Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Економічна криза, інфляційні процеси та війна на сході України різко знизили можливості наших співгромадян щодо мандрів та відпочинку за межами нашої держави. З іншого боку, потяг до закордонних подорожей в українців нікуди не подівся. Частково він задовольняється за допомогою самостійного бронювання туристичних послуг за допомогою численних порталів онлайн-резервування, проте такий шлях далеко не завжди є оптимальним. Чому саме – про це трохи пізніше. Наразі зазначимо, що туристичні компанії (туроператори, агенти, консолідатори й систематизатори послуг і т.д.), а також транспортні компанії, які зможуть запропонувати українцям варіанти прийнятного відпочинку за межами держави, суттєво розширять свою клієнтську базу та зміцнять конкурентоздатність у сучасних, украй непростих умовах.

Зростання у кризу? Це можливо!
За даними вітчизняних туроператорів, падіння виїзних туристичних потоків із України за результатами 2014 року склало 40-60%, а за деякими напрямками й 90% порівняно з 2013-м роком. Подібні показники озвучують й державні регулятори. Наприклад, Державіаслужба: за її даними, сумарне зменшення потоків авіапасажирів з українських аеропортів склало за результатами 2014 року 28%. Отже, відповідно до цих даних, мандрувати наші співгромадяни стали значно менше. З іншого боку, як повідомило Посольство Грузії в Україні, цю державу протягом 2014 року відвідало на 17% більше наших співгромадян, ніж позаторік. Непогані новини щодо туристичних потоків надійшли із ближнього Заходу – а саме, з Польщі. Отже, в нашій державі залишився певний прошарок людей, які можуть та хочуть мандрувати за її межами. А відтак саме вони є потенційними клієнтами для туристичних і транспортних компаній, зрозуміло, якщо як ті, так й інші, знайдуть правильний підхід до їхніх гаманців.

Літати з-за кордону? Чому б і ні!
Порівняно з недавнім минулим, сьогодні більшість європейських об'єктів туристичної інфраструктури суттєво знизили ціни на свої послуги. Для цього є багато причин, однією з яких є загальне зменшення так званого «російсько-го» туристичного потоку (до якого, на жаль, часто відносять і громадян України) на європейські курорти та до тамтешніх аттракцій. Отже, у загальній вартості туристичного продукту (у будь-якому вигляді) суттєво зростає доля транспортної складової. В сучасних українських умовах чартерні авіарейси масово ущільнюються й оптимізуються, блоки ж місць на регулярні рейси авіакомпанії туроператори практично не формують. Отже, доступним способом зниження транспортних витрат для українських туристів могли б стати рейси авіаційних лоукостерів. Проте більшість із них в Україну рейсів не здійснюють – знову ж таки, з різних причин, які ми вже висвітлювали в наших попередніх публікаціях. Зауважимо, однак, що ці самі лоукостери літають до сусідніх з Україною аеропортів – передусім до польських, а також словацьких, угорських, румунських та навіть чеських (хоча, з географічної точки зору, Чехію вже не можна назвати сусідкою України – Ред.). Отже, за допомогою автобусного тран¬спорту українські туристи без особливих проблем можуть діставатися до аеропортів у сусідніх державах, звідки вилітати до місця свого призначення.
Здебільшого так і відбувається. Проте донедавна за такого варіанту мандрівники мусили самостійно шукати прийнятні для них варіанти як перельоту, так і доїзду до аеропортів – як авіаційні лоукостери, так і вітчизняні автобусні перевізники украй неохоче розповсюджували свій контент сучасними методами, тобто агентськими каналами, включаючи й системи онлайн-резервації туристичного й транспортного контенту. Однак протягом останніх місяців більшість із цих транспортних компаній погодились на значне розширення співпраці зі сторонніми дистриб'юторами транспортного контенту (а значить й агентами), відкривши для них код та, відповідно, дозволивши застосовувати до операцій з їхнім контентом сучасні методи дистриб'юції.
В Україні яскравим прикладом такої співпраці є онлайн-агенція Tickets.UA, яка віднедавна надає можливість своїм клієнтам бронювати квитки більшості європейських авіаційних лоукостерів, а також залізниць. У поєднанні з можливістю резервування готельного контенту на сайті компанії, Tickets.UA фактично став першим в Україні онлайн-туроператором, що дозволяє будь-кому сформувати туристичний продукт, виходячи з власних можливостей та уподобань.
Запровадження подібних b2с-технологій суттєво полегшує життя туристам, позбавляючи їх клопіткої праці зі збирання та порівняння різноманітних пропозицій (наприклад, варіантів перельоту лоукостерами) та туристичним компаніям (розширюючи їхню клієнтську базу та генеруючи для них додаткові прибутки). Цей процес є взаємовигідним – адже у такий спосіб транспортні компанії збільшують населеність своїх бортів. Власне кажучи, через це вони й пішли на відкриття своїх кодів для сторонніх дистриб'юторів.

