Українська   English
RSS

 


 
 
 
Підписка на розсилку:

Пасажирські залізничні перевезення е для України послугами з яскраво вираженим соціальним акцентом. Більше того, через значну протяжність території саме залізниця може виступати об'єднавчим чинником для громадян України, що мешкають в різних куточках нашої держави. Схоже, що ці максими розуміє нинішнє керівництво пасажирського департаменту УЗ - принаймні, про таке розуміння свідчить діяльність цього структурного підрозділу ПАТ «Укрзалізниця» протягом останніх кількох місяців.
 
Більше потягів, більше сполучень
Починаючи з її грудня, в системі Укрзалізниці введено новий графік руху пасажирських потягів, який містить чимало приємних для пасажирів (а відтак і потенційних туристів) новацій: у ньому запроваджено кілька «довгоплечових» потягів, таких, як Харків -Ужгород, відновлено сполучення між різними регіонами держави (наприклад, шляхом призначення групи причіпних вагонів за маршрутом Харків - Луцьк або перенаправлення потяга №72/71 Київ - Запоріжжя через Кривий Ріг, Нікополь та Марганець, завдяки чому пряме сполучення зі столицею отримує 300-тисячна агломерація промислових міст і т.п.). Не забула Укрзалізниця і про економічну ефективність: так, від 11 грудня склад фірмового потяга «Оберіг» №64/63 Харків - Київ після прибуття до столиці не відстоюватиметься протягом 16 годин, а зробить оборотний рейс до Львова. Ще один потяг, який раніше курсував з Києва до Івано-Франківська, тепер продовжено до Ворохти (а чому, власне, не до Рахова чи хоча б до станції Ясиня на Закарпатті? - Ред.), що дає змогу багатьом українським туристам безпосередньо потрапляти до гірських курортів Карпат. Подібних новацій досить-таки багато, відтак можна сподіватись, що мандрувати Україною по рейках стане насправді зручніше.

Новий графік: плюси та мінуси
Звичайно, новий графік не є ідеальним. У ньому, наприклад, відсутнє пряме сполучення між Закарпаттям та Волинню (його й не було протягом усього періоду незалежної України), не передбачений розвиток далекого сполучення на ділянці Львів - Самбір - Сянки-Волосянка - Ужгород, що призвело б до розвитку тамтешніх гірських курортів та притоку до них інвестицій. У стороні від подальшого розвитку пасажирського сполучення залишився й Рахів: потяг №357, який з 2014 року поєднує цей районний центр на Закарпатті зі столицею, як і раніше, є єдиним «зовнішнім», тобто насправді далеким поїздом для цієї частини регіону (інший поїзд №606 сполучає Рахів зі Львовом, тобто не виходить за межі Західної України). Тим часом активісти-траспортники зазначають, що попит на перевезення в бік Рахова є й у Харкові, Дніпрі, Одесі. Ще гіршою є ситуація з курортом Солотвино на українсько-румунському кордоні: сюди приходить лише один місцевий потяг №601/602 зі Львова, тож прямого сполучення з іншими регіонами України не мають такі й привабливі з туристичної та курортної точки зору міста, як Хуст, Виноградів, Берегово. Тим часом, немає жодного сумніву, що пряме сполучення зі столицею та іншими регіонами України якнайкраще сприяло б розвитку тамтешньої туристичної інфраструктури, притоку інвестицій та підвищенню турпотоків. А з ними - й добробуту місцевих мешканців.
 
***
 
Тим не менше, схоже на те, що пасажирський департамент УЗ повернувся, нарешті, обличчям до пасажира. На прес-конференції, що її було присвячено введенню нового графіку, заступник начальника пасажирського департаменту УЗ Олександр Красноштан заявив, що «Укрзалізниця» не збирається скасовувати ані нічне, ані денне сполучення, розвиваючи обидва ці види. «Ми маємо дати пасажирові вибір, як йому зручніше діставатися до місця призначення: з пересадками в хабах чи без, нічним потягом чи денним», - акцентував він, згадавши при цьому, що саме пасажири платять залізничникам зарплату. Отже, схоже на те, що ідеологія «Укрзалізниці», принаймні, її пасажирського департаменту, по відношенню до далекого сполучення, стає більш клієнтоорієнтованою. Чи так це насправді - покаже майбутнє.
 
