Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Іван ЛІПТУГА, директор департаменту туризму та курортів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Подорожі викликають різні емоції та впливають на нас на фізичному рівні. Кожний мандрівник знає, що знайомство з новою країною краще починати зі столиці або популярної дестинації. Вирушаючи в дорогу та плануючи свій час, ми комбінуємо свій маршрут, поєднуючи подорожі або ділові поїздки з екскурсійною програмою. Міський туризм наразі набирає обертів та популярності серед туристів.
На цьогорічному 5-му Глобальному Саміті з міського туризму, що відбувся 1-2 листопада 2016 року за підтримки Всесвітньої туристичної організації (ЮНВТО) у м. Луксор (Египет), керівники багатьох міст та країн - міністри та мери - обговорювали нагальні питання щодо розвитку міст та урбан-туризму. На цьому авторитетному форумі Україну представляв я, провівши зустрічі та обговоривши з ключовими партнерами пріоритетні напрями співпраці, перспективи зміцнення взаємодії між Україною, Всесвітньою туристичною організацією та країнами-учасницями 5 Глобального саміту з міського туризму Всесвітньої туристичної
організації (ЮНВТО).
Взагалі, Саміт є платформою для зустрічі та обговорення перспектив розвитку урбан-туризму в містах, які вже є популярними туристичними дестинаціями, так й у містах-початківцях. Важливим є те, що в умовах глобалізації та стрімкого розвитку технологій усі міста мають рівні можливості для розвитку урбан-туризму. Безперечно правильна маркетингова стратегія та брендинг міст дозволить навіть невеликим містам конкурувати з мегаполісами за надходження інвестицій, кількість туристів та нових мешканців.
Фахівці з багатьох провідних туристичних країн та міст шукали конкретні інструменти управління міським простором, що допоможуть зробити його направду цікавим і туристичним та водночас затишним і комфортним для життя. Так! Це все реально, оскільки туризм розвиває міста та робить їх кращими для життя місцевого населення.
Більш половини населення мешкає в містах. Так, за прогнозами програми Організації Об'єднаних Націй з населених пунктів, у 2030 році в містах буде проживати дві третини населення - п'ять мільярдів чоловік.
Відповідно до цих прогнозів, високопосадовці на цьому Саміті намагалися зробити загальні рекомендації з метою створення сучасного міського туристичного продукту з сінергійним ефектом у майбутньому.
Локація, фести, культурна спадщина, їжа, туристичні об'єкти - це все складова міського туризму, і саме правильна промоція надасть змогу будь-якому місту стати цікавим для туристів та провідним за відвіданнями. Туризм - це головний рупор маркетингу територій і потужний двигун їх економічного та соціального розвитку.
Як і в попередні чотири зустрічі на вищому рівні, під час 5-го Глобального Саміту з міського туризму, увагу було ще раз акцентовано на повному розумінні нових можливостей, проблем та динаміки міського туризму. Обмін між учасниками Саміту знаннями та досвідом визначив дуже прості речі для розуміння.
Туризм сприяє залученню інвестицій, розвитку міської інфраструктури, збільшенню кваліфікованих робочих місць, стимулює розвиток малого та середнього бізнесу, та різних форм державно-приватного партнерства. Поєднання усіх цих факторів призведе до покращення міської середи, міської мобільності та доступності. План стійкого розвитку міста передбачає розподіл отриманих від туризму прибутків на інноваційні проекти покращення міської середи, а також збереження культурної спадщини та навколишнього середовища.
Сьогодні у всьому світі відчувається дефіцит терпимості й толерантності. Завдяки туризму відновлюється міжкультурний діалог між гостями та мешканцями міст. Це допомагає соціально інтегрувати, виховувати свідомість та розуміння культурної різноманітності, що є ключем, тією єдиною ланкою для створення міст миру, розуміння, поваги, замість нетерпимості та насилля.
Дивлячись на епоху глобалізації, туризм стимулює інновації та виникнення smart cities - розумних, високотехнологічних міст. Використання нових інформаційних і комунікаційних технологій в міському плануванні, маркетингу та менеджменті створюють якісні покращення та зручності не тільки для туристів, а й для самих городян, що позитивно впливає на соціальний клімат в місті, сприяє інтеграції та консолідації людей і бізнесів для досягнення загальних цілей.
Отже, ці постулати і є ідентифікуючими у розвитку міського туризму.
І останнє, найважливіше. Генеральна Асамблея ООН прийняла рішення про оголошення наступного 2017 року - Міжнародним роком сталого туризму заради розвитку. Це насправді унікальна подія для світової туристичної спільноти, яка спонукає до конкретних дій. Під час Саміту я провів робочу зустріч з Генеральним Секретарем ЮНВТО п. Талебом Ріфаї, під час якої обговорювалась «дорожня карта» на 2017 рік, проведення спільних маркетингових заходів в рамках святкування Міжнародного року сталого туризму заради розвитку в Україні та багато інших нагальних питань щодо розвитку туристичної сфери в Україні.
І саме для українського туризму реальна можливість консолідувати усі зусилля - влади, громадськості, бізнесу, заради промоції України в усьому світі та підвищенню іміджу нашої країни.
Правильно розроблена маркетингова кампанія надасть можливість Україні привернути увагу світу та запевнити, що наша країна є безпечною та привабливою для туризму. Наступний рік насичений івентами в Україні і це безумовно є знаковим для активізації туризму та водночас є викликом для нас усіх. Усе можливо, якщо до цього докласти зусиль і мати велике бажання щось змінити на краще! 

назад >>>