Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Виявляється, що для мера української столиці, багаторазового чемпіона світу з боксу віталія кличка туризм є близьким та зрозумілим поняттям - адже у юності пан віталій працював екскурсоводом... Враховуючи ці обставини, а також важливе значення києва для розвитку туристичної галузі, «український туризм» вирішив дізнатися думку київського міського голови щодо стану та перспектив розвитку туристичної галузі як у столиці, так і в цілому в державі.

- Будь-ласка, окресліть основні засади політики, що її здійснюють та здійснюватимуть Київська мерія та КМДА щодо туристичної галузі в Києві. Які її аспекти Ви вважаєте найважливішими? Що має бути та буде реалізовано вже найближчим часом?
- Всесвітньої ради подорожей та туризму (WTTC), складає близько 10% глобального ВВП. Туризм, який називають соціальним феноменом кількох останніх століть, - це ціла сфера життя, що охоплює мільйони людей, різні галузі економіки, екологію та виробництво, сприяє пожвавленню міжнародних обмінів та людських контактів.
Саме тому державою оголошено туризм одним з пріоритетних напрямків розвитку економіки. Київська міська державна адміністрація реалізує на території міста державну політику у сфері туризму.
Стратегічна мета розвитку туризму в Києві полягає у створенні конкурентоспроможного на внутрішньому та світовому ринках туристичного продукту, здатного максимально задовольнити потреби населення, у розширенні внутрішнього туризму та постійному зростанні обсягів в'їзного туризму, забезпеченні на цій основі комплексного розвитку рекреаційних територій з урахуванням соціально-економічних інтересів населення, збереженні та відновленні природного середовища та історико-культурної спадщини, завдань щодо наповнення державного і місцевих бюджетів.
Київська влада визнає важливість даного сектору в економіці міста, про що свідчить розробка Стратегії розвитку м. Києва до 2025 року, в якій туризм відіграє одну з головних ролей.
Отже, туризм в м. Києві є важливою економічною гілкою, що може принести значний прибуток в економіку держави. Розвиток цієї пріоритетної галузі виведе нашу країну та м. Київ на новий рівень розвитку, що у свою чергу збільшить прибутковість у таких суміжних секторах економіки, як транспорт, торгівля, будівництво, зв'язок і позитивно вплине на структурну економіку країни.
Київ має значний потенціал для розвитку туризму - зручне географічне положення, безвізовий режим для багатьох держав світу, привабливий для розвитку туризму ландшафт (Дніпро, парки, набережні) та велику кількість культурно-історичних пам'яток світового значення (Києво-Печерська Лавра, Софія Київська, які є об'єктами ЮНЕСКО). Щороку м. Київ відвідує щонайменше 1,5 млн. іноземних гостей та понад 900 тис. внутрішніх туристів.
Так, у місті працює понад 200 закладів розміщення потужністю майже 14 тис. номерів, більше 2500 туристичних підприємств, розроблено понад 300 тематичних екскурсій на яких працює понад 650 гідів-перекладачів. Загалом, від діяльності туристичних підприємств і готелів бюджет міста щорічно отримує понад 450 млн. грн., у тому числі і туристичний збір понад 10 млн. Тому Київська міська влада спільно з київською туристичною громадськістю гостинно запрошує гостей відвідати наше яскраве місто, де вони отримають різноманітні, якісні та безпечні послуги.
Одним з основних шляхів реалізації цієї державної, а відповідно, й міської політики, є розвиток пріоритетних видів туризму - в'їзного та внутрішнього. Головними аспектами розвитку цих видів туризму слід визначити збільшення туристичних потоків до України та зокрема до її столиці, а також тривалості перебування туристів. Для реалізації таких цілей київська влада повинна реалізувати комплекс заходів, спрямованих на популяризацію і промоцію туристичного потенціалу міста в Україні та за її межами, поліпшення туристичної інфраструктури, забезпечення нормативно-правової бази та безпеки туристів.

