Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Наприкінці жовтня - на початку листопада серед української туристичної громадськості знову почався напад «лоукостероманії». Початок чергового етапу дав міністр інфраструктури Володимир Омелян, висловивши публічно упевненість у швидкому приході в українське небо європейських бюджетних авіаперевізників-лоукостерів. Слова міністра підхопили чиновники різних рівнів, а також різноманітні ЗМІ. У результаті в пересічного читача/глядача/слухача може скластися враження, що до приходу лоукостерів в Україну треба потерпіти зовсім трохи, а після того «літатимемо до Європи за 5 євро».
У лапках наведено найбільше очікування від бюджетних авіакомпаній, притаманне українському суспільству (принаймні, тій його частині, яка зацікавлена в закордонних подорожах). На превеликий жаль. дійсність є далеко не такою райдужною: ані Ryanair, ані easyJet літати в Україну поки що не збираються. Так само не планує повертатися до нас і Norwegian Air Shuttle, який протягом нетривалого часу сполучав норвезьку столицю Осло із аеропортом «Бориспіль». Не кажучи вже про інші, менші авіакомпанії: так, словацька Danube Wings цілком могла б літати з Братислави не тільки до Кошице, але й, скажімо, до Ужгорода, Івано-Франківська чи Львова, а австрійський NIKI Luftfahrt - з Відня. Але не літають, і не мають такого наміру.
Тим не менше, картина не така похмура: один євро¬пейський лоукостер в Україну таки літає. Більше того, останнім часом досить-таки інтенсивно розширює мережу своїх маршрутів. Так, 31 жовтня літак у кольорах Wizz Air вилетів зі столичного аеропорту «Жуляни» до німецького Ганновера, і листопада - до польського Вроцлава, із 17 грудня почалися польоти цього авіапе-ревізника з Києва до Братислави, а і липня 2017 стартує довгоочікуваний рейсу з Києва до Варшави. Наприкінці серпня наступного року лайнери Wizz Air полетять до Нюрнберга та Копенгагена. Щоб забезпечити усі ці сполучення, авіакомпанія переводить на базу в «Жулянах» другий Airbus. Крім того, на сайті перевізника у списку напрямків з Києва значиться й литовський Каунас, хоча дату початку польотів туди на момент здачі цього номеру УТ до друку ще не оголошено.
Таким чином, список напрямків Wizz Air з Києва досягнув 15, що майже дорівнює кількості рейсів із української столиці станом на 2013 рік, коли польоти здійснювала дочірня компанія Wizz Air Ukraine. Утім, щодо останньої, Wizz Air поки що не збирається її відроджувати: усі польоти з Києва здійснює материнська (угорська) компанія Wizz Air. Нагадаємо, що в кращі часи в тому-таки столичному аеропорті базувалося 2 рожевих «Ейрбаси», приписані до компанії Wizz Air Ukraine, і ще по одному - в Донецьку та Львові.
Отже, європейські лоукостери (точніше, один із них) в Україну все ж таки літають, повільно, але невпинно розширюючи свою маршрутну мережу. Щоправда, квитків по 5 євро, на які так сподівається українська громад¬ськість, у «Віззів» немає: мінімальна оголошена вартість у європейському напрямку (а на інших Wizz Air із України просто не літає) складає 689 грн, тобто 30 євро - за таку ціну можна «спіймати» квиток до Варшави. Якщо, зви¬чайно, пощастить. Відповідно, в обидва кінці доведеться заплатити мінімум 60 євро = 1378 грн + вартість перевезення багажу. Хоча й це зовсім непогано: адже вартість найдешевшого квитка за маршрутом Київ - Варшава -Київ в інших авіакомпаній складатиме близько 3300 грн, при чому перевезення багажу так само доведеться оплачувати окремо. Проїзд в автобусі мережі Ecolines за вказаним маршрутом обійдеться у 1501 грн (регулярна ціна, цей перевізник досить-таки часто оголошує знижки на свої рейси).
Так що дістатися Європи порівняно дешево на крилах літака в українців таки є. Звичайно, за дешевим квитком треба добряче пополювати, й наявність такого на необхідний конкретному пасажирові рейс не гарантується, але так працюють лоукостери в усьому світі.
Утім, не виключено, що рано чи пізно європейські бюджетні авіаперевізники в Україну все ж таки прийдуть. Але скоріше це станеться пізно, ніж рано. Бо для їхнього приходу необхідне виконання кількох умов:
- Підписана угода про Спільний авіаційний простір з ЄС (наразі процес заблоковано, й немає жодних достовірних прогнозів, коли він може зрушити з місця);
- Запроваджено безвізовий режим з Євросоюзом (процес перебуває на останній стадії вирішення;
- Рівень життя більшості українців зрівняється з аналогічним показників у сусідів (наприклад, у Румунії чи Латвії). Це взагалі спрогнозувати неможливо.
Цілком можливо, що з досягненням цих умов до операційної діяльності повернеться й Wizz Air Ukraine - якщо така дія підвищить конкурентоздатність материнської компанії. 

назад >>>