Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Хто не мріяв зустріти Новий Рік у незвичайний спосіб, десь на далеких островах, чи на березі теплого моря в затишному готелі, або ж на борту білосніжного круїзного лайнера... Багато хто так і робить, проте сьогодні подібний відпочинок доступний далеко не кожному - адже те, що інфраструктурні об'єкти мають звичай суттєво піднімати ціни на період новорічних свят, знають усі. Тому візит до агенції (реальної чи віртуальної) за туром на новорічні свята може сильно розчарувати багатьох клієнтів туристичних компаній. Відвідини сайтів із самостійного резервування туристичного контенту або ж місцевих туроператорів навряд чи зможуть якось покращити ситуацію: адже ціни на послуги в новорічний період піднімають саме інфраструктурні об'єкти, та й транспортні компанії від них не відстають...
Так що ж робити туристичному агентові, коли до нього звертається «вірний» клієнт, у якого елементарно не вистачає грошей на новорічний тур? У такому випадку варто підключити психологію та спробувати запропонувати клієнтові... альтернативний Новий Рік! Який саме - мова якраз у цій статті.

Старий Новий Рік
Як правило, іноземцеві пояснити сенс цього свята дуже й дуже важко - для тих, хто ніколи не жив у Радянському Союзі чи пострадянських державах, таке поняття є оксюмороном. Тим не менше, для багатьох клієнтів українських туристичних компаній Новий Рік за юліанським календарем є цілком зрозумілим та прийнятним (у ХХІ столітті Старий Новий рік наступає у ніч з 13 на 14 січня - Ред.). Враховуючи, що на багатьох курортах «низький» сезон починається з 10 січня - після завершення православного Різдва, а разом із «низьким» сезоном різко знижуються ціни на готельні та інші наземні послуги, відсвяткувати традиційний
Новий Рік удома, а Старий - десь у Єгипті, Ізраїлі, Йорданії чи Еміратах, а також на Шрі-Ланці чи Ґоа вийде значно дешевше, ніж переплачувати за тур саме в новорічні дати. Завдання турагента - переконати у цьому своїх клієнтів та, відповідно, підібрати для них тур, що влаштував би усіх. Також значним «плюсом» для підвищення лояльності клієнтів стане для українського агента приємний сюрприз для клієнтів у місці перебування (наприклад, новорічна атрибутика, спеціальні компліменти при заїзді, привітання від інкамингового оператора і т.п.). Для цього, зрозуміло, доведеться пояснити приймаючій стороні, що таке «Старий Новий Рік» та чому новорічна атрибутика має зберігатися через два тижні після настання справжнього Нового Року. Проте лояльність клієнтів та майбутні прибутки від них того варті.

Китайський Новий Рік
Для тих із українських туристів, хто не хоче святкувати Новий Рік за юліанським календарем (чи так званим «старим стилем»), туристичні агенти можуть запропонувати іншу альтернативу, а саме - відзначення Нового Року за східним, чи китайським календарем. Цьогоріч китайський Новий Рік наступає у ніч із 7 на 8 лютого, святкування ж його на Далекому Сході та в Південно-Східній Азії триватиме протягом цілого місяця. Зрозуміло, що у найбільш автентичний спосіб відзначити цю дату можна в Китаї (Кореї, Японії, Таїланді, Малайзії, Сингапурі - тобто там, де здавна живуть китайці), а також у В'єтнамі, Камбоджі, Лаосі та подібних державах. Однак шлях туди далекий, дорогий, та й тамтешні готелі також люблять піднімати ціни на свій Новий Рік. Тим більше, готельєри Шрі-Ланки, індійського штату Ґоа, а також ОАЕ чудово знають, що це за свято, але ціни значною мірою не піднімають. Отже, для українського агента пропозиція святкування Нового Року за китайським календарем - це чудова можливість задовольнити потреби своїх клієнтів, отримати прибуток від продажу туру, та ще й збільшити їхню лояльність.

Коловрат, або Весняне рівнодення
Існує ще один варіант Нового Року - так званий Коловрат. Це астрономічне явище ще називають Весняним рівноденням - через те, що того дня тривалість дня та ночі співпадають, надалі ж тривалість дня превалює над тривалістю ночі та щодня збільшується.
Зазвичай дата Весняного Рівнодення приходиться на 21-22 березня. Цікаво, що у старовину деякі народи (слов'яни, германці, балти) саме із цієї дати починали відлік Нового Року. Таким чином, деякі з туристів цілком можуть пристати на пропозицію туристичного агента відзначити Коловрат (назва походить від палаючого колеса, яке запускали з гори у воду - Ред.), тобто Новий Рік у старослов'янському чи балтському стилі.
Звичайно, це свято можна відзначити будь-де - у тому ж таки Єгипті, наприклад, проте яскраві фольклорні заходи у цей період зазвичай відбуваються там, де ці звичаї ще не забули. А саме - у Литві, Латвії та Польщі, в основному на територіях етнографічних заповідників та музеїв народної архітектури та побуту (сканзенів). Отже, Коловрат є екзотичною та несподіваною можливістю для багатьох українських туристів відсвяткувати Новий Рік, отримавши незабутні враження на тривалий час. А для туристичного агента - знову ж таки, отримати прибуток від продажу туру та підвищити лояльність своєї клієнтури.
 

назад >>>