- Що з перерахованого має бути та буде реалізовано вже найближчим часом?
- Слід зазначити що на сьогодні вже реалізується Міська цільова програма розвитку туризму у м. Києві, заходами якої передбачено:
• участь у міжнародних виставкових заходах;
• проведення прес-турів для іноземних ЗМІ та туристичних операторів та організація промо-турів за кордоном для презентації туристичного потенціалу міста Києва;
• проведення різноманітних фестивалів і ярмарків у Києві;
• реалізація туристичної навігації містом (встановлення вказівників туристичних об'єктів та інформаційних стендів різними мовами);
• облаштування зупинок та місць паркування екскурсійного автотранспорту;
• розвиток та просування київського туристичного порталу в мережі Інтернет;
• створення мобільного додатку «Kyiv Mobile Guide» та багато інших заходів;
• створення міських комунальних туристично-інформаційних центрів в аеропортах «Бориспіль», «Жуляни» та на центральному залізничному вокзалі;
• створення картки гостя «Kyiv Tourist Card».
Хотів би зазначити, що, незважаючи на кризу, місто Київ протягом 2014-2015 років презентувало свій туристичний потенціал на міжнародних туристичних виставках, організовувалися прес-тури для закордонних та вітчизняних ЗМІ, проводилися різні промоційні кампанії, наприклад, «Мандруй до Києва за півціни» (18 квітня - 01 липня 2014 року); безкоштовні екскурсії до Дня туризму (27-28 вересня 2014 року); сезон знижок від готелів міста (27.09.2014-31.10.2014); новорічна промо-кампанія «Дива починаються в Києві» (01.12.2014-31.12.2015). Вперше 2014 року запущено офіційний туристичний портал міста www.kyivcity.travel та платформу онлайн-бронювання готелів, екскурсій і турів та багато іншого.
Наразі Київ потребує широкої промоції своїх туристичних можливостей за кордоном, а саме: покращення іміджу столиці, як безпечної дестинації з невисокими цінами на відпочинок, проживання та харчування. Київ - це європейський рівень сервісу, визначні пам'ятки ЮНЕСКО, одна з найсмачніших кухонь світу за найменшими у Європі цінами на сьогоднішній день (за результатами рейтингу www.priceoftravel.com).
Для формування позитивного іміджу столиці України за кордоном, у 2015 році планується проведення 10 прес-турів для іноземних журналістів, в тому числі з Німеччини, США, Ізраїлю, Польщі, Словаччини.
Наше місто також потребує проведення якісних заходів та фестивалей, тобто розвитку подієвого туризму. Останнім часом в столиці спостерігається фестивальний бум. Кожні вихідні в місті відбуваються різноманітні заходи та фестивалі: мистецькі, музичні, культурні, гастрономічні та інші. Наразі ми проводимо роботу з організаторами найбільших заходів, що відбуваються в столиці. За результатами цієї роботи планується розробити загальний календар подій на 2016 рік, який буде розміщено на офіційному туристичному порталі столиці та який також розповсюджуватиметься на міжнародних туристичних виставках в Україні та за кордоном, а також серед посольств України в інших державах. Найбільші та найцікавіші фестивалі буде включено у туристичні пакети туроператорів, що надасть можливість туристу заздалегідь планувати свою подорож до Києва та включити відповідні заходи до своєї програми відпочинку.

- В Україні сьогодні немає жодного регулюючого органу в галузі туризму. З іншого боку, галузь потребує координації та допомоги у взаємодії з органами державної влади, налагодження державно-приватного партнерства у галузі та відповідної презентації туристичних можливостей України за її межами. В нинішній ситуації було б цілком зрозумілим та природним, якщо б Київська мерія та КМДА на чолі з Вами взяла б на себе таку роль - у співпраці з аналогічними органами відомих як в Україні, так і за її межами туристичних центрів...
- Так, дійсно, на сьогодні в Україні практично відсутнє державне регулювання туристичної сфери що обумовлено ліквідацією центрального органу в галузі туризму і передачею його повноважень і функцій різним центральним органам державної влади. Крім того, досі не розроблено і не затверджено Державну програму розвитку туризму в Україні і на розвиток галузі взагалі не передбачено фінансування на державному рівні. Все це дуже негативно впливає на розвиток сфери і не дає можливості реалізувати великий туристичний потенціал України.
На сьогодні на рівні Верховної Ради України при комітеті з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму створено Експертну раду з питань туризму та курортів, до складу якої на рівні з державними органами увійшли громадські організації і приватні структури. Цією Експертною радою вже розробляється новий Закон України «Про туризм», в якому будуть враховані сучасні тенденції розвитку туристичної сфери із залученням світового досвіду та реалії нашої держави. Цей проект нового Закону передбачає зміни у питанні ліцензування, налагодженні державно-приватного партнерства, спрямуванні коштів отриманих від туристичного збору на розвиток туристичної сфери, реального фінансового забезпечення для туроператорів в залежності від їх обсягів та низку інших питань.
Крім того, зараз опрацьовується питання створення туристичного трикутника Київ - Одеса - Львів, що дасть значний поштовх по активізації розвитку внутрішнього туризму. І першим кроком по налагодженню співпраці між цими містами є підписання відповідного Меморандуму, проект якого вже розроблений.

