Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Авіаційна галузь в Україні перебуває у далеко не найкращому стані: авіаподорожі не є для громадян життєвою потребою, тому за часів кризи від них відмовляються якнайчастіше. Та не секрет, що авіаційне сполучення є одним з найзручніших та найбезпечніших у світі, в тому числі й у державах з перехідною економікою. Відтак зрозумілим є бажання українських авіаторів створити умови, за яких повітряні подорожі як Україною, так і за її межі, стануть доступними значно більшій кількості наших співгромадян, ніж є сьогодні. Адже, крім зручності та швидкості, авіасполучення в деяких випадках безпосередньо впливає на показники економіки: бізнесу, в тому числі й туристичному, необхідні швидкі та якісні комунікації між регіонами. Автомобільний та залізничний транспорт далеко не завжди здатний задовольнити ці потреби, отже, налагодження доступного та якісного авіаційного сполучення - як радіального, так і хордового - як у межах України, так і за її кордони - є наразі одним з пріоритетів галузі.
Однак ціни на авіаперевезення формуються з урахуванням величезної кількості факторів, часто взаємозалежних один від одного, проте не оптимізованих. Що, у свою чергу, призводить до дублювання платежів, надання не завжди необхідних послуг (або без урахування пропозицій альтернативних постачальників), а врешті-решт збільшує собівартість послуг для авіакомпанії, а відтак і вартість квитків для пасажира. Тож цілком зрозумілим є бажання усіх причетних до авіаційної галузі зблизити свої позиції, обмінятися своїми напрацюваннями та розробити спільні рішення з оптимізації витрат на авіаційні перевезення.
16-17 вересня у Києві відбувся Міжнародний форум «Аероконгрес - 2015», який якраз і виконав роль того самого дискус-майданчика для обміну інформацією та вироблення спільних рішень. Організований Асоціацією «Аеропорти України» та МАП «Київ» («Жуляни»), форум об'єднав близько 130 професіоналів у галузі авіаційних перевезень, наземної інфраструктури, виробників техніки для авіаційної галузі, а також туристичних компаній та ЗМІ. На відкритті форуму були присутні заступник міністра інфраструктури України Володимир Омелян, начальник департаменту транспорту КМДА Олександр Козловський, генеральний директор компанії «Мастер-Авіа» Олексій Яковець, директор ТОВ «Міжнародний аеропорт «Одеса» Віталій Портянко та багато інших шанованих у галузі особистостей.
Вже на процедурі відкриття та прес-конференції для ЗМІ прозвучало досить багато нових та досить оригінальних пропозицій. Так, пан Омелян заявив, що в його відомстві викорінено корупцію, й відтепер суб'єктам господарювання у транспортній галузі немає потреби ходити в міністерство та про щось домовлятися - вони можуть спокійно працювати в правовому полі. А директор департаменту транспорту КМДА Олександр Козловський, порадившись тут-таки, на форумі, з паном Омеляном, виступив із пропозицією поширити режим «відкритого неба» на столичний аеропорт «Жуляни», у чому його гаряче підтримав ген. директор керуючої компанії «Жуляни» Олександр Яковець. Щоправда, на пропозицію викласти ідею про «відкрите небо» над «Жулянами» детальніше, зокрема, на сторінках УТ, пан Козловський не відмовився, але попросив певного часу на розроблення самої концепції та узгодження її з МІУ. Отже, редакція УТ із задоволенням надасть можливість очільникові столичного транспортного департаменту висловити та обґрунтувати свої ідеї на наших сторінках, як тільки він до цього буде готовий.
Щоправда, пан Омелян у своєму виступі висловив упевненість, що генеральну угоду з ЄС про «відкрите небо» буде підписано до кінця цього року - мовляв, при зустрічі міністра Андрія Пивоварського із представниками Єврокомісії останні висловили підтримку в цій справі та обіцяли максимальне сприяння у тому, щоб завершити, нарешті, це питання. Що ж. будемо сподіватися, що слова урядовця справдяться, до кінця року ми таки отримаємо «відкрите небо» з Європою. Тож необхідність у сепаратних діях на кшталт одностороннього «відкриття неба» над Львовом, Одесою чи тими ж таки Жулянами відпаде. Хоча редакція УТ додержується щодо цього питання значно песимістичнішої думки - на сторінках цього ж номера розміщено відповідний матеріал, проте лише майбутнє покаже, хто був правий щодо «відкритого неба».

назад >>>