Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Протягом усього періоду незалежності України в суспільстві не стихають суперечки на тему необхідності розвитку в'їзного туризму. При чому такі дискусії ведуться на кількох рівнях: від аматорського до професійного. Утім, аматорські висловлювання із цього приводу можуть хіба що відображати інтерес суспільства щодо цієї проблеми, жодним чином не пропонуючи ефективних шляхів до її вирішення, а на громадському й професійному рівнях ситуація є трохи іншою. Зазвичай громадські організації та професійні компанії мають певний досвід співробітництва із закордонними партнерами, на підставі чого роблять певні узагальнення та вживають певних заходів.
Зауважимо, однак, що ці заходи далеко не завжди виявляються ефективними. На те є багато причин, та одна з найголовніших - узагальнення процесу промоції, без урахування характерних особливостей тієї аудиторії, на яку вона спрямована. Якщо йдеться саме про туристичну промоцію, то сьогодні недостатньо лише закликати іноземних громадян приїжджати в ту чи іншу країну - наприклад, в Україну. Адже серед туристичних дестинацій спостерігається значна конкуренція, й туристам є з чого обирати. Тому для успішного збільшення інкамингових туристичних потоків необхідна системна й клопітка діяльність, до того ж у різних напрямках. Так, не помилимось, якщо скажемо, що промоційні дії з боку України на ринках Китаю, Великої Британії та, скажімо, Марокко не можуть бути схожими, бо мають враховувати місцеву специфіку.
Зрозуміло, такі адресні промоційні кампанії вимагають певного рівня витрат коштів та докладання зусиль - хоча б із проведення таргетових досліджень та виявлення донорського потенціалу досліджуваного сегменту ринку. Утім, у таких дослідженнях неабияку допомогу можуть надати люди, що тривалий час чи постійно мешкають у країні. Це можуть бути українські дипломати, представники бізнесових структур, української діаспори, та й просто небайдужі до України громадяни. Цінність інформації, якою вони можуть поділитися, є надзвичайно високою...
Утім, замість теоретичних розмірковувань наведемо конкретний приклад. Автор цих рядків під час відряд¬ження до Голландії зустрівся з Надзвичайним і повноважним послом України в цій державі, а також із двома вельми прихильними до України публічними особами. Усі вони погодилися дати читачам УТ кілька порад, як успішно промотувати Україну саме в Голландії, як врахувати особливості голландців та здобути їхню прихильність по відношенню до України.

Лаура СТАРІНК, письменник, публіцист, член Товариства дружби «Україна - Голландія»:
У спробах промоції туристичних принад України для голландців я радила б українським туристичним компаніям та представникам органів місцевої влади таке: по-перше, звертати увагу на відмінності між Україною та Голландією. Адже Нідерланди - це маленька та густонаселена країна, тут немає безлюдних просторів, які зустрічаються в Україні. А голландці люблять мандрувати, у тому числі на велосипедах та пішки, для чого такі простори добре підходять. Але практика показує, що мешканці Східної Європи часто недооцінюють привабливість такого виду туризму для громадян держав Заходу. Кілька років тому ми з чоловіком відправилися у піший похід Карпатами (щоправда, це було в Румунії), так водії буквально кожного автомобіля біля нас зупинялися, пропонували підвезти та щиро дивувалися, коли ми відмовлялися та пояснювали, що то є спеціальний піший похід. Це, зрозуміло, немасовий туризм, але применшувати його значення не варто - адже у випадку успішного завершення такої поїздки її учасники діляться враженнями зі своїми друзями, знайомими, в соціальних мережах, врешті-решт, чим стимулюють їх також від¬правитися у подібні подорожі.
Крім того, голландці активно цікавляться європейською історією. На цьому також можна будувати промоційні кампанії: адже переважна частина історії України пов'язана саме з Європою. На мою думку, голландців можуть зацікавити відвідання Львова та Чернівців як яскравих прикладів архітектури та історії Габсбургів, Київ та Одеса - як міста, пов'язані з творчістю Костянтина Паустовського та Михайла Булгакова, дуже популярних у Голландії, а Полтаву та Полтавщину -з творчістю Миколи Гоголя, з книг якого більшість моїх співгромадян черпає уявлення про Україну.
