Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Незважаючи на будь-яку політичну, економічну чи соціальну ситуацію, попит на пляжний відпочинок узимку ніколи не падає до нуля. Існує він в Україні й сьогодні, хоча й відчутно менший порівняно з довоєнними часами. Враховуючи те, що природні умови на території України не дають можливості організовувати пляжний відпочинок, такий його вид у принципі кваліфікується як сегмент виїзного туризму - з усіма наслідками, що витікають при перетині кордонів: необхідність здійснювати міжнародні авіаперельоти, організовувати авіачартери, здійснювати розрахунки у валюті і т.д. Проте цікаво, що ринок послуг зимового пляжного туризму проявив здатність оперативно реагувати на коливання попиту на цей вид відпочинку, а відтак й до певної межі збільшувати завантаження своїх потужностей.
Яскравим прикладом цієї здатності стала курортна індустрія Єгипту, проте й інші держави, на території яких можливий пляжний відпочинок зимової пори, також намагаються реагувати на ситуацію з попитом.
Ми ж, тобто редакція «Українського туризму», пропонуємо своїм читачам традиційний огляд середньомагістральних напрямків зимового пляжного туризму. Адже так історично склалося, що основою флоту вітчизняних авіакомпаній є саме середньомагістральні літаки класу Boeing 737 та Airbus A320. Саме такими повітряними суднами здійснюється переважна більшість туристичних авіаперевезень в Україні, тож і туризм до держав, доступних для безпосадкових перельотів такими літаками, є серед наших громадян най-популярнішим.

Об'єднані Арабські Емірати
Ця країна, розташована на південному узбережжі Перської затоки, вже давно є популярним напрямком для українських туристів. Візовий режим, що застосовується до громадян нашої держави, спонукає їх користуватися послугами туристичних операторів, тому в портфелі більшості з них є тури в Емірати (в основному в Дубай, який спеціалізується на торгівлі й туризмі, а також є одним з найбільших авіаційних хабів світу). Тим не менше, можливості для пляжного відпочинку мають й інші емірати ОАЕ, чий продукт відрізняється від дубайського як цінами, так й іншою специфікою. Наприклад, в еміраті Шарджа ціни на наземні послуги в середньому відчутно нижчі, ніж у сусідньому Дубаю, тому в останні роки серед українців стало популярним жити в готелях Шарджі, а на екскурсії чи шопінг приїжджати до Дубая. Така тенденція підсилюється наявністю прямого авіасполучення між Києвом та Шарджею, куди щодня літає бюджетний перевізник Air Arabia.
З іншого боку, столичний емірат Абу-Дабі пропонує туристам значну кількість можливостей саме для пляжного відпочинку (столичне місто Абу-Дабі розташоване на островах, тому практично кожний готель знаходиться на узбережжі та має обладнаний пляж), тут не діє заборона на вживання алкогольних напоїв та дозволено вживання заборонених ісламом продуктів (і те, і те - за певних умов), а також діє значна кількість культурних атракцій: так, найближчим часом на острові Саадіят буде відкрито філію паризького Лувра та нью-йоркського Музею Соломона Гуггенхайма. Проте розвитку українського туризму саме в Абу-Дабі заважає відсутність прямих авіарейсів із України та порівняно велика відстань від Дубая та Шарджі, куди приліта¬ють літаки з Києва та інших обласних центрів нашої держави. Утім, цілком прийнятні умови для перельотів в Абу-Дабі надають та ж таки Air Arabia (запустивши регулярне автобусне сполучення з аеропорту Шарджі), Royal Jordanian зі стиковкою в Аммані, а віднедавна й Etihad Airways через Мінськ - у співпраці з Belavia.