Віталій ПЕРЕДЕРКО, начальник відділу туризму та міжнародної технічної допомоги управління міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської облдержадміністрації:
Об'єктивно оцінювати якість нового графіку пасажирських залізничних сполучень можна буде хіба що навесні, коли матимемо цифри пасажиропотоків, які можна буде порівняти з відповідним періодом 2016 року. Та вже зараз впадає в око, що потенціал нового графіку перспективний: вже хоча б тому, що маємо додатково нові потяги до Миколаєва і Херсона, Генічеська, а також з Києва до Ворохти. Адже будь-яка додаткова логістика сполучень сприятиме зростанню потоків зі східних, центральних і південних областей України, бо авіаційними послугами наші співгромадяни поки що користуються мало - для більшості внутрішніх туристів вони є дорогими.
Хоча, звичайно, новий графік має й певні недоліки. Так, у піковий період потрібний принаймні ще один додатковий потяг на Київ - наявних, у тому числі передбачених графіком додаткових, просто не вистачає для покриття пікового попиту. Також важливо, щоб призначені потяги курсували постійно, а не були сезонними -адже пасажиропотоки на Івано-Франківщину є досить-таки стабільними навіть у міжсезоння. Також бажано було б призначити у щоденне курсування потяг Львів -Чернівці (той, який стикується з «Інтерсіті+» у Львові).
Ну й, звичайно, проблема оновлення рухомого складу для всіх потягів, що курсують у нашому напрямку, теж не втрачає своєї актуальності.

Олег ФЕЛЬДМАН, радник міського голови м. Нікополя з питань розвитку туризму:
Зміни у графіку потягів є правильними. Насправді вони давно назріли-як для мешканців міста, так і для наших гостей. Донедавна Нікополь, як один із найважливіших транспортних вузлів Дніпропетровської області, а відтак місто, що генерує значний пасажиропотік, було обділене зручним сполученням зі столицею: вирушаючи потягом за маршрутом Нікополь - Київ, причіпні вагони майже 5 годин чекали стикування на вокзалі міста Кривий Ріг. Через це пасажири нерідко обирали маршрут з пересадками, що аж ніяк не підвищувало привабливість нашого міста, та й сусіднього Марганця, для відвідування.
Не сумніваюсь, що зміни у маршруті потягів, які курсують в наш бік, позитивно вплинуть на розвиток внутрішнього туризму. Можна очікувати збільшення попиту на регіональний туризм серед мешканців столиці та Київської області. Край скіфів і козаків радо зустріне гостей: нам є, що показати, чим здивувати і чим розважити тих, хто захоче відвідати Нікополь.
Дуже би хотілося щоб через Нікополь також курсували більше поїздів з заходу та півночі країни, наприклад, з Чернівців та Чернігова. На жаль, зараз потрібно робити дві-три пересадки слідуючи цими маршрутами. Сподіваємось також на включення у майбутньому Нікополя до маршрутів потягів Інтерсіті.
 
Роман КОЗЛОВСЬКИЙ, начальник сектору інвестицій у туристичну галузь Одеської ОДА:
Залізничне сполучення забезпечує найбільший потік туристів до Одеської області. Так, згідно останніх статистичних даних, більше 80% пасажиропотоку області забезпечується залізничним транспортом, та щорічно кількість пасажирських перевезень зростає. Окремо хочу зазначити, що поява нового потягу сполученням «Київ-Ізмаїл» стала одним із найважливіших досягнень Одеської ОДА та туристичної асоціації «Велика Одеса», які наполегливо вимагали додати потяги зі столиці нашої країни до курортних селищ узбережжя Чорного моря.
На жаль, не всі потяги, що йдуть на Одещину та з неї, мають зручний розклад. Наприклад, були зауваження з боку туристичних компаній щодо сполучення до Ужгороду, яке стало незручним після зміни розкладу. Також відсутня достатня кількість потягів з Харкова та Дніпра, які є одними з найголовніших постачальників туристів до Одеської області. 

назад >>>