Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Серед різноманітних туристичних напрямків для громадян України одним з найбажаніших був та залишається Ізраїль. Для того є багато причин - як традиційних, так і нових. Наприклад, усім відомо, що ізраїльські медики охоче беруться за лікування поранених воїнів АТО й багатьох із них буквально ставлять на ноги. Ізраїльські інструктори служать в деяких підрозділах ВСУ та НГУ, навчаючи наших бійців сучасній військовій справі та допомагаючи захищати Україну від агресії тих, хто й досі називає себе «братами». Дехто з громадян цієї близькосхідної держави на волонтерських засадах приєднався до українських бойових підрозділів та захищає Україну на фронті. Численні громади вихідців із України в Ізраїлі допомагають нашій державі, збираючи гуманітарну допомогу для українських бійців, організовуючи лікування поранених та підтримуючи як матеріально, так і морально, захисників України. Нарешті, можливістю співпраці з Україною активно цікавиться ізраїльський бізнес. А все це сумарно представляє собою фактори, які стимулюють зростання туристичних потоків.

Ізраїльський турбізнес повертається
Представництво Міністерства туризму Ізраїлю -одне з нечисленних, компетенція якого поширюється на територію нашої держави та яке працює в Києві, а не у Москві - відоме своєю активною діяльністю на українському туристичному ринку, зокрема, ефективною комунікацією українських представників галузі з їхніми ізраїльськими колегами. Отже, у проведенні великого туристичного воркшопу, який відбувся 7 черв¬ня у столичному готелі «Прем'єр Палас» під девізом «Єрусалим та Тель-Авів: дві столиці - одна країна», не було нічого дивного. От тільки кількість учасників з ізраїльської сторони вражала: 34 організації, включаючи готелі та готельні мережі, інкамингових туроператорів, національну авіакомпанію ElAl, а також голів Асоціацій готельєрів Єрусалима й Тель-Авіва - відповідно Одед Грофман та Аріє Зоммер. Враховуючи, що більшість делегацій складалася щонайменше з двох осіб (а подекуди й більшої кількості), стає зрозумілим, що ізраїльський туристичний десант був вельми серйозним та представницьким.
Зрозуміло, що такий захід не міг не викликати неабиякий інтерес з боку української туристичної громадськості: на зустріч зі своїми партнерами прийшли представники туристичних компаній, які вже давно працюють на ізраїльському напрямку. Були в «Прем'єр Паласі» й ті, хто лише цікавиться можливістю виходу на цей ринок. Враховуючи ж, що власниками деяких українських туристичних компаній є ізраїльтяни, які постійно мешкають на теренах нашої держави, а багато хто з ізраїльських гостей має саме українське коріння, на заході зовсім не відчувалося якогось міжнаціонального
поділу.
Аташе з питань туризму Посольства Держави Ізраїль в Україні пані Лариса Самойлович, відкриваючи захід, зазначила, що подібного заходу в Україні не відбувалося з 2013 року. Вона також нагадала присутнім, що між Україною та Ізраїлем з початку 2011 року діє безвізовий режим, який суттєво позначився на показниках туристичного потоку між нашими державами: крім цілком зрозумілого зростання кількості українських туристів, відсутність необхідності оформлювати візи призвело до того, що український турист в Ізраїлі суттєво помолодшав. Так, середній вік «візових» українців, що відправлялися на Святу Землю, складав 34 роки, наразі ж він «помолодшав» на кілька років та наближається до 30-ти. У цілому ж за час дії безвізового режиму Ізраїль відвідало 687 тисяч громадян України, переважну більшість з яких можна кваліфікувати як туристів.
Таким чином, сьогодні, коли є передумови для відновлення української економіки, а також з'явилися нові фактори, що сприяють збільшенню туристичного потоку (які ми вже перерахували на початку статті - Авт.), інтерес ізраїльської туристичної галузі до нашої держави є цілком зрозумілим та обґрунтованим.
 