Єгипет
Традиційно найпопулярніший та найдоступніший варіант зимового відпочинку для громадян пострадянських держав цього року відчув усі «принади» політичних пертурбацій: загибель російського літака над Синайським півостровом, яка сталася 31 жовтня, заборона на польоти російських, а також британських та німецьких повітряних суден усерйоз вдарило по курортній інфраструктурі Єгипту, яка відповіла у єдино доступний спосіб, максимально знизивши ціни на свої послуги - подекуди нижче за собівартість. Зауважимо, однак, що паралельно зі зниженням цін Єгипет вдався до серйозних кроків із підвищення безпеки на своїй території. Одним з таких епізодів став допуск в аеропорти Щарм-ель-Шейху та Хургади інспекторів української Державіаслужби, які в результаті не знайшли підстав для заборони польотів українських літаків до Єгипту. А також безпрецендентне посилення норм авіабезпеки в аеропортах курортної зони, посилення боротьби з терористичними угрупованнями (наприклад, затоплення тунелів, які ведуть із сектора Газа на територію Єгипту, морською водою), підвищення ефективності охорони туристичних комплексів та курортних зон - усе це призвело до поступового відновлення туристичного потоку на єгипетські курорти Червоного моря. Наразі ведуться переговори із авіаційними адміністраціями Великої Британії та Німеччини про відновлення польотів літаків цих держав до Єгипту, які, з погляду на антитерористичні акції єгипетського уряду, мають всі підстави завершитись успішно. Тому ціни на відпочинок на єгипетських курортах поступово повертаються до свого звичного рівня, проте й сьогодні залишаючись найнижчими серед усіх доступних із України середньомагістральних напрямках.
Відпочинок на курортах Єгипту для громадян України цього сезону приваблює, крім низьких цін, ще й відсутністю росіян: керівництво путінської імперії не тільки заборонило своїм літакам здійснювати рейси в Єгипет, але й переслідує своїх підданих, що намагаються в'їхати в цю державу через треті країни. Отже, найближчим часом такого явища, як «Тагіл» та пов'язаних із ним наслідків у Єгипетській частині Червоного моря не буде.

Ізраїль
Шквал критики, яка обрушується на ізраїльських готельєрів з усіх боків, потроху справляє вплив на їхню свідомість: ціни на готельні послуги в державі поступово знижуються. Наприклад, в Ейлаті - єдиному ізраїльському курорті, розташованому на узбережжі Червоного моря, за останні кілька років середня вартість готельних номерів знизилася приблизно на 20%, хоча усе ще залишається найдорожчою в регіоні. Зауважимо також і розширення готельної бази Ейлату: якщо наприкінці 2012 року система booking.com видавала лише 56 доступних для бронювання об'єктів тимчасового розміщення, то сьогодні таких закладів нараховується вже 128. При цьому суттєво збільшилась пропозиція порівняно недорогого житла - у вигляді хостелів, мотелів, пансіонів та циммерів.
Орієнтовно у наступному році на півдні Ізраїлю буде введено в дію міжнародний аеропорт «Рамон», у зв'язку з чим наявний аеропорт Ейлата, який фактично ділить місто навпіл, буде закрито, а його землю буде передано місту. Через це готельєри та ріелтори очікують на будівельний бум та різке збільшення числа готелів в Ейлаті, а туристична громадськість - на суттєве зменшення цін на готельні послуги.
Крім власне Ейлату, придатним для зимового пляжного відпочинку в Ізраїлі є й місцевість навколо Мертвого моря. Сьогодні в місцевостях Ейн Бокек, Неве Зогар, Ейн Ґеді діє 43 готелі та інші об'єкти розміщення, ціни в яких є досить високими. Утім, ізраїльське узбережжя Мертвого моря є скоріше лікувально-рекреаційним, ніж релаксаційним, курортом, тому в якості пляжного напрямку може розглядатися досить умовно.
Переваги Ізраїлю перед іншими середньомагістральними пляжними напрямками полягають у наявності значної кількості історичних та культурних пам'яток, що уможливлює «розбавляти» відпочинок на морі екскурсійними програмами, відсутність візових вимог для громадян України, а також високим ступенем безпеки для туристів. Утім, є й певні недоліки відпочинку в цій державі: насамперед, це рівень цін (Ізраїль - досить-таки дорога держава з точки зору споживача), відсутність прямих авіарейсів із України до Ейлату. А також значна відстань від цього південно¬го курорту до культурних центрів держави. Так, відстань від Ейлата до Тель-Авіва складає близько 400 км, до Єрусалима - приблизно стільки ж, до Хайфи та Галілеї - близько 500. Відстань від Ейлату до курортів Мертвого моря складає трохи більше 200 км. Однак висока якість автодоріг в Ізраїлі та рівень комфорту як туристичних, так і рейсових автобусів частково нівелюють цей недолік.
Час від часу українські туристичні оператори намагаються підняти до Ейлату чартери. Досі ці спроби успішними не були, проте спроби не припиняються: цього року про наміри літати до Ейлату оголосив вітчизняний туроператор Join UP!, що планує відправити туди перший рейс 26 грудня. На той час черговий номер УТ вже вийде з друку, тому в цій статті ми не можемо передбачити, чи полетить цей рейс насправді, проте від щирого серця бажаємо колегам успіху в цій нелегкій справі. Тим більше, призом за успішність буде дотація туроператору в розмірі 60 євро (45 євро від Міністерства туризму Ізраїлю + 15 євро від Асоціації готелів Ейлата) на кожного пасажира, що прибуде на відпочинок саме до ізраїльського курорту на Червоному морі.
Ще один, альтернативний традиційному спосіб дістатися до Ейлату - скористатися послугами турецької бюджетної авіакомпанії Pegasus, яка літає зі стамбульського аеропорту ім. Сабіхи Гьокчен до Львова та Харкова. Нещодавно перевізник оголосив про початок польотів до ізраїльського аеропорту Увда, розташованого в 60 км на північ від Ейлата. До речі, сюди ж прилітатимуть й українські чартери.

