Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Багато хто з представників вітчизняної туристичної галузі, а також навколотуристичної журналістики намагається оцінювати світові авіакомпанії, туроператорів чи агентів за тими чи іншими критеріями. Здебільшого такі оцінки несуть у собі явно виражений наліт дилетантизму або ж протекціонізму. Проте існують й приємні винятки. Наприклад, започаткований 2013 року провідною авіаційною онлайн-агенцією України Tickets.UA рейтинг світових авіакомпаній, який базується на відгуках реальних пасажирів, що придбали авіаквитки на сайті агенції. Після здійснення перельоту кожний клієнт агенції може оцінити авіакомпанію за низкою параметрів. Враховуються як загальне враження про перевізника, так і конкретні аспекти подорожі. Наприклад, зручність реєстрації на рейс, посадки на борт, обслуговування під час рейсу та стан літака. За підсумками голосування щороку складається рейтинг авіакомпаній світу, який публікується на сайті агенції Tickets.UA, а також іншими зацікавленими в такій інформації ЗМІ.
Зрозуміло, що переважна більшість пасажирів не є фахівцями в авіаційній галузі. Отже, отримані у такий спосіб рейтинги є суто споживацькими та містять оцінку якості надання послуг саме з точки зору звичайного авіапасажира. Такі опи¬тування жодним чином не можуть виявити, наприклад, професійні якості екіпажів, стан системи безпеки в авіакомпанії, технічний стан авіапарку (окрім суто споживацьких його аспектів, як-от температуру повітря в салоні чи наявність/відсутність поломок у туалетах). Проте зауважимо, що споживацькі рейтинги мають велику цінність з маркетингової точки зору – як для самих авіакомпаній, так і для їхніх агентів. Крім того, рейтинг авіакомпаній від Tickets.UA із самого початку не несе в собі ознак локальності: адже ареал діяльності агента давно вже вийшов за межі України (філії компанії працюють у Польщі, Білорусі, Росії, Молдові та Азербайджані), відтак його послугами користуються мешканці багатьох держав світу. Що, знову ж таки, формує коректний базис для соціологічного дослідження у формі опитувань клієнтів.
Враховуючи наведене вище та ознайомившись із методикою створення рейтингу від Tickets.UA, редакція УТ вирішила опублікувати на шпальтах журналу «Український туризм» його результати за 2014 р.

назад >>>