Ще одна порада: оскільки серед голландців поширюється багато негативної інформації про Україну, українським туристичним організаціям варто співпрацювати саме з голландськими та міжнародними туроператорами. В очах голландців, багато з яких боїться, що їх обманюватимуть, це є певною гарантією чесності та добрих намірів української сторони. Дуже добре, що в Україні працює туроператор TUI, який розробив програ¬му в'їзного туризму до вашої держави. А ще варто було б запрошувати в Україну журналістів з провідних голландських видань та знімальну групу кінематографістів чи голландського телебачення - реалізація таких проектів принесе багато позитиву в українсько-голландські відносини, у тому числі й у галузі туризму.

Олександр ГОРІН, Надзвичайний і повноважний посол України в Королівстві Нідерланди:
Україна, підписавши Угоду про асоціацію з Європейським Союзом, декларувала не тільки приверженість європейським цінностям, але й прагнення якнайтісніше співпрацювати з державами ЄС, а значить, і з Нідерландами, у різноманітних галузях економіки. У тому числі, зрозуміло, і в туризмі, особливо у в'їзному: адже у своїй більшості голландці - це дуже заможні люди, тому є бажаними туристами в будь-якому кінці світу.
Однак варто мати на увазі, що мешканці Нідерландів багато мандрують світом, тому для того, щоб зацікавити їх відвідати Україну з туристичною метою, необхідно грамотно промотувати наші атракції. Бо те, чим ми пишаємось - гори, море, природа - є усюди, тож навряд чи стане для середнього голландця атрактивним фактором. Та є в Україні й те, чого немає ніде. Або якщо є, то у вкрай обмеженій кількості. Перш за все, це Чорнобильська зона та об'єкт «Укриття» - я переконаний, що за наявності аргументованої та вичерпної інформації про безпеку відвідування цієї території значна кількість мешканців королівства захотіли б сюди приїхати. Друга атракція - це промислові та військові об'єкти: голландці зазвичай із цікавістю відвідують подібні принади, оскільки цікавляться історією промисловості та військової техніки. У цьому плані інтерес у них можуть викликати такі об'єкти, як музей РВСП у м. Первомайську Миколаївської області, де збережено унікальний релікт Холодної війни - кілька шахт від міжконтинентальних балістичних ракет, які свого часу були націлені на міста США та Канади. Та й експозиція військової техніки у київському музею Другої світової війни могла б привабити громадян Голландії - але лише в тому випадку, якщо там буде організована можливість відвідувати ці об'єкти: дивитися на огороджену техніку без можливості «помацати» її руками навряд чи викличе зацікавленість у гостей з Нідерландів.
Знаючи ставлення нідерландців до своєї культурної спадщини, було б цікаво запропонувати їм тури по музеях, в яких знаходяться шедеври нідерландського (голландського) живопису. А таких музеїв образотворчого мистецтва в Україні чимало.
Хотів би додати до свого виступу ще одне: промотуючи туристичні можливості України в Голландії, необхідно враховувати місцеву специфіку, менталітет та звички мешканців цієї країни. Якщо говорити про туризм, то моя порада представникам туристичних компаній та місцевої влади туристичних регіонів виглядає так: перш ніж їхати сюди з презентаціями чи заходами, зв'яжіться з нами - ми завжди порадимо, як краще презентувати вашу ідею, з ким варто спілкуватися, а кого краще уникати, у яких заходах взяти участь і т.д. У Голландії мешкає значна українська діаспора, яка зацікавлена у процвітанні своєї Батьківщини. Ми ж, як посольство України, тісно з нею співпрацюємо, й можемо реально допомагати українським підприємцям опановувати голландські ринки.

