Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Ні для кого не секрет, що стан «здоров'я» туристичної галузі, як у дзеркалі, відображається на туристичних виставках. Це стосується не лише кількості експонентів, але й самих виставкових заходів. Наприклад, 2008 року, коли галузь переживала стрімкий підйом, у Києві відбулося одразу 3 туристичних виставки (та кілька у регіонах). Інша річ, що навіть у тодішньому стані вітчизняний ринок туристичних послуг не зміг забезпечити достатній попит з боку професіоналів турбізнесу для такої кількості виставкових закладів. У результаті чого туристичні виставки стали між собою конкурувати за платоспроможного експонента. Найдовше протримався так званий «Український туристичний форум» (по суті, корпоративна виставка АЛТУ), останній з яких відбувся восени 2015 року. Сьогодні ж на ринку експозиційних послуг національного рівня залишились лише ті заходи, організаторами яких є компанія «Прем'єр Експо». Іншими словами, виставка UITT, яка проходить навесні, наприкінці березня, та UITM, що зазвичай відбувається восени, у першій декаді жовтня.
Зрозуміло, що з початком російсько-української війни на початку 2014 року перед організаторами постало серйозне питання щодо доцільності проведення туристичної виставки UITM у тих умовах. Тим не менше, як ми всі пам'ятаємо, виставка таки відбулася, хоча й організатори, й експоненти розуміли, що це був скоріше акт підтримки вітчизняної туристичної галузі у скрутних умовах, ніж повноцінний захід комерційного спрямування. Та час спливав, Україна вистояла, туристична галузь стала підлаштовуватися під нові умови, відтак виставкові заходи набули нового значення та де в чому змінили формат. Наприклад, як на UITT, так і на UITM, порівняно з довоєнними часами, стало значно більше представників українських регіонів, курортів та інфраструктурних об'єктів. Зрозуміло, внесок у таку «соціалізацію» туристичних виставок зробили, в першу чергу, організатори заходів - компанія «Прем'єр Експо», розробивши й запропонувавши ринкові спеціальні умови для українських експонентів, зокрема, регіонів нашої держави. Однак процес не був однобічним: протягом останніх років вітчизняні туристичні компанії, інфраструктурні об'єкти й органи місцевої влади стали проявляти все більший інтерес до участі в туристичних виставках.
Особливо це було помітно на виставці UITM-2016, яка була компактною, проте жвавою: потік відвідувачів до Міжнародного виставкового центру на столичному Броварському проспекті не припинявся усі 3 дні, тобто з 5 по 7 жовтня. Не в останню чергу це обумовлювалось цікавою та насиченою програмою семінарів, воркшопів та інших заходів для професійної аудиторії. Але варто зауважити, що й звичайним відвідувачам, тобто споживачам туристичних послуг, UITM запропонувала досить багато корисної та цікавої інформації. У тому числі просвітницької: як свідчили самі відвідувачі, у деяких із них після відвідання UITM ламалися стереотипи. Наприклад, такий: «відпочинок за кордоном - надзвичайно дорогий, він є недоступним для 99% звичайних туристів», або ж: «в Україні не знайдеш якісних туристичних послуг». Адже вітчизняні туроператори, готельєри, представники курортів та регіонів України зосередились саме на інформуванні як професіоналів - своїх потенційних партнерів, так і туристів - про переваги та доступність пропонованого продукту для звичайних українців.
На нашу думку, такий підхід за нинішніх умов є однозначно правильним, тож організатори виставок UITT, та UITM, спільно з представниками туристичної галузі, заклали підстави для подальшого розвитку українського туризму як неодмінної складової національної економіки в нових, досить таки складних, умовах, через які, утім, сьогодні вже проглядаються перспективи відродження й оновлення вітчизняної тревел-індустрії в її новій якості.
 
ДО РЕЧІ
Цього року організатори UITM особливу увагу приділили бізнес-програмі. Окрім семінарів, презентацій нових туристичних напрямків та послуг турис-тичних операторів, готелів та компаній зі сфери Інтернет-технологій, було проведено ряд круглих столів, форумів, конференцій, конгрес. 
Так, уперше в рамках туристичної виставки UITM відбулися:
• І MCCI and Fest Industry Forum;
• ІІІ Міжнародний AEROCONGRESS-2016;
• І Всеукраїнський з'їзд гідів, організований Всеукраїнською Асоціацією Гідів (ВАГ);
• І Networking "Cool winter in Ukraine";
• Круглий стіл, організований Асоціацією активного та екологічного туризму України;
• Круглий стіл на тему останніх трендів у використанні Інтернет технологій в туризмі.

 

назад >>>