Йорданія
Туристична інфраструктура цієї арабської держави багато в чому повторює ізраїльську: в Йорданії так само, як і в Ізраїлі, на узбережжі Червоного моря в Акабі й Тала Бей діють курортні готелі й рекреаційні комплекси, а на північно-східному березі Мертвого моря (в місцевості Совайма) побудовано курортні готелі. Ціни на послуги інфраструктури в середньому нижчі, ніж на аналогічні в Ізраїлі. При цьому варто зауважити, що курорт Совайма розташований біля узбережжя Північного басейну Мертвого моря, відтак мікроклімат, а також хімічний склад води відрізняються від ізраїльських курортів, які здебільшого знаходяться біля берега Південного басейну. Отже, при виборі відпочинку (особливо лікувально-оздоровчого) в регіоні Мертвого моря треба брати до уваги ще й цей фактор.
Долетіти до Акаби з аеропортів України можна рейсами Turkish Airlines через Стамбул, або ж Royal Jordanian через Амман.

Канарські острови
Цей архіпелаг, розташований у східній частині Атлантичного океану, називають «краєм вічної весни». Надзвичайно велика кількість готелів, пансіонів та інших об'єктів розміщення (3721 у системі booking.com) дає можливість підібрати туристам відпочинок на будь-який гаманець. Зауважимо також, що готельні послуги на Канарах цілком відповідають уявленням про стандартний європейський рівень якості обслуговування: як і будь-яка іспанська «четвірка», 4-зірковий готель на Канарах надає своїм гостям широкий спектр послуг традиційно високої якості. Іншими словами, середню іспанську «четвірку» не варто порівнювати з єгипетською - порівняння буде далеко не на корсить останньої.
Утім, Канарські острови можна назвати середньо-магістральним напрямком лише умовно: відстань між Києвом та островом Тенеріфе складає 4600 км, що близько до максимальної дальності польоту літаків Boeing 737-800 чи 900. Час від часу українська авіакомпанія МАУ запускає на Канари чартерний рейс до одного з аеропортів Тенеріфе, проте цього року така програма реалізована не була. Таким чином, розвиток туристичних потоків із України на Канари стримує тривалий та порівняно дорогий переліт. Хоча й тут є варіанти: з варшавського аеропорту «Модлін» на Канари тричі на тиждень здійснює перельоти ірландський лоукостер Ryanair. Отже, у комбінації з автобусним сполученням до Варшави з Києва, Львова, Одеси та інших міст України, українські туристи можуть отримати досить-таки бюджетний спосіб перельоту на Канарські острови.

назад >>>