Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) опублікувала прогноз, відповідно до якого 2035 року число авіапасажирів досягне позначки в 7,2 млрд. осіб. Це майже удвічі більше показника 2016-го, який за підсумками року, що збігає, складатиме 3,8 млрд. авіапасажирів. Таким чином, прогнозований середній темп зростання складає 3,7% на рік.
«Прогнозується, що попит на авіаперевезення протягом наступних двох десятиліть зросте удвічі. Поштовхом для цього послужить розвиток міжнародної торгівлі, а також потреба людей досліджувати нове, використовуючи при цьому сучасні технології», - підкреслив генеральний директор IATA Александр де Жуньяк.
Прогноз також стверджує, що основним фактором глобального зростання пасажиропотоку в галузі стане Азіатсько-Тихоокеанський регіон. Як очікується, саме на нього доведеться більше половини нових авіапасажирів протягом наступних 20 років: 1,8 млрд. осіб на рік при загальному пасажиропотоку в 3,1 млрд. Китай за своїми показниками внутрішнього й зовнішнього трафіку витіснить США з позицій лідера авіаційного ринку вже до 2024-го року. Справжня гонка відбуватиметься й за третє місце: Індія складе серйозну конкуренцію Великій Британії, а Індонезія, ймовірно, витіснить з Топ-10 Італію.
Зростання популярності авіасполучень буде все помітнішим саме у державах, що розвиваються. Уже за останні 10 років частка таких країн в загальному обсязі пасажирських перевезень зросла з 24% до майже 40%, і ця тенденція продовжуватиметься. До першої десятки найдинамічніших ринків потраплять країни Африки: Сьєрра-Леоне, Гвінея, Малі, Руанда, Замбія, Мадагаскар та інші. Кожен з цих ринків, як очікується, буде рости більш ніж на 8% щороку протягом наступних 20 років.
На Близькому Сході флагманами авіагалузі будуть ОАЕ, Катар і Саудівська Аравія зі зростанням у 5,9%, 4,7%, і 4,1% відповідно. Загальний обсяг перевезень у регіоні складе 414 млн авіапасажирів на рік.
Ринки Латинської Америки будуть рости на 3,8%, обслуговуючи в цілому 658 млн пасажирів.
Північноамериканський регіон збільшуватиметься на 2,8% на рік, а в 2035-му з 1,3 млрд. чоловік, які здійснили авіапереліт, 536 млн. пасажирів зроблять це вперше.
В Європі очікується зростання всього 2,5% на рік, але вона все одно додасть до загальної статистики 570 млн. нових авіапасажирів щороку. Загальний обсяг ринку у Європі складе 1,5 млрд. осіб.
Говорячи про ризики, виклики та можливості ринку, Александр де Жуньяк позначив три найімовірніші сценарії. З найбільшою ймовірністю очільник ІАТА пророкує загальну лібералізацію торгівлі й розвиток міжнародних зв'язків, що призведе до подвоєння популярності авіаподорожей з темпом 3,7% на рік. І навпаки, якщо нинішня тенденція до торгового протекціонізму набере силу, зростання може знизитися до 2,5% річних, і тоді до 2035-го число пасажирів досягне не 7,2, а тільки 5,8 млрд. осіб.
«Термінали, системи безпеки й багажні системи, управління повітряним рухом, а також цілий комплекс інших елементів авіагалузі мають бути готовими до зростаючої кількості авіаперельотів. Безумовно, це зажадає партнерства урядів країн з авіакомпаніями та суміжними галузями, - зазначає директор компанії «Амадеус Україна» Олексій Муровцев. - Для українських гравців прогнози IATA в першу чергу повинні стати маяком у визначенні майбутніх стратегій ведення бізнесу. Прогнози IATA показують, що найближчі 20 років стануть золотим століттям для авіаіндустрії в державах, що розвиваються, й Україні варто це враховувати. Розвиток галузі може стати перспективним двигуном економіки держави, залучити нові інвестиції та, безумовно, позитивно позначитися на зовнішньополітичному іміджі України», - додає він.  

назад >>>