Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

На будь-якому ринку статистика відіграє стратегічно важливу роль, оскільки дозволяє підприємцям планувати свої прибутки, а відтак - розвиток бізнесу, місцевій владі - планувати податкові відрахування та, відповідно, верстати на цій основі бюджети, і т.д. На жаль, в Україні в певних галузях. У тому числі в туристичній, статистики як такої просто не існує. Тому розвиток ринку туристичних послуг, особливо в галузі інкамингового та внутрішнього туризму, розвивається стихійно, без прив'язки до прогнозованих тур потоків, а тому й далеким від ідеалу способом.
Враховуючи усе це, на початку 2015 року департамент «Агентство з питань інвестицій та розвитку» Одеської обласної державної адміністрації та національний телекомунікаційний оператор «Київстар» почали здійснювати спільний проект моніторингу статистичних даних, що дозволяють виявляти важливу для розвитку регіону інформацію. Зокрема, за допомогою цього моніторингу можна побачити кількість іноземних туристів, які приїжджають на Одещину, виявити найгарячіший сезон для цієї категорії відвідувачів, а також регіони, які викликають найбільший інтерес іноземців. .
За результатами моніторингу протягом 2015 року, у період від початку січня до кінця грудня в мережі «Київстар» в Одеській області було зареєстровано понад 25 тис. абонентів закордонних мереж із 70 держав світу.
Що ж до сезонності, то найбільше іноземців приїздить в Одеську область зазвичай о теплій порі року. Так, минулого року 56% закордонних туристів відвідали Одещину у період з травня по жовтень.
Лідером за кількістю відвідувань є, звичайно, обласний центр. Відтак Одесу відвідали майже 48% іноземних гостей. Друге місце (15%) посіли Овідіопольський та Білгород-Дністровський райони, де розташовані відомі курорти Кароліно-Бугаз і Затока. Якщо говорити про південь та північ регіону, то тут частка туристичних відвідувань незначна - кожен із цих напрямів відвідали лише з% туристів. Немає жодного сумніву, що така інформація є украй важливою для підприємств та установ, які зацікавлені в туристичному розвитку регіону. Бо саме такий чіткий моніторинг іноземних відвідувань надає можливість потенційним інвесторам побачити привабливість регіону для вкладання коштів у розвиток туристичної інфраструктури.
«Розуміючи, наскільки інформація, яку може надати компанія «Київстар», господарства та туризму в Одеському регіоні, ми активно співпрацюємо з обласною державною адміністрацією, та робитимемо це надалі. У нас працюють найкращі фахівці, які розробляють можливі варіанти використання Big Data, котрий зараз є доволі успішним трендом за кордоном», - підкреслює Володимир Остащук, директор Департаменту по роботі з державними підприємствами оператора стільникового зв'язку «Київстар».
Утім, зрозуміло, що це лише експеримент, дані якого є ілюстративними. Але не репрезентативними. Адже в Україні, разом з «Київстаром», діють ще 2 GSM-оператори - UMC, який тепер надає послуги під брендом Vodafone, та Lifecell. Крім цих операторів, свої мережі розгорнули принаймні 2 компанії, які здійснюють передачу даних у стандарті CDMA: Intertelecom та «Тримоб». Зрозуміло, що мобільні термінали іноземців, які в'їжджають в Україну, реєструються не тільки в мережі «Київстара», але й у перерахованих мережах. Отже, репрезентативну картину по в'їзному туризму можна буде отримати, якщо долучити до співпраці усіх працюючих операторів стільникового зв'язку. До речі, у такий спосіб можна значно точніше, ніж по воді та хлібу, підраховувати й число внутрішніх туристів - ми в ОДА розглядаємо таку можливість як другий етап мобільно-статистичного експерименту.

назад >>>