Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Антон ТАРАНЕНКО, начальник Управління туризму КМДА
Керівництво української столиці на чолі з мером Киева Віталієм Кличко розглядає туристичну галузь як одну з пріоритетних у розвитку як міста, так і столичної агломерації. Адже саме в'їзний туризм, попри суто економічні позитиви на кшталт збільшення робочих місць та добробуту зайнятих у галузі, відіграє величезну соціальну роль з інформування іноземних громадян про події, що відбуваються в Україні, пояснює євроінтеграційні прагнення нашого народу та нівелює ефект від ворожої пропаганди. Отже, стратегічною метою київської мерії є перетворення Києва у своєрідну візитівку для всієї держави, столичне місто, яким можна пишатися та до якого не соромно запрошувати гостей. Із цією метою було здійснено низку організаційно-нормотворчих заходів, зокрема, ухвалено Міську цільову програму розвитку туризму.

«Дорожня карта» київського інкамингу
Міську цільову програму розвитку туризму в місті Києві на 20і6 - 20і8 роки затверджено рішенням сесії Київради від 11.02.2016р. Програма складається з 8 розділів і 34 пунктів. На виконання програми передбачено фінансування у розмірі 151728,18 тис. грн., з яких 49 728,18 тис. грн. - кошти міського бюджету.

Головні напрямки діяльності програми:
• вдосконалення нормативно-правової бази, модернізація системи збору, обробки статистичної інформації про туристичну галузь;
• реалізація іміджевої політики в туристичній сфері;
• розвиток та вдосконалення туристичної інфраструктури;
• організація заходів з просування туристичного потенціалу міста Києва в Україні та за кордоном;
• розвиток подієвого туризму (проведення фестивалів, ярмарків тощо).

Основні заходи на І півріччя 2016 року:
• розробка, виготовлення та придбання промоційної рекламно-інформаційної поліграфічної та сувенірної продукції про туристичні можливості м. Києва;
• виготовлення та встановлення в центральній частині міста 3D - конструкцій логотипу міста Києва «Київ - місто, де все починається»;
• модернізація київського туристичного порталу;
• створення та підтримка роботи мобільного додатку «KyivMobileGuide»;
• виготовлення промо-роликів про м. Київ, в тому числі циклу інформаційних сюжетів та документальних фільмів;
• облаштування та обслуговування місць паркування, стоянок і зупинок туристично-екскурсійного транспорту відповідними дорожніми знаками та розміткою;
• участь в міжнародних виставкових заходах за кордоном з проведенням промокампаній, у тому числі: міжнародних та національних туристичних виставках, салонах та ярмарках (UITT - м. Київ, Україна, ITB - м. Берлін, ФНР, IMEX - м. Франкфурт. ФНР, COTTM - м. Пекін, Китай);
• організація рекламно-інформаційних турів для представників туристичної галузі та ЗМІ до міста Києва;
• організація та проведення семінарів, нарад та науково-практичних конференцій з питань розвитку туризму в м. Києві із залученням вітчизняних та іноземних фахівців.

Крім того, вживатимуться заходи щодо «реанімації» КП «Київський міській туристично-інформаційний центр», який в останні роки не працював. Так, заплановано його залучення до виконання заходів програми щодо виставкової діяльності, просування туристичного потенціалу м. Києва у мережі Інтернет та ін. Так, комунальне підприємство планує відкрити мережу муніципальних туристичних інформаційних центрів - у столичних аеропортах «Бориспіль» та «Жуляни», на території залізничного вокзалу «Київ-Пасажирський» та в центральній частині міста. Також планується запустити гарячу лінію для туристів та мобільну юридичну допомогу.
За результатами виконання програми передбачається збільшення потоків іноземних туристів до м. Києва до 910 тис. осіб та внутрішніх туристів до 1580,10 тис. осіб., зростання середнього терміну перебування туристів у Києві до 4 діб, а столиця може отримувати дохід від них у розмірі 12,5 млрд. грн. або 651,5 млн. євро у 2018 році. При цьому до бюджетів всіх рівнів може надійти понад 600 млн. грн., в т.ч. 14,8 млн. грн. від справляння туристичного збору.

Статистичні показники київського туризму
Як демонструють наведені у статті дані, протягом останніх років туристичні потоки до столиці мали тенденцію до зниження, й цю тенденцію вдалося подолати лише на зламі 2015-16 рр. Основними чинниками спаду туристичних потоків до м. Києва у 2013 - 2014 роках є суспільно-політична ситуація в Україні. Внаслідок чого знизились й інші показники, такі як завантаженість номерного фонду, надходження від туристичного збору і середня тривалість перебування. Крім того, практична відсутність фінансування розвитку туристичної сфери міста у 2013 - 2014 роках, незначна кількість промоційних заходів, недостатній рівень розвитку туристичної інфраструктури, відсутність центрального органу виконавчої влади в галузі туризму, державної програми розвитку туризму також негативно вплинули на розвиток туристичної сфери міста Києва. Варто зауважити, що протягом 2015 року Київ став абсолютним лідером за сумою надходжень від туристичнного збору та кількості іноземних громадян, що відвідали Україну.
2016 року для Управління туризму КМДА залишається пріоритетним напрямок популяризації Києва як Save, Nice and Affordable destination. Так само просуватиметься розвиток внутрішнього туризму за рахунок популяризації подієвого та фестивального івент-напрямків.
Разом з тим, у 2015 році спостерігається збільшення кількості туристів в середньому на 15-17%, що відповідно позитивно відобразилось і на інших показниках.
 

назад >>>