Ну по-перше, «український, запорізький козак» є символом України.
Козацтво стояло на зорі національного відродження і відновлення нашої державності. По-друге, це були сміливі люди, які не зраджували своїм ідеалам і вміли виживати і навіть іти проти поневолюючої системи. Рок – частіше за всього протест, авангард волелюбності, то ж самі бачите, що між козаком і рокером дуже багато спільного.
Значна частина пісень пов'язана із патріотичними почуттями. Водночас наша музика ніколи не несла в собі відвертої упередженої агресії проти інших націй чи культур. Ми оспівуємо своє: рідну природу, славетне лицарство, віддану любов, і все це в контексті сучасності. Ми намагаємось відтворити думки сучасного українця, який є сучасним, не відрікаючись від своїх традицій. Тому ми використовуємо для своїх пісень історичні та національні мотиви. У тому числі й прив'язані до конкретної місцевості: так, перебуваючи на концерті в тому чи іншому місті, містечку або десь на заміському майданчику, ми обов'язково включаємо в репертуар щось таке, що має безпосереднє відношення до цієї місцевості, що близьке й зрозуміле тамтешнім мешканцям. Часто трапляється так, що цих атракцій, про які ми співаємо в таких випадках, вже немає. Наприклад, в одній зі своїх пісень ми співаємо: «Кайдани твої розірве Ненаситець». Цей найстрашніший та найпідступніший дніпровський поріг зараз перебуває під водами Дніпровського водосховища. Проте в народній пам'яті він залишився як вельми небезпечне місце, в якому, тим не менше, можна було скласти іспит на зрілість та мужність, подолавши його на човні чи плоті. А молоде покоління ми у такий спосіб спонукаємо вивчати історію свого рідного краю, у тому числі й шляхом відвідування рідних туристичних атракцій.
Адже, на моє глибоке переконання, Україна починається не в містах – не у Києві чи Львові, Одесі чи Харкові. Україна починається там, де збереглися засади культури нашого народу, де є жива історія, і де їх відчувають люди. Тож ще одним своїм громадянським обов'язком ми вважаємо говорити про це, співати про це, а відтак і розвивати український туризм. Ми постійно, особливо влітку, співаємо про історичні та мальовничі місця нашої країни, про нестримний, можна сказати, козацький, дух українського народу, і вважаємо, що у такий спосіб долучаємось до розвитку надзвичайно близької для мене туристичної галузі.
 

назад >>>