Автоперевізники усіх регіонів, єднайтеся!
З точки зору виїзного туризму, Україна – держава специфічна, причому далеко не тільки через низьку купівельну спроможність та необхідність оформлювати шенгенські (чи національні) візи в більшості туристичних напрямків, а ще й тому, що транспортне сполучення через кордони з Європейським Союзом багато в чому несе в собі відбиток СРСР. Наприклад, пасажирські залізничні перевезення через Західний кордон України протягом багатьох років деградують – не в останню чергу через відсутність можливості розповсюдження квитків на потяги сучасними методами. Отже, із загальнодоступного транспорту в напрямку Європи залишається лише автомобільний, тобто автобусні перевезення. Тут також не все ідеально – як через завантаженість чинних пунктів пропуску на Західному кордоні, так і завдяки бюрократичним процедурам оформлення транскордонних перевезень. Тим не менше, автобусні перевізники навчилися існувати в сучасних умовах – у результаті ціни на перевезення в бік Європи є цілком конкурентними й адекватними.
Проте, на наш погляд, подальше розширення клієнтської бази автобусних компаній, які здійснюють міжнародні пере-везення у західному напрямку, сьогодні можливе лише за умов відкриття ними коду для сторонніх дистриб'юторів. На початковому етапі це могли б бути ті ж таки онлайн-агенції на кшталт Tickets.UA, які могли б розповсюджувати контент автоперевізників подібно до авіалоукостерів. Головний плюс такої співпраці для автобусних компаній – це розширення пасажиропотоків, для агента – розширення клієнтської бази, для туристів – збільшення варіантів доїзду до обраного місця відпочинку та ліквідація «білих плям» у вигляді неможливості «в один клік» зарезервувати увесь комплекс послуг, включаючи транскордонний переїзд до необхідного аеропорту в сусідній країні.
Звичайно, для реалізації таких проектів хтось має виступити з об'єднавчою ініціативою. На думку редакції УТ цим «хтось» мають стати саме туристичні компанії – як онлайн-агенції, так і традиційні, оскільки саме вони володіють як сучасним дистрибутивним інструментарієм, здатним поширювати тревел-контент на найширшу аудиторію, так і технологіями презентаціями своїх можливостей для потенційних партнерів.

Автобусні чартери як міжнародний трансфер?
За умови підвищення популярності описаних у статті схем туристичних перевезень, туристичні компанії можуть виступити консолідаторами чартерних автобусних перевезень до необхідних аеропортів. Адже ринок традиційних чартерних автоперевезень суттєво скоротився, відтак немає сумнівів, що автоперевізники із задоволенням надаватимуть свій рухомий склад під рейси, які можна кваліфікувати як міжнародний трансфер. Оскільки українські автотранспортники експлуатують різні види автобусів (у тому числі різної пасажиромісткості), туристичні компанії як консолідатори таких перевезень матимуть значний ступінь свободи залежно від кількості проданих авіаквитків на той чи інший авіарейс. Можливі навіть варіанти комбінованого трансферу, коли частина крісел в автобусному чартері резервується під трансфер, наприклад, до аеропорту Жешув, а позосталі місця – для доставки туристів на гірськолижний курорт Закопане. Побудова такої логістики вимагає високого ступеня оперативності та сучасних методів дистриб'юції транспортного контенту. Що якраз є характерним для туристичних компаній, зокрема, онлайн-агенцій.

Олександр ПАВЛОВИЧ, генеральний директор ТОВ «І-Тревелс»:
Чітко розуміючи тенденції ринку автоперевезень і значне збільшення попиту на них серед українських споживачів, компанія «І-Тревелс» успішно співпрацює з лідируючими компаніями-перевізниками України та Європи. Можливості нашої системи дозволяють відстежувати потреби пасажира (необхідну кількість місць, пункти зупинок маршруту та ін.) та оперативно реагувати різноманітністю пропозицій. Наразі ми надаємо широкий вибір автобусних рейсів до таких європейських міст-локацій основних лоукостерів, як Катовіце, Прага та ін. Для комфорту наших паса¬жирів, ми постійно працюємо над розширенням географії пунктів відправлення з України, щоб окрім основних транспортних вузлів Києва та Львова, були охоплені й інші регіони. Наш ресурс також пропонує пасажиру широкий вибір внутрішньо європейських автобусних маршрутів для повноцінної бюджетної та комфортної поїздки.

Марія ЛЯХОВА, директор департаменту маркетинга компанії Tickets.UA:
Наша задача як туристичної онлайн-агенції – запропонувати пасажирові максимум рекомендацій до перельоту, тобто не тільки найкращі тарифи, але й комбінацію сполучення. Наприклад, авіапереліт Київ – Базель – Київ обійдеться від 250 євро та займе більше 6 годин, враховуючи стикування в Мюнхенському аеропорту. З іншого боку, турист може в аеропорту Мюнхена пересісти на потяг, у результаті вже за 4 години бути на місці.
Або ж використання лоукостерів. Ми чудово розуміємо, що багато європейців із задоволенням купують квитки на рейси цих авіакомпаній вартістю 60-100 євро та летять відпочивати без зайвих витрат. Тому ми ставимо перед собою задачу запропонувати й своїм українським клієнтам подібний сервіс – разом із комплексом послуг та рекомендацій, як самостійно спланувати подорож. Отже, ми намагаємось інтегрувати контент лоукост-перевізників у загальну схему видачі результатів. Звичайно, з авіаційними лоукостерами є певні нюанси – зокрема, вони неохоче йдуть на співпрацю зі сторонніми провайдерами туристичного й транспортного контенту. Поки що в нас представлений контент easy Jet, Transavia, нещодавно з'явилася у тестовому підключенні airarabia. Сподіваємось, що протягом місяця-двох підключимо й Ryanair.
З іншого боку, ми активно працюємо з автобусними компаніями, в нас вже інтегровано контент багатьох міжнародних автоперевізників, і ми активно працюємо у напрямку інтеграції європейських автоперевізників до нашої системи. У такий спосіб за допомогою порталу Tickets.UA мандрівники вже зараз можуть спланувати комбіновану, тобто автобусно-лоукостерну подорож. А в перспективі, за умови надання Україні безвізового режиму з Євросоюзом, ми сподіваємось, що популярність таких перевезень збільшиться у багато разів.
 

назад >>>