Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Вумовах глобалізації та всеосяжного охоплення бізнес-структур загальнодоступними інформаційними технологіями (у першу чергу, доступом до інтернету, а також різноманітними мессенджерами, комунікаторами, ботами, призначеними для збору й аналізу інформації) грані між турагентською та туроператорською діяльністю розмиваються. Справді, сьогодні кожний туристичний агент, користуючись загальнодоступними ресурсами із резервації туристичного й транспортного контенту, може на замовлення свого клієнта скласти будь-який тур. Це фактично переводить таку компанію у розряд туристичних операторів.
Інша річ, що тур, створений за принципом «сам собі туроператор», навряд чи буде оптимальним за ключовими параметрами - як за загальною вартістю, так і за іншими показниками, наприклад, гнучкістю. Класичним прикладом є тури із залученням перельотів бюджетними авіакомпаніями: при необхідності зміни дати чи дестинації завдяки цьому звену «полетіти» може весь тур, тобто операторові доведеться конструювати його заново.
Подібні складнощі створених «вручну» турів дозволяє нівелювати спеціалізоване туроператорське програмне забезпечення. Його пропонують учасникам ринку як спеціалізовані ІТ-компанії, так і ГДС. Також деякі операторські компанії розробляють софт для своїх потреб власними силами. Однак зауважимо, що, на відміну від, скажімо, агентського софту, туроператорське програмне забезпечення у значній мірі є індивідуальним. Адже структура бізнес-процесів великого системного туроператора, що оперує чартерними авіа-перевезеннями на масових напрямках, оператора, що обслуговує МІСЕ-сегмент або невеликої компанії, яка складає тури під замовлення для індивідуальних туристів, а коли таких замовленнь немає - просто продає чужі тури, є суттєво різними. Придбання уніфікованого софта стане просто невигідним для будь-якого туроператора - адже системним компаніям, діяльність яких здійснюється на багатьох напрямках та у великих обсягах, доведеться замовляти додаткові модулі, які дадуть змогу вирішувати специфічні задачі, для невеликих же туроператорові більшість функцій такого ПЗ залишатимуться незатребуваними. Отже, при виробництві туроператорського софту зазвичай використовується модульна структура - базовий модуль призначений для вирішення елементарних задач, а додаткові - для спеціалізованих.
Саме з цієї причини для переважної більшості туристичних компаній, які практикують туроператорську діяльність, вигідно користуватися програмним забезпеченням саме від професійних виробників. Адже, незважаючи на необхідність інвестицій у софт, ці інвестиції досить легко оптимізувати: на початку своєї діяльності туроператор купує базовий модуль. А в подальшому - обирає ті з додатків, які найкраще відповідають роду його діяльності. Виробники програмного забезпечення охоче йдуть на таку співпрацю з туристични¬ми компаніями, виставляючи досить-таки м'які умови оплати свого продукту.
Отже, враховуючи процеси автоматизації рутинних процесів, генерацію форм звітності та обчислення даних для неї, оптимізацію рішень та можливість зберігання готових шаблонів із подальшою їх модернізацією, туро-ператорський софт від провідних вітчизняних виробників є для туристичного сектору справжнім генератором додаткових доходів, а відтак і прибутків.

Анатолій ДЕМАШ, ІТ-директор компанії «ТІТБІТ»:
За останні роки відбулося декілька «міні-революцій» в туроператорсько-му бізнесі.
Широке запровадження комп'ютерів у доінтернет-епоху призвело до, можна так сказати, «backoffice революції» - революції в автоматизації внутрішніх бізнес-процесів, коли відбувся перехід від ручного формування турів «по каталогах» постачальників окремих послуг - до можливості формування власних «збірних» цінових каталогів.
Наступну «міні-революцію» в технологіях туристичного бізнесу викликав розвиток мережі інтернет та поява процесів онлайн-взаємодії (бронювання, документообіг) між агентами та операторами. Це була «online революція» - революція взаємодії між кінцевим продавцем та оптовиком.
Наразі потоки інформації від постачальників, що кардинально змінюють вартість та можливості турів, на¬стільки зросли (це спецпропозиції, зупинки продажів, постійні коригування квот), що туристичний оператор просто фізично не встигає перераховувати свої цінові пропозиції для продажу! Наступає епоха «alive революції» - революції всього ланцюжка «постачальник-оптовик-продавець».
Саме тому наша компанія зараз впроваджує у своїх тур-операторів абсолютно нову технологію організації продажів - жодних прайсів тепер оператор не формує, на заміну їм створюються окремі «контейнери» для послуг різних типів від різних постачальників, вихідний продукт компонується з окремих складових безпосередньо в момент продажу! Завдяки цій новій технології трудо-витрати діяльності туроператора знижуються в рази, тури найрізноманітніших категорій (від простих послуг транспортування чи розміщення в готелях - до складних пакетів, розрахованих на окремі категорії покупців) оператори з легкістю можуть створювати та продавати практично «на льоту».

назад >>>