Хуберт СМЕТС, оглядач медіа-концерну NRC Handelsblad:
У промоції України в Голландії варто, на мій погляд, сфокусуватися на 4-х напрямках. А саме:
1. В Україні є сучасний туристичний сервіс, який працює подібно до того, як і в Голландії. Тобто, голландські туристи, приїжджаючи в Україну, зовсім не обов'язково мешкатимуть у страшних готелях радянського зразка або їздитимуть в автобусах «ЛАЗ-Турист». В Україні є й сучасні готелі, подібні до голландських. й кваліфіковані екскурсоводи, які вільно володіють якщо не голландською, то англійською мовами. І всі ці посилання треба доносити до тих представників голландської туристичної індустрії, від кого залежить формування виїзного турпродукту, тобто до наших та міжнародних туроператорів, які працюють у Голландії.
2. Голландці добре вміють рахувати гроші - мої співгромадяни, хоча у своїй більшості є заможними людьми, зовсім не схильні до марнотратства. Наприклад, мало хто з голландців, вирушаючи в туристичну поїздку за межі країни, зупиняється в розкішних готелях на кшталт Fairmont чи Hilton. Це стосується й України, тому ваша задача - показати голландській туристичній індустрії та громадськості, що в Україні є зручні та затишні, й при цьому недорогі готелі. А також, скажімо, ресторани й подібні заклади, цікаві пам'ятки історії та культури, туристичні принади й інші атракції. Взагалі, можливість заощадити, й при цьому паралельно дізнатися про щось нове та цікаве - найкращий спосіб достукатися до серця голландського туриста. А в Україні туристичні послуги для голландців реально дешеві - на відміну від тієї ж Росії, де ціни, установлені для іноземців, є невиправдано високими. Звичайно, усе це треба демонструвати на конкретних прикладах.
3. Українське місто Харків не є типовою туристичною атракцією, воно представляє інтерес передусім для поціновувачів архітектури першої половини ХХ століття. Тим не менше, під час фінальної частини Чемпіонату Європи з футболу 2012 року, коли збірна Голландії грала свої матчі саме в цьому місті, до Харкова приїжджала значна кількість голландських уболівальників, більшість з яких були приємно вражені гостинністю та доброзичливістю харків'ян. Мої співвітчизники цього не забули, тому вважаю цілком можливим, що при розробці та належному представленні туристичного продукту в Харкові та його околицях, багато хто з голландців захочуть знову відвідати це місто та заохотять зробити це своїх родичів та друзів.
Такі тури могли б формуватися, скажімо. на товариських матчах між харківським «Металістом» та голландськими футбольними клубами. Тим більше, що під Євро-2012 у Харкові було побудовано новий стадіон, а також пасажирський авіатермінал, куди без особливих проблем голландські туристи можуть потрапляти спільними рейсами KLM та МАУ.
Так само можна промотувати Київ, центр якого асоціюється за маленьким Парижем. Львів та Чернівці як яскравих представників історії та культури Австрійської імперії, Одесу як місто митців та комерсантів...
4. Питання безпеки іноземних громадян, у тому числі туристів, має обіймати чільний статус у стратегії промоції України в Голландії, як і всюди в західній Європі. Людям треба пояснювати, що війна в Україні точиться лише на сході держави, що в основних туристичних регіонах країни панує мир і вони є безпечні для туристів. Необхідно показувати голландській туристичній громадськості та потенційним партнерам у нашій країні сцени з реального життя Києва, Львова. Одеси та того ж таки Харкова, бажано із залученням реальних громадян Нідерландів, звертати увагу на нову українську поліцію. Демонструвати статистичні дані, з яких витікає високий рівень безпеки у країні. Ну й, звичайно, співпрацювати з голландськими туроператорами та громадськими туристичними організаціями, запрошувати в Україну журналістів та знімальні групи голландського телебачення, просувати інформацію в соціальних мережах - усе це у вигідному для України ключі, але не відходячи від істини та не розповсюджуючи відверту неправду. Бо ніхто не любить, коли його обманюють.

назад >>>