Столичний продукт - найпривабливіший
Голови авторитетних громадських організацій -Асоціацій готельєрів Тель-Авіва та Єрусалима - виступили перед присутніми, презентувавши туристичні можливості своїх міст та зосередившись на новаціях, які чекають на іноземних туристів протягом найближчих років. Так, за словами Аріє Зоммера, до кінця 2017 року в ізраїльській столиці буде запущено 10 готелів загальною місткістю 1000 номерів. Виступ пана Зоммера доповнила менеджер Управління розвитку Єрусалиму Марина Йонко, яка, зокрема, розповіла про надзвичайно широку й розмаїту екскурсійну програму теренами Святого Міста, в тому числі й за допомогою трамвайних маршрутів (для Ізраїлю трамвай є екзотичним видом транспорту: перша його лінія відкрилася в Єрусалимі 2011 року - Авт.). Такі екскурсії стали можливими після реформування ізраїльським Міністерством транспорту системи оплати проїзду в міському транспорті, яка включала до себе й запровадження короткотермінових проїзних з нетривалим терміном дії.
Чому українське представництво Мінтуризму вирішило зупинитися саме на презентації турпродукту Єрусалима й Тель-Авіва? Відповідь на це питання дала пані Лариса Самойлович у своїй доповіді, в якій було наведено статистичні дані про переваги українських туристів на території Ізраїлю: виявляється, означені міста в обов'язковому порядку відвідують щонайменше 55% українського туристичного потоку. Крім того, саме Єрусалим та Тель-Авів доповнюють один одного, надаючи надзвичайне розмаїття різноманітних можливостей, неможливе в будь-якому іншому місці країни. Утім, наведене зовсім не означає, що всі інші туристичні принади Ізраїлю буде проігноровано: ізраїльські туро-ператори пропонують українському ринку надзвичайно велику кількість помешкань, екскурсійних та розва¬жальних програм по всій території цієї близькосхідної країни.
Однією з ізраїльських столичних принад є програма City Break, яка пропонує своїм учасникам пільгові умови користування туристичними послугами. Якщо бути прискіпливим, то в Єрусалимі й Тель-Авіві діє в кожного свій сіті-брейк, та й умови участі в кожному з них для туроператорів де в чому різняться, проте немає сумніву: пропозиції двох столичних міст у рамках озвучених програм є досить привабливими, тому не дивно, що представники Асоціацій готельєрів Єрусалима й Тель-Авіва користувалися під час воркшопу заслуженою популярністю.
 
Дерева сприяють подорожам. Реклама - також
Тривалий час вважалося, що Ізраїль - це специфічний туристичний напрямок, ефективно працювати на якому можуть лише спеціалізовані, «нішеві» туроператори. Однак підвищення попиту на мандрівки до цієї країни призвело до того, що Ізраїлем зацікавились й мережеві туристичні оператори, у тому числі й ті, хто спеціалізується на масовому туризмі. У різні роки групи до Ізраїлю відправляли (чи намагалися відправляти) Pan Ukraine та покійний NEWS Travel, Tez Tour та Turtess, якого сьогодні вже теж немає з нами, «Феєрія» та Coral Travel... Наразі на ізраїльському напрямку працюють Join UP! та TUI Ukraine. Остання зі згаданих компаній здійснила дуже проникливу акцію: разом із представ¬ництвом Мінтуризму Ізраїлю та компанією Travel SiM Україна організувала конкурс «Посади дерево - мандруй до Ізраїлю!», визначила переможців (ним виявило¬ся молоде подружжя киян) та під час воркшопу вручила їм сертифікат на тур тривалістю 7 днів із перельотом в обидва кінці. Не маємо жодного сумніву, що в такий спосіб Ізраїль набуде в Україні принаймні двох щирих та відданих друзів.
Ще однією позитивною ознакою, яка свідчить про пожвавлення на ізраїльському напрямку, є відновлення рекламної кампанії, що її має намір здійснювати ізраїльський Мінтур на теренах України, починаючи з середини літа. Про це повідомила представник Міністерства туризму Ізраїлю в Україні Лариса Самойлович. Бюджет рекламної кампанії складає півмільйона доларів, мета - підвищення туристичної привабливості Ізраїлю серед громадян України. А здійснюватися вона буде шляхом поширення рекламних та інформаційних матеріалів у ЗМІ усіх видів та на рекламних площах по всій території України.
***
Зрозуміло, що в ізраїльському туристичному секторі вистачає своїх проблем. Це і завищені ціни на основні туристичні послуги (передусім на готелі), й невідповідність рівня сервісу заявленому, й багато чого іншого. Але також не секрет, що за допомогою кваліфікованих туроператорів усі ці проблеми можна вирішити. Такий приклад надає, скажімо, ізраїльська національна авіакомпанія ElAl: після запуску польотів до Києва та ще за 4 європейськими напрямками під брендом Up, що являє собою комбіновану модель надання авіатранспортних послуг, середня вартість квитка з Києва до Ізраїлю суттєво знизилась, відтак авіаперевізник суттєво збільшив частотність на лінії Київ - Тель-Авів. До збільшення потоків на бортах цієї авіакомпанії призвела ще й корекція розкладу польотів у бік суттєвого збільшення зручності саме для туристів.
Тим часом, українці сьогодні, як ніколи, мотивовані відвідувати Ізраїль: авторитет цієї держави в українському суспільстві наразі є надзвичайно високим, горизонтальні зв'язки між громадянами наших держав поширюються в геометричній прогресії. Тож за певних умов туроператори - як українські, так й ізраїльські - цілком здатні збільшити туристичний потік українців до дружньої країни. Схоже, ізраїльтяни - як їхні туроператори, так і державні органи в особі Міністерства туризму - це зрозуміли. Звідси й пожвав¬лення на напрямку, яке, сподіваємось, за результатами 2016 року реалізується в конкретні показники зростання потоків.

