Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Віталій ТАРАПАТА, генеральний продюсер Global Company, організатор Фестивалю фестивалів GARDEN MUSIC
Музика мае потужний вплив на всі верстви суспільства: у будь-якому суспільстві практично не існує людей, повністю байдужих до цього виду мистецтва. Це загальновідомо, й саме на цьому факті ґрунтується індустрія музичних фестивалів, які надають можливість симпатикам різних музичних жанрів послухати улюблені твори «наживу», поспілкуватися з виконавцями та відчути нематеріальний, але цілком реальний дух світового музичного фен-братерства. У той же час організаторам такі фестивалі приносять непогані прибутки. Прикладом може послужити хоча б відомий багатьом українцям, найближчий до нас, будапештський Sziget.
На жаль, в Україні індустрії музичних фестивалів немає. Та й ніколи не існувало: навіть найуспішніші фести, подібні до перших фестивалів «Червона рута» часів становлення незалежності України чи сучасних івентів на кшталт «Таврійських ігор» чи «Країни мрій», не утворюють системи, схожої на ту, що роками діє на Заході. Більше того саме відсутність сталої індустрії та культури музичних фестивалів в Україні призвела до окупації Криму, російської агресії на сході держави та поширення отрути «русскаво міра» по всій країні. Така теза може здатися парадоксальною, проте судіть самі: десятками років весь шоу-бізнес як УРСР, так і вже незалежної України, був «заточений» саме під російський, а точніше московський, продукт. А той, у свою чергу, ніко¬ли не припиняв нести «у маси» ідеї «Третього Риму» або «русскаво міра», що, по суті, одне й те ж саме.
На Заході роль антидоту проти імперсько-шовініс¬тичної отрути відіграє в тому числі й індустрія музичних фестивалів, завдяки якій слухачі вмістом своїх гаманців голосують за тих виконавців, які їм подобаються, а не за те, що їм нав'язують. Я протягом багатьох років працював у фест-індустрії, здійснив багато успішних проектів, у тому числі й з комерційної точки зору. Та я - киянин, українець, тому, коли Росія почала проти моєї Батьківщини війну, впевнився в тому, що необхідність виробництва свого, національного за формою, та європейського, з точки зору організаційних питань, фестивалю необхідно, перш за все, для створення в Україні сучасної індустрії музичних фестів світового рівня. Та й узагалі, Україна територіально та географічно, створена для туризму, а особливо МУЗИЧНОГО ТУРИЗМУ. Тільки треба робити так, щоб наш глядач їхав не в Європу й залишав гроші там, а створювати якісний сервіс, і музичний у тому числі, у себе вдома. Щоб кожен, заплативши за фестивальний квиток, таким чином віддав свій голос не тільки за того чи іншого виконавця, а перш за все, за якісний фестивальний сервіс.
В Україні, як звісно і в Росії, меломанам втлумачувалось роками, що афіша - це головне. Якщо немає імені в афіші, це вже не фестиваль. Це те, на що люди не підуть, бо там немає того чи іншого артиста. Та насправді фестиваль - це, перш за все, однодумці, спілкування між людьми, а потім вже концертне шоу. Однак така концепція суперечить меті радянської, а тепер і російської, влади, відповідно до якої за допомогою концертної діяльності встановлюється контроль за людьми та ситуацією на теренах колишнього СРСР. Зокрема для того, щоб «придворні» зірки виконували свої місії: щоб за них сплачували величезні гонорари, щоб жодний захід на просторах радянської, а потім і російської імперій, ніколи не проходив без них, та їхнього контролю. Така ж схема працює і сьогодні в Україні, за допомогою наявних монопольних структур, які контролюють медіа-ринок, а відтак усе, що пов'язано з великим та малим шоу-вироб-ництвом. Відмінність полягає лише у тому, що сьогодні «годівничка» при «дворі» закрилась, і сьорбати нема з чого, індустрію ж та хоч якийсь комерс так і не створили. От і бідкається більша частина артистів. Не кажучи вже про проекти, які не окуповуються, і мають, швидше за все, інші цілі.
Починати щось з нуля завжди важко. Тим не менше, я можу стверджувати: сьогодні підготовку першого етапу закінчено, й 29 травня, на День Києва, у столично¬му Ботанічному саду на Печерських пагорбах відбудеться Фестиваль фестивалів Garden Music, який, сподіваюся, стане першим кроком до започаткування в нашій держа¬ві саме сучасної індустрії музичних фестивалів у західному розумінні цього поняття.
Що саме відбуватиметься в Ботанічному саду? У день проведення Garden Music територію Ботанічного саду буде поділено на зони, в якій відбуватимуться різноманітні заходи:
- головна сцена BOTANICA Rock, де виступатимуть, зокрема, такі гранди світової рок-індустрії, а також видатні українці В'ячеслав Сінчук та Серго Чантурія;
- BOTANICA Electro, де глядачі зможуть познайо¬митися з творчістю виконавців. що працюють у техно-електронному форматі та інших сучасних жанрах;
- BOTANICA Performens - майданчик для театральних імпрез;
А також значна кількість заходів розважального характеру на кшталт Фестивалю бороди, Зони йоги чи Території релаксу.
Філософія Garden Music передбачає високий ступінь безпеки як учасників, так і гостей фестивалю: територія його проведення патрулюватиметься як волонтерами, так і силами поліції, у тому числі кінної. Крім того, на фестивалі категорично заборонений алкоголь - крім спеціально відведених зон, у яких можна буде його купити та споживати, але жодним чином не виносити за їх межі. Те ж саме і з фудкортами: придбати їжу (або споживати принесені із собою наїдки) можна буде у спеціально відведених зонах.
Також передбачається участь провідних вітчизняних медичних компаній, працівники яких надаватимуть гостям необхідну медичну допомогу. Крім того, підхід до забезпечення найнеобхідніших потреб заплановано надавати на незвичних для України засадах: скажімо, вхід до понад 200 біотуалетів буде для відвідувачів безкоштовним. Так само, як і можливість скористатися питною водою. Проте біля цих об'єктів буде розташовано урни для пожертвувань, усі збори з яких буде спрямовано на благодійні потреби.
Для чого це все потрібно Україні? У першу чергу, подібні заходи єднають між собою людей - це перевірено десятиліттями у тій же Європі. Крім того, індустрія музичних фестивалів стимулює розвиток окремої туристичної підгалузі - МУЗИЧНОГО ТУРИЗМУ. Адже на той самий Сігет меломани їдуть з усієї Європи, що дає роботу значній кількості як туристичних компаній та інфраструктурних об'єктів, так і навколотуристичній індустрії (транспорту, ресторанам, музеям, розважальним комплексам Будапешта). Я не сумніваюсь, що за певних умов (грамотна організація, логістика та промоція, наявність «афіш» про фестиваль), поціновувачі сучасної музики прибуватимуть і до Києва, що позитивно вплине як на стан туристичної індустрії в державі, так й імідж України у світі. 

назад >>>