- Ви є знаною та авторитетною у світі особою, зіркою світової величини. Чи розглядаєте Ви свій «зірковий» статус як додаткову можливість для промоції туристичних можливостей України в цілому та Києва зокрема на світовій арені? Якщо так, просимо поділитися Вашими планами в цьому розрізі.
- Я вважаю туризм важливою складовою розвитку нашого міста, тому активно підтримую заходи, мета яких полягає в промоції туристичного потенціалу столиці в Україні та за кордоном. Так, у рамках прес-туру, який відбувся 14 травня поточного року, я зустрічався з представниками ЗМІ, туристичними операторами та туристичними агенціями Туреччини. Ми обговорили можливі шляхи промоції нашої столиці в Туреччині, а також презентували туристичний та інвестиційний потенціал столиці. Крім того, в юності я працював гідом-екскурсоводом, тому в рамках наступного прес-туру я проведу екскурсію по місту для наших гостей із закордону. До того ж я готовий презентувати Київ в інших країнах, зокрема в Китаї, Німеччині, Ізраїлі, Франції, США, Канаді та інших державах.

- У світі діє значна кількість туристичних ярмарків, на яких наявність українського стенду є украй важли¬вою з точки зору промоції вітчизняного туристичного продукту. Просимо розповісти, в яких із цих виставок планує взяти участь Київ та у якому вигляді й статусі. Чи плануєте Ви особисто взяти участь у якійсь із таких виставок?
- З метою популяризації туристичного потенціалу м. Києва, залучення якомога більше туристів до столиці України, Київ щорічно бере участь у найбільших туристичних виставках та ярмарках. У 2012-2015 роках Київ було представлено в рамках всеукраїнського стенду на наступних міжнародних виставках:
• ITB Berlin (м. Берлін, ФРН): 2012 - 2015 роки;
• WTM (м. Лондон, Великобританія): 2012 - 2013 роки;
Крім того, Київ щорічно бере участь у міжнародних ярмарках UITT та UITM (Міжнародний туристичний салон - Україна), які проходять у столиці. Нещодавно ми також презентували столицю на Міжнародному форумі автобусного туризму RDA Workshop 2015, який відбувся 21-23 липня поточного року в місті Кельн (Німеччина), в рамках загального стенду Асоціації туризму у Східній Європі та Центральній Азії. За результатами виставки досягнуто домовленості щодо організації прес-турів для німецьких журналістів у грудні поточного року та квітні наступного. Планується включити до складу делегацій представників провідних ЗМІ, а також німецьких туристичних операторів.
Наразі ведеться робота щодо представлення Києва на британському туристичному салоні WTM 2015, який буде проходити в м. Лондон з 02 по 05 листопада поточного року. Ведуться переговори з організаторами виставки та розробляються макети дизайну стенду м. Києва.
Наступного року ми також плануємо участь Києва у таких міжнародних виставках як: EIBTM (м. Барселона, Іспанія), IMEX (м. Франкфурт, Німеччина), BIT (м. Мілан, Італія) та The new York Times Travel Show (м. Нью-Йорк, США). Що ж до моєї особистої участі, я розглядаю можливість очолити делегацію (команду) Києва на деяких виставках.

назад >>>