ДО РЕЧІ
Стикнувшись із різким падінням в'їзного турпотоку з пострадянських держав, ізраїльські інкамингові тур-оператори та екскурсійні бюро, які спеціалізувалися на наданні послуг для «російського» сегменту ринку туристичних послуг, з метою компенсації збитків змушені запроваджувати інновації. Так, деякі з них розширили ареал своєї клієнтури на так звану «росій-ську вулицю», тобто громадян Ізраїлю радянського та пострадянського походження. Для цієї категорії клієнтів ізраїльські інкаминг-туроператори організо¬вують екскурсії як до туристичних принад на території самого Ізраїлю та сусідньої Йорданії, так й у Європі, а також, наприклад, у Грузії чи Азербайджані. Так само ці компанії запроваджують нові, клієнтоорієнтовані методи залучення клієнтів - як розробляючи високотехнологічні інструменти на кшталт iOs чи Android-додатків, широко використовуючи таргетінг у соціальних мережах, так і фізично переміщуючись ближче до потенційного споживача. Наприклад, вже згаданій у статті єрусалимській компанії «Екскурсії Ігоря Торіка» притаманні усі перераховані риси: цей туроператор запровадив широку кампанію екскурсій територією Ізраїлю, активно поширюючи інформацію про них у соцмережах, організовує тури до зарубіжних держав, а з 1 липня відкрив повноцінний клієнтський офіс на пішохідній вулиці Бен-Єгуда у безпосередній близькості до Старого міста Єрусалима.

Ігор ТОРІК, власник туристичної компанії «Екскурсії Ігоря Торіка», Єрусалим:
На жаль, невеликі туристичні компанії, такі, як моя, в основному не працюють з українськими туроператорами - останні чо¬мусь віддають перевагу великим компаніям, сервіс яких часто є незграбним та негнучким. Тим часом ми цілком здатні надати українським компаніям та, відповідно, туристам, послуги необхідної якості та безпеки, причому в більшості випадків - за цілком пристойними цінами. (Додам, що в такому випадку багатьом з українців не довелося б користуватися послугами туристичної інфраструктури Віфлеєма - на мою думку, дестинації малоприємної та небезпечної для європейців). Це, до речі, ще одна можливість зниження цін на ізраїльський продукт, а відтак і збільшення турпотоку із України до Ізраїлю.
Якщо говорити про мої враження щодо українського туристичного потоку до нашої держави, то вони трохи відрізняються від статистики Мінтуру. Мені здається, що українців стало трохи більше, ніж минулого та, тим більше, 2014 року. Проте сьогодні ваших туристів в Ізраїлі значно менше, ніж у 2010 - 2012 роках. Але повторюся: це лише мої враження, засновані на індивідуальних туристах.

Мілена ТАБАКОВА, інкаминг-директор туроператора Flying Carpet, Тель-Авів:
Одна з найголовніших складових стратегії формування туристичних потоків із України до Ізраїлю перебуває в інформаційній площині. На жаль, світові ЗМІ далеко не завжди об'єктивно висвітлюють ситуацію, яка склалася в нашій країні. В тому числі ступінь безпеки для гостей, зокрема для туристів. Викривлена подача інформації різноманітними ЗМІ, в першу чергу - іноземними, про ті чи інші інциденти, які час від часу трапляються в Ізраїлі, формують у потенційного туриста враження про нестабільність ситуації та підвищених ризиках під час відвідування нашої держави, в тому числі з туристичною метою. Насправді ж в Ізраїлі протягом багатьох років складалася й викристалізовувалася багаторівнева система дотримання безпеки іноземних туристів, яка зводить ймовірність нещасного випадку (наприклад, потерпіти від теракту) практично до нуля. Наприклад, якщо десь в туристичному центрі очікуються якісь інциденти, протести або інші види підвищення напруженості, туристична група туди просто не потрапить - ізраїльські гіди безперервно моніторять становище та, у разі необхідності, оперативно змінюють маршрути та/або тематику екскурсійних програм. Таким чином, я б радила українським колегам при спілкуванні з потенційними клієнтами наголошувати на високому ступені безпеки перебування українських туристів в Ізраїлі. Це все, до речі, справедливо і у зворотному напрямку: світо¬ва, у тому числі й ізраїльська, преса чого тільки не пише про Україну, тим не менше, турпотік з Ізраїлю до України щороку збільшується, й далеко не тільки до Умані.
Що ж до високої вартості туристичних послуг на теренах нашої держави, то це не зовсім правильно: звичайно, через високий рівень життя загальний індекс цін в Ізраїлі є вищим за аналогічні напрямки. Однак у висококонкурентному середовищі, до якого відноситься ізраїльський туристичний сектор, досвідчений ізраїльський туроператор, такий, як наша компанія, цілком спроможний знайти пропозиції, які задовольнятимуть переважну більшість клієнтів. До того ж, за останні кілька років суттєво знизились ціни на авіаквитки із України до Ізраїлю, отже, при належному підході та плануванні продажі ізраїльського продукту можуть скласти суттєву частину доходів більшості активних українських туркомпаній.

Людмила КУПСТАЙТІС, директор з продажів в'їзного туризму готельної мережі «Дан», Ізраїль:
Відвідавши ізраїльський воркшоп у Києві, організований Міністерством туризму Ізраїлю з ініціативи асоціацій готелів двох провідних туристичних міст нашої країни (Єрусалим і Тель-Авів), я була рада почути від українських колег про позитивний настрій і плани на майбутнє щодо Ізраїлю. Багато туроператорів у Києві та великих містах України вже показали цей настрій у конкретних діях. Наприклад, опублікували туристичні пакети, що включають до себе чудові екскурсійні програми - як класичні, так і авторські, ексклюзивні. Порадували й представники авіакомпаній, оголосивши про прямі рейси не тільки з Києва, а й з Одеси, Львова. Харкова та Дінпра. Не сумніваюся, що це відіб'ється на потоці бажаючих відвідати Ізраїль.
Чи став цей воркшоп корисним для нашої мережі? Безумовно, так. Ми відвідуємо українських представників турбізнесу як мінімум раз на рік (навесні або восени) на міжнародних туристичних виставках. А червневий щорічний воркшоп - це обов'язкова програма для нас, готельє-рів. Адже мережа «Дан» включає до себе 4 готелі в Єрусалимі, серед яких - легендарний і неповторний готель King David, а також 3 готелі в центрі Ізраїлю (Тель-Авів та Герц-лія). Тому ми ніколи не втрачаємо можливості приїхати і взяти участь у таких форумах і воркшопах. Бо це чудова платформа для нових знайомств, для поліпшення зв'язків і для зміцнення співпраці з українськими туроператорами й турагентами. Відзначу, що з багатьма українськими колегами за роки плідної співпраці у мене налагодилася вже не тільки професійна, але й особиста дружба.
Як взагалі складається ситуація з українським туризмом в Ізраїлі? Як виявляється, зовсім непогано. По нашій внутрішній статистиці ми бачимо, що постійні клієнти з кожним роком резервують більше номерів. Наприклад, якщо минулого року на травневі канікули до готелю «Дан Акадія» в Герцлії родина забронювала номер з двох кімнат, то в цьому році від цієї ж сім'ї надійшов запит на 6 номерів. Тобто приїхавши в минулому році «на розвідку», бабуся, дідусь і онук цього року привезли з собою дітей і друзів. Це не може не радувати.
Мене часто запитують, що потрібно зробити, щоб збільшити турпотік із України? Вважаю, що треба продовжувати підтримувати колег, здійснювати прийнятну цінову політику, допомагати доносити до потенційних туристів достовірну інформацію, розвивати зв'язки та зміцнювати співробітництво. Ми, ізраїльські готельєри, намагаємося зробити все, що від нас залежить, щоб клієнт залишився задоволеним та обов'язково повернувся в майбутньому. У цьому нам, звичайно ж, допомагають туроператори й турагенти в Україні: вони влаштовують семінари, вебінари, публікують банери в інтернеті, за-діюють пресу й радіо. Мінтуризм проводить рекламні кампанії й різні заходи, залучаючи не тільки представників турбізнесу, а й прес-центри, журнали, медіа-проекти. Іншими словами, ми всі - як ізраїльтяни, так й українці - намагаємося збільшити турпотік із України до Ізраїлю. Особисто мені хотілося б, щоб кожна сім'я в Україні хоча б раз у житті зважилася на переліт тривалістю 3,5 години та відкрила для себе дивну і єдину в своєму роді країну - ІЗРАЇЛЬ. А головне - я бажаю жителям України того ж, чого бажаю собі й своїм близьким в моїй країні: здоров'я, щастя, достатку та мирного неба над головою